| Forfatter |
|
the_chosen_one Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Jeg leder efter et flot lcd tv som kan køre 1080p dvs. ægte hd, og til ca. 10.000kr. Jeg har forhørt mig i diverse hifi butikker så som Hifiklubben.dk osv. men undskyld mig "eksperten" anbefalede mig at købe dette her:SHARP LC-37RD1E LCD TV (Opløsning: 1366x768 pixels) http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/SHARP _LC-37RD1E_LCD_TV_Soelvsort.htm
og hvis jeg ikke tager meget fejl, er dette ikke med 1080p vel?
Mit spørgsmål til jer er hvor finder jeg et flot lcd tv med 1080p for ca. 10.000kr. Jeg har hørt at dette kan fås i 37" men hvor og med hvilket mærke? desuden ville det være fint hvis der er mulighed for at se billedet for det her sharp fra hifiklubben har et pænt billed i mine øjne.
Med venlig hilsen
Underdog
Total newbie på det her område så bære over med mig hvis jeg tog fejl med hensyn til hifiklubbens "ekspert" (medarbejder), jeg syntes det er en fin butik med fin service..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg leder og leder men kan stadig ikke finde et jeg kan se live, er der virkelig ikke nogle som kan hjælpe eller er de fleste her ved at være trætte af diskussionen vedr. 1080p og om at købe et fremtidssikret tv? ja jeg har læst de fleste fora vedr. emnet men kan desværre ikke finde svar.
Help plz.
Underdog
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_chosen_one skrev:
|
Jeg leder og leder men kan stadig ikke finde et jeg kan se live, er der virkelig ikke nogle som kan hjælpe eller er de fleste her ved at være trætte af diskussionen vedr. 1080p og om at købe et fremtidssikret tv? ja jeg har læst de fleste fora vedr. emnet men kan desværre ikke finde svar.
|
|
|
Problemet er nok mest at der ikke rigtigt findes et 1080P tv til 10k der er værd at anbefale (om nogen overhovedet). Uanset hvor træt du eller andre er af at høre det, så er du bedre stillet med at undvære 1080P, (især) hvis budgettet er begrænset. Der er ingen fremtidssikring i at købe et dårligt 1080P tv. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen tak for jeres respons.
AV Precision: i hvilket prisleje skal man op i for at få et flot 1080p lcd? tapeconnection har både Sony, Toshiba og Samsung til omkring 13-14.000kr ?
Er der nogen fremtid i at købe et 32" 1366x768 HD-ready?
Grunden til et 1080p er at min Xbox360 kan komme op i denne opløsning og derfor vil det bla. være en form for mindre fremtidssikring.
Underdog
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_chosen_one skrev:
|
AV Precision: i hvilket prisleje skal man op i for at få et flot 1080p lcd? tapeconnection har både Sony, Toshiba og Samsung til omkring 13-14.000kr ? |
|
|
"Flot" som i "godt billede", eller "flot design"? Jeg har endnu ikke set et 1080P LCD som jeg hellere ville eje end et Pioneer plasma. Hvis du vrider armen om på mig og beder mig pege på et 1080P LCD, så bliver det nok Sony.
the_chosen_one skrev:
| Er der nogen fremtid i at købe et 32" 1366x768 HD-ready? |
|
|
Masser - du får aldrig brug for højere opløsning på så lille et tv.
the_chosen_one skrev:
| Grunden til et 1080p er at min Xbox360 kan komme op i denne opløsning og derfor vil det bla. være en form for mindre fremtidssikring.
|
|
|
Det er en helt forkert (men meget udbredt) måde at opfatte opløsning på. Det er som om folk tror at hvis du viser 1080P på et 768P display, så bliver billedet dårligt. Det gør det IKKE! (medmindre selvfølgelig at det er et dårligt tv...) 1080P opløsning er ingen garanti for gode 1080P billeder. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev: "Flot" som i "godt billede", eller "flot design"? Jeg har endnu ikke set et 1080P LCD som jeg hellere ville eje end et Pioneer plasma. Hvis du vrider armen om på mig og beder mig pege på et 1080P LCD, så bliver det nok Sony.
Flot ligesom et godt billed/kvalitet designet er mindre vigtig i mine øjne og når jeg taler om fremtidssikring mener jeg at jeg ikke har lyst til at skulle ud og offer ca.10k igen om 2-3år for at kunne være med?
Hvad er det med jer og plasma, mange taler om det men man skal vel stadig op i den dyre ende for at få et med en god kvalitet? og så hører man om at billedet brænder fast i skærmen og at skærmen ligefrem har en hvis levealder før det simpelhen ikke kan mere. Jeg har som før nævnt talt med i mine øjne en af branchens tunge drenge fra hifiklubben og de har valgt at satse udelukkende på lcd (32-42").
Hvis man skulle ud at se på et plasma så taler du om et pioneer men hvilket/hvor (live)? og kan det bære min økonomi på 10k og krav til høj kvalitet (dvs. ikke max. kvalitet men bedre end middel)?
Underdog
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_chosen_one skrev:
|
Flot ligesom et godt billed/kvalitet designet er mindre vigtig i mine øjne og når jeg taler om fremtidssikring mener jeg at jeg ikke har lyst til at skulle ud og offer ca.10k igen om 2-3år for at kunne være med? |
|
|
Du skal se sådan her på det: Hvis du køber et 1080P tv her og nu for 10k, "for at være fremtidssikret", så får du et tv der på mange måder har et dårligt billede, men godt nok kan vise en høj opløsning. Om 2-3 år vil du formentligt være træt af at tv'et har et dårligt billede, og du vil især blive skuffet over at selv om du viser 1080P materiale på den, så har den stadig dårlig kontrast, dårlig synsvinkel, dårlig farvegengivelse osv, især i forhold til hvad du til dén tid kan købe for 10k. Hvis du i stedet køber et godt 768P tv, så har du et tv der giver dig et godt billede i de 2-3 år, og du vil opdage at når du viser 1080P materiale, så er det _stadig_ et godt billede. Hvis de andre egenskaber er gode, så er forskellen på 768P og 1080P ikke "godt og dårligt", men "godt og en anelse bedre". Derfor er de andre egenskaber vigtigere, også selv om du vægter 1080P højt. Samtidig skal du huske at hvis tv'ets eneste reelle fordel er 1080P, så får du _kun_ noget ud af dets fordel når du viser 1080P. Et tv med en generelt god kvalitet, vil give dig bedre billede på ALLE signaler. Også 1080P faktisk, det er dét folk har så svært ved at forstå...
the_chosen_one skrev:
| Hvad er det med jer og plasma, mange taler om det men man skal vel stadig op i den dyre ende for at få et med en god kvalitet? |
|
|
Dét der er med "os og plasma" er at du _netop_ ikke skal op i den dyre ende for at få et med god kvalitet. Kig på et Panasonic TH 42 PV 60, det er et fremragende tv, og der er masser af brugere der bruger det til forskellige former for spil, uden indbrændingsproblemer (når bare man er lidt varsom de første par hundrede timer). Bortset fra dét, så er der da argumenter for at vælge LCD, det vil jeg slet ikke benægte - men hvis du gør, så er du bedre stillet med at kigge på tv som Toshiba WL66 og Sony V2500 (godt nok en smule dyrere), end ved at kigge på 1080P tv.
Groft sagt, så synes jeg Panasonic's plasma'er er rigtigt gode tv, mens jeg har meget svært ved at finde et 40" LCD, uanset opløsning, til maks 10k som jeg kan anbefale. Pioneer er dyrere, og til dit brug er Panasonic nok et bedre valg under alle omstændigheder.
the_chosen_one skrev:
| og så hører man om at billedet brænder fast i skærmen og at skærmen ligefrem har en hvis levealder før det simpelhen ikke kan mere. Jeg har som før nævnt talt med i mine øjne en af branchens tunge drenge fra hifiklubben og de har valgt at satse udelukkende på lcd (32-42"). |
|
|
Prøv at vende det om: Når de nu har valgt at satse på LCD, hvad tror du så sælgeren fortæller dig om plasma?
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis du har mulighed for det, så kig forbi Tape Connection i Århus eller København. Dér vil du formentligt kunne se Panasonic og Pioneer plasma, samt Sony og Samsung 1080P LCD'er. Du kan få dem at se med forskelligt 1080i/P materiale. Husk at disse LCD-tv er noget dyrere end 10k - men kig på Samsung'en, og vær forvisset om at du ikke får bedre kvalitet end dét for 10k lige foreløbig. Hvis du stadig mener at 1080i/P materiale i dén sammenligning vises bedst på Samsung'en, så skal jeg lade dig være i fred...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey tak for tippet og hermed har jeg lige besøgt tapeconnection i århus, lidt af en rodebutik men hva fanden det er jo ikke det det handler om. Rådgivningen var helt i top hvor medarbejderen tydeligvis havde havde sin passion for plasma tv.
Jeg så det her PLASMA -Panasonic TH 37 PV 60 EH til 8.500kr og jeg må sige at jeg var imponeret af dets billedkvalitet. Selve designet var lidt skuffende phillips/panasonic gråt plastic men er til at leve med. Det eneste store minus er at det ikke kan tage digitale signaler dvs. "Digital DVB-T tuner" hva gør man så? for man gider vel ikke have en fjernbetjening alene til digital senderen?
Underdog
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må du hive en PX60 hjem fra Tyskland eller finde en PX70 i en af de danske butikker der fører dem.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_chosen_one skrev:
|
Jeg så det her PLASMA -Panasonic TH 37 PV 60 EH til 8.500kr og jeg må sige at jeg var imponeret af dets billedkvalitet. |
|
|
I rest my case...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen og tak for jeres kommentar.
Naiera: Px60 og px70 hvafor noget?? er det et plasma ligesom panasonic modellen til omkring de 10k med digital tuner??
AV Precision: I rest my case.... ja det er sgu et flot plasma men det er ikke med digital tuner og jeg er bange for at det bliver nødvendigt da jeg bor i et skovområde hvor alm. tv analog signal ofte er svækket.
Underdog
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_chosen_one skrev:
|
Naiera: Px60 og px70 hvafor noget?? er det et plasma ligesom panasonic modellen til omkring de 10k med digital tuner?? |
|
|
PV = ingen digital-tuner, PX = med digitaltuner. PX60 er den "gamle" serie i sølvgrå, PX70 er den nye serie i sort. Så hvis det eneste du savner er sort design og en digital-tuner, så skal du bare have en PX70, så er du i mål. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow AV Precision og Naiera:
1)hvad er px60 og px70 helt præcist. Er det ligeså godt som PLASMA -Panasonic TH 37 PV 60 EH, som jeg selv er blevet imponeret af fortæl fortæl?
2)hvor har de dem så jeg kan tjekke dem ud? har søgt på google... Flatpanels.dk skriver at de kan fås for omkring de 12k (px70 ved 37") og hvem ved måske under 10k hvis det er px60 modellen...?
btw. er der nogen der kender et mærke som hedder Tatung indenfor lcd? bare rolig AV Precision jeg hælder stadig til plasma men... just tjekkin
Underdog
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
PX60 er præcis samme TV som du har kigget på, bare med digital tuner, ligesom Otto også skriver. PX70 er så nyere model med lidt mere fancy indmad. Hvis du har set PV60 behøver du ikke se PX70 før du køber.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint thx. Naiera det eneste jeg savner er:
1) Bekræftigelse på at det her er et px70: Panasonic TH-37PX70E, jeg ander ikke hvad TH og Px70E betyder? (hvis det f.eks. står får en skrabet udgave kunne det være rart at vide ) http://www.hifishoppen.dk/product_info.php?products_id=1264
2) Er der nogen her som har handlet med hifishoppen.dk, eller som har dårlig erfaring med dem(hørt fra en ven)?
Jeg sætter virkelig pris på jeres objektive kommentar.
Underdog
|
| Til top |
|
| |
Badsberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_chosen_one skrev:
|
Grunden til et 1080p er at min Xbox360 kan komme op i denne opløsning og derfor vil det bla. være en form for mindre fremtidssikring.
Underdog
|
|
|
Hvis fjernsynet skal bruges til at spille på, er der så ikke noget om at lcd klarer sig betydeligt bedre??
Jeg har handlet med hifishoppen uden problemer. Dog købte jeg en forstærker - ikke et plasma!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at lcd klarer sig bedre til spil har jeg også hørt BADSBERG, men hvor meget bedre taler vi om? for det plasma jeg har set er mærkbart bedre (i mine øjne) til at gengive lyskontrasten ved en 100% digital tegnefilm f.eks. Disney's Madagaskar hvilket nærmest er lig med spilgrafik på en xbox360? Desuden skal der også være plads til at konen skal kunne se sine Desprate Housewife serier... og en god action film til far her. 
"Jeg har handlet med hifishoppen uden problemer": Fint tak for den oplysning 
Bare kom med flere kommentar - jeg sætter som førnævnt pris på dem!!
Underdog
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
I spil og andre computer billeder, der er jo ofte noget grafik som er fast i billedet, og det har tendens efter tid, at brænde sig fast i plasma panelet...
|
| Til top |
|
| |