Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Flatpanel TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Firedog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 April 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hej

Først vil jeg lige sige, jeg har INGEN forstand på hva er godt af TV, jeg ved nogen lunde hva der er lækkert at se på..
jeg har mig et lækkert anlæg, Dali Concept 6 sæt. jeg har mig en Nad forstærker, og det kører bare, jeg vil jo have tv tilsluttet tv osv.
det jeg søger er Flatpanel, widescreen, pip, det er egenlig det jeg syns der er et must  og så ca 32"
Jeg køber et brugt tv, da jeg bare skal have noget der virker indtil jeg skaffer mig et 40" LCD tv.
og jeg mangler også TV bord
hvis i ikke har noget imod det har jeg smidt nogle links til dem jeg har fundet, hva ville i købe??
jeg står lidt på bar bund

TX 32 PD30
KV-32FX68E
KV-32CS75E
KV-32FX65B

På Forhånd tak.
Til top Vis Firedog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Firedog Besøg Firedog's Websted

MM84
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007
Sendt: 09 April 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Mine forældre har lige købt et 28CS70 og min storebror et 32CS70 - begge to til 1500 brugt via dba og det er nok et af de bedste billeder man kan få indenfor CRT-scenen

Det vigtigste du skal kigge efter er de 100Hz

Til top Vis MM84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MM84

Firedog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

MM84 skrev:

Mine forældre har lige købt et 28CS70 og min storebror et 32CS70 - begge to til 1500 brugt via dba og det er nok et af de bedste billeder man kan få indenfor CRT-scenen

Det vigtigste du skal kigge efter er de 100Hz

ok så der er ikke så meget andet end 100HZ :D
Til top Vis Firedog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Firedog Besøg Firedog's Websted

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 April 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Panasonic 32PD30 med originalt bord du kan købe for 3000,- med kvitering fra Tapeconnection d. 31/12-2003 nypris 12999,-

Helt klart iblandt de bedste CRT tv, plus dette har komponet indgang med prograssiv understøttelse.

Firedog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:

Jeg har et Panasonic 32PD30 med originalt bord du kan købe for 3000,- med kvitering fra Tapeconnection d. 31/12-2003 nypris 12999,-

Helt klart iblandt de bedste CRT tv, plus dette har komponet indgang med prograssiv understøttelse.

det lyder fandme godt.. det er også HD :)
alt hva jeg kan læse så er det i hvert faldt langt fra et ringe tv..

hvor i danmark bor du så??

og hva er grunden til salg? :)

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 April 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Har sendt dig en mail "Firedog"

CAPS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 09 April 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hello there

Er dit fjernsyn så stort som du tror det er ?

Grunden til at jeg stiller dette spørgsmål ,  er at jeg har erfaret  ,at det ikke altid passer.

I mit sommerhus står et gammelt akai  21"  3-4 format  det måler  21" i diagonalen   OK

Mine forældre har et gamelt 28" Salore  også 3-4 format  det holder også målene 28" diagonalt.

Hos mig selv i privaten har jeg et 32" Panasonic 9-16 format  , men det måler kun 30" diagonalt , 

jeg har så for skæg skyld prøvet at tage et målebånd , med ud i en stor velassoteret , 

fjernsynsbutik , alle de fjernsyn som havde 3-4 formatet , holdte de mål som de de blev

anonceret  med, men samtlige frensyn i 9-16 format  manglede  de 2 tommer som jeg selv havde 

erfaret på mit eget 32" Panasonic , er der nogle af jer der ude som kan give en fornuftig , 

forklaring , på dette fenomen , for det kunne den stakkels sælger ikke , men han undrede sig lige

som  jeg gjorde.

MVH. CAPS

Til top Vis CAPS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CAPS

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 April 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

CAPS skrev:
men samtlige frensyn i 9-16 format  manglede  de 2 tommer som jeg selv havde erfaret på mit eget 32" Panasonic , er der nogle af jer der ude som kan give en fornuftig ,  forklaring , på dette fenomen , for det kunne den stakkels sælger ikke , men han undrede sig lige som jeg gjorde.

Forklaringen ligger i den måde man måler størrelsen på billedrør. De måles fra kant til kant diagonalt, men der sidder en del af billedrøret skjult inde bag rammen. Så man kan sige, at man ikke fik hvad man "betalte" for dengang.

Med fladskærms-TV eksisterer det problem dog ikke. Læs evt:

En artikel om skærmstørrelser. Check og sammenlign størrelser, f.eks. imellem det gamle billedrørs-TV og den nye fladskærm.

/Lars

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes