Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung WS32M66T - Godt køb? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pixelshade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Var i Elgiganten og ville egentlig have købt Panasonic TX-32PS11 (5999 kr) men da jeg så Samsung WS32M66T (6499 kr) kunne jeg se at der var forskel på billedekvaliteten - Samsung var langt mere roligt og sælgeren sagde også at teknikken var nyere og bedre...

Er der nogen som kan sige om det virkelig er et et godt køb - da jeg ellers har hørt rosende ord om det panasonic tv her i forummet men umiddelbart så billedet bedre ud på samsung tv'et, men da jeg ikke har viden om der er flere faldgruber ville jeg være helt sikker før jeg langede penge over disken?

På forhånd tak for hjælpen

Til top Vis Pixelshade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pixelshade

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Underligt nok er Elgigantens sælgere så glade for at sælge de TV!!!!! Så vidt jeg ved har Samsung DualScan og Panasonic'en Single scan, som giver et lidt mere roligt billede.

Du skal dog være opmærksomt på at Samsung'et har nogle fejl, jeg selv har opdaget da jeg havde det hjemme.

Gå ned i Elgiganten igen og prøv at gå hen på "Zoom 2" og kør med tasterne billedet helt op (eller ned kan ikke lige huske det) så du kun ser det øverste af skærmen. Nu kan du se nogle hvide striber der fylder det meste af billedet og står og blinker. Det er ihvertfald en fejl jeg ikke gad at se på.

En anden fejl der var på mit TV, var at den simpelthen ikke kunne gemme klokken! Jeg satte min lid til wakeup funktionen, men kom forsent til arbejdet :\

Tekst-TV'et virker bedre på Panasonic'en, synes jeg. Det gemmer siderne på en anden måde, så man hurtigere får den side man vil have... Panasonic har 250 hvor Samsungen kun kan gemme 100. Det kan man også mærke.

Du skal også lægge mærke til at Panasonic fjernsynet har Kamfilter. Altså "et filter der fjerner "flimmer" på billedet, f.eks. på studieværtens stribede jakke. " Det har Samsung'et ikke.

Samsung har derimod Virtual Surround Sound hvis det siger dig noget... Du får ikke brug for den hvis du har et surround anlæg eller bare et ordenligt stereoanlæg.

En anden lille note om Elgiganten er at du ikke skal hoppe på sælgerens forsikringstale. Han siger sikkert noget om at fjernbetjeningen koster 1200 og hvad hvis katten spiser den:

PROVISION:

"Når man køber en tillægsforsikring til 545 kroner, går de 354 til Elgiganten og de 191 til forsikringen. En forsikring til 875 kroner skæpper 569 kroner i Elgigantens kasse, så den reelle forsikringspræmie bliver 306 kroner.
Det kan derfor være en god ide at droppe forhandlerleddet, når man køber forsikringen."
http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/27082003/1/

Du vil flere gange blive mindet om at du ikke har købt forsikring og vil blive kaldt sindsyg og det der er værre. Gå uden om Elgiganten hvis du vil have forsikring!

/tChAd

P.S. Panasonic har dansk skærm menu imod Samsungs svensk
Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

Pixelshade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Tak for dine input -

Det med forsikringen det var sælgeren også meget emsig med, men jeg køber pr. defination ikke en forsikring sådan et sted. Ja, jeg ville endda være meget sindsyg mente han . - Men tak for linket, da jeg ikke var klar over man kunne gå uden om.

Text-tv har jeg aldrig haft den store fidus til så om jeg skal vente lidt gør ikke mig noget.
Har nemlig et surround-anlæg så lyden er ikke så vigtig igen.
Må ned og kigge igen kan jeg høre.

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Januar 2004 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg tænkte nok at sælgeren ville prøve på at prakke dig sådan en på. De får vel også lidt ud af det..

tChAd skrev:
Så vidt jeg ved har Samsung DualScan og Panasonic'en Single scan, som giver et lidt mere roligt billede.

Det var lidt uklart formuleret. DualScan opdaterer vertikalt og horisontalt og giver derfor et mere roligt billede, derfor virker Samsung'et roligere.

Good luck, post lige hvilket fjernsyn det bliver ik'? Tror ikke du bliver snydt ved nogen af disse to fjernsyn :)

/tChAd
Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

Pixelshade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg købt et Samsung WS32M66T til 6500 i elgiganten - lagde dog godt mærke til at der var en svag hvid blinken i "zoom 2" men kun på de øverste 2 cm på skærmen. Det er da lidt mærkeligt at det kun er i zoom2 og i det hele taget er der
Det rolige billede "vandt" i forhold til hvad der ellers var at vælge imellem inden for de 6500 kr.
Jeg har kun hurtigt testet med nogle film men det ser bestemt lovende ud
Tilgengæld er teksttv hurtigere end mit gamle tv (NAD TV250) så den er da bare fjong.

Jeg er i hvert fald godt tilfreds på nuværende tidspunkt og har jo også de 30 dages returret hvis jeg skulle falde over andre problemer.

Kan kun sige at det er overdrevet fedt i forhold til hvad jeg ellers har prøvet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes