Forfatter |
|
gulkings Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens!
Lige en artikel jeg faldt over:
http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article65368.ece
Nogen der vil be/afkræfte artikels indhold omkring 720/1080 ?
\Gulkings
EDIT: Forkert emne - det er fpn.dk, og ikke epn.dk __________________ Look Mommy, there's an aeroplane up in the sky!
-Pink Floyd, The Wall
Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
gulkings skrev:
Nogen der vil be/afkræfte artikels indhold omkring 720/1080 ? |
|
|
Der er nogle ting som journalisten ikke har helt styr på i den artikel 
Det debateres i emnet Jyllands Postens råd omkring HD-ready, hvor de har haft "fat" i ham.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vigtigste alle udelader er at 1080 linier kun kan fordeles som TV programmer efter et bestemt system.
Af hensyn til plads (eller mangel på båndbredde) er der bestemte regler for 1080 Linier, ja jeg vil faktisk skrive der er tale om en Naturlov.
Under alle omstændigheder er det at skelne mellem HDTV eller Fuld HDTV meningsløste ved Transmitterede TV udsendelser.
Denne Lov kan kun "Omgåes" mellem Lokale afspillere og så Fladskærmene.
Igen hvis det var løst, sad Vi ikke her og skrev om det. Vi ville have haft det de sidste fem år, men det har Vi ikke, ergo er det ikke afgjort endnu.
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke enig i forfatterens holdning til, at man skal holde sig fra plasmaskærme, som ikke fysisk kan vise 1080 linier.
Jeg mener selv, at de bedste billeder er at finde på plasmaskærme (Pioneer og Panasonic), dette vel og mærke modeller, som ikke fysisk kan vise 1080 linier.
/Henrik
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
Jeg er ikke enig i forfatterens holdning til, at man skal holde sig fra plasmaskærme, som ikke fysisk kan vise 1080 linier.
Jeg mener selv, at de bedste billeder er at finde på plasmaskærme (Pioneer og Panasonic), dette vel og mærke modeller, som ikke fysisk kan vise 1080 linier. |
|
|
Det tror jeg de fleste er enige med dig i. Skribenten ved højest sandsynligt bare ikke bedre, og jeg vil skyde på, at der mangler lidt praktisk erfaring i rygsækken.  __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
spped six skrev:
Jeg mener selv, at de bedste billeder er at finde på plasmaskærme (Pioneer og Panasonic), dette vel og mærke modeller, som ikke fysisk kan vise 1080 linier. |
|
|
Det tror jeg de fleste er enige med dig i. Skribenten ved højest sandsynligt bare ikke bedre, og jeg vil skyde på, at der mangler lidt praktisk erfaring i rygsækken. 
|
|
|
Det er jo altid en smagssag, hvilken skærm man bedst kan lide. Men når skribenten som sådan uden videre affejrer disse modeller, så har jeg ham også mistænkt for ikke at have undersøgt plasmamarkedet bedre.
/Henrik
|
Til top |
|
|