| Forfatter |
|
Wagner-elev Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som de fleste aktive læserer herinde sikkert har erfaret, er jeg på ivrig jagt efter et nyt tv . Idag var jeg lige i Elgiganten et smut, for at kigge på et af de tv som er øverst på min realistiske ønskeliste, nemlig philips 9308. Jeg fandet tv'et, og det ser jo temmelig godt ud , men billedet så total mærkligt ud, helt kunstigt og grumset. Det skal lige siges at de viste almindelig fjernsyn (tv danmark 2) og ikke en dvd. Alle philips tv så sådan ud pånær 1. Alle andre, selv billige 32" 100hz så ok ud. Jeg ved godt at billedet sikkert ikke var kalibreret optimalt, men er det ikke lidt for tilfældigt at det lige var philips tv'ene der var grumset?? Jeg prøvede at stå og lege med det, men billedet forblev grumset. Eneste måde at minimere det grumsede billede, var at vælge 4:3 istedet for 16:9.
Er det general for 32" 100hz at der er et grumset og nærmest kunstigt billede når man ser fjernsyn?
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være at de fleste demo-tv'er brugte deres indbyggede tuner, som stortset altid er dårlige. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
markus Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Jeg har et SONY 32" 16:9 og billedet fejler ikke noget ( ved nomalt TV ) slet ikke ved brug af DVD og ja billedet bliver struket lidt ved nomalt tv da de ikke sender ud i 16:9 format men kun i 4:3 format
__________________ du kan se mit udstyr her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5211&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps jeg lå godt mærke til at billedet var strukket lidt, men det gør ikke noget. Farverne derimod og billedekvaliteten var rigtig dårlig, som sagt det så kunstigt og grumset ud. Men det kan da godt tænkes at de brugte deres indbyggede tunere, men det er da temmeligt dumt af Elgiganten, da det gav så dårligt et billed. Nu var der rigtig mange mennesker der ude idag, så jeg havde ikke mulighed for at spørge en sælger, hvorfor billedet var som det var.
|
| Til top |
|
| |
markus Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
| Det kan være at de fleste demo-tv'er brugte deres indbyggede tuner, som stortset altid er dårlige. |
|
|
Nu forstår jeg ikke noget deres indbyggede tuner??? hvad så med alle deres andre TV
Det er nok bare mig der ikke forstår __________________ du kan se mit udstyr her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5211&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Markus: Næh du, det er ikke kun dig der ikke forstår det; jeg fatter heller ingenting . Hvad er fjernsynest indbyggede tuner og hvad bruges den til??
|
| Til top |
|
| |
Porkyhead Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 261
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, mener at det er den tuner der gør sådan at man kan se tv. Men den bruger tv'et vel altid, eller hva?
Men jeg har da et Philips PW8506, og der er der da ikke noget med dårligt billede, når jeg ser fjernsyn. Synes faktisk det ser ret godt ud! __________________ Hilsen Christian
|
| Til top |
|
| |
markus Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jeg ved godt hvad TUNER betyder det jeg ikke forstår er at Jannick skriver deres indbygget TUNER ja hvis de ikke har en tuner vil du jo ikke få noget billede da du ikke vil kunne modtage TV signalet en TUNER ER EN MODTAGER RADIO/TV så hvis de bruger den samme tuner til alle deres tv vil det jo ikke kun være philips tv men dem alle
Så er det bare mig der ikke forstår eller HVA. 
Ja og de Philips tv jeg har set har der da været et godt billede på __________________ du kan se mit udstyr her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5211&PN=1
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elgiganten siger at de ikke kan fordoble antennesignalet/parabolsignalet ordenligt til alle deres fjernsyn, så det bliver forringet meget. (Hvorfor kan Hifiklubben så?)
Nogen gange er signalet simpelthen så dårligt, at det ikke er til at finde hoved og hale på hvad man vil købe. Det er synd for de gode fjernsyn synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne jo bruge en signal kilde, som f.eks. en selector og derved lade være med at bruge den indbyggede tuner..........
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philips og Sony har højst forskelligt billede, sådan har det været i mange år. Phillips er lidt blegt, pastelagtigt, Sony er fuld pang på farverne. Det skyldes deres forskellige indgangsvinkel til billedrørsteknologi!!!
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
pixel plus 8(
jeg så det i electric city, der så det fint ud.. bortset fra billedet (enemy of the state DVD) var kraftigt pixeleret.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
| Det kan være at de fleste demo-tv'er brugte deres indbyggede tuner, som stortset altid er dårlige. |
|
|
Tunerne i demo-tv´ene er ikke ringere end det tv du henter i en kasse når du køber nyt! Det er det samme som at sige at tuneren er dårlig i alle tv - hvis ikke demo-tv´et skal bruge den indbyggede tuner, hvad skal det så bruge?
Hvis det var et PixelPlus kan jeg godt forstå at billedet stod af helvede til - selv den mindste støj på linien kan ses på billedet!
Synes det er et generelt problem i mange forretninger med dårlig antenne...desværre! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |