Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 10:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DVB-T tuner på Samsung LE52M8 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jonas_acj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Jeg aner intet om digital TV. Lad det være sagt med det samme. Men jeg ved noget om fladskærme. Derfor køber jeg samsungs nye model med DVB-T tuner indbygget. Men hvad vil det lige sige?

Vi har Dansk Bredbaand her i huset, og de tilbyder en BredbåndsTV pakke. Med en indbygget DVB-T tuner i TV'et, behøver jeg så en TV-boks med fjernbetjening som mellemled? Vores HDD-optager modtager kun alm. analoge signaler. Skal man så have en digital tuner ekstra til den, hvorpå man så hvergang skal huske at slå over på den kanal, den skal optage fra via fjernbetjeningen?

Sorry, men jeg ved som sagt intet om digitalt TV. Håber der er en venligstemt person, der lige kan hjælpe mig lidt her. God pinse btw.

Til top Vis jonas_acj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonas_acj

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

så vit jeg ved sender dansk bredbånd intet digitalt ud på deres net. og hvis de gjorde ville det være DVT-C. DVB-T er det man kan fange med en almindelig antenne.

så du vil ikke have nogen fordel af at have DVB-T i dit fjernsyn, men held og lykke med fjernsynet alligevel
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

jonas_acj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2007
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Okay, dvs at hvis de ikke sender noget digitalt ud, så får man ikke noget ud af det, når nu DR og TV2 skifter over til st sende digitalt med god lyd og alt det?
Til top Vis jonas_acj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonas_acj

Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Ja hvis du opsiger din tvpakke hos dansk bredbånd, og køber en digital antenne. Så kan du se DR1, DR2 og TV2. Du kan også beholde din tv passe, og så bare skifte antennekablet i dit tv når du vil se digitalt tv.

Jeg ved heller ikke om Danskbredbånd sende digitalt, men hvis de gør, ligger det nok som DVB-C, og det ville kræve enten et Loewe eller Metz tv, som er de eneste jeg kender som har en DVB-C tuner indbygget. Begge fabrikater laver forresten også skærme som rykker den samsung rundt!

Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest tillykke med dit nye tv. Nu noget af det bedste Samsung har lavet efter min mening.

DVB-T tuneren kan kun benøttes til at modtage alt digital signal der forgå i luften, hvor imod du skal bruge en DVB-C tuner (selektor boks f.eks.) som kan modtage alt der forgå i jorden, til at modtage kanalerne digitalt.

Kort sagt: DVB-T til dem som bor på landet, dem som har eget antenne på taget, dem hvor deres antenne forening har lagt DVB-T signalet i fælles pakke via fastnet/antennenet/bynet. Som mig

DR, DR2 og TV2 ligger samme med de analoge kanaler digitalt allerede, du skal nok kigge efter en selektor boks eller ligende for at opnå næsten digital modtagelse. (analog fra de fleste bokse til tv)

Nu har tv'et også en kort indgang som muligvis bliver en mulighed at betale digitale kanaler med i fremtiden via DVB-T. Lads os håbe dette bliver en mulighed snart med alle de DVB-T tunere som er rundt i folks huset og ikke kan bruges

Håber det hjalp lidt, ellers spørg.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes