| Forfatter |
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billedet på TV'et antager en rød/violet farve når der er en meget lys/hvid baggrund. Kun i midten er det hvidt, ud mod kanterne ser det helt brændt ud. Skal jeg virkelig til at have en erstatning? :(
L.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står der nogle magnetisk uafskærmede højtalere i nærheden?
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope, men det ligner lidt sådan noget. De nærmeste højttalere står 2-3m væk. Og anlægget er slukket.
L.
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
|
Nope, men det ligner lidt sådan noget. De nærmeste højttalere står 2-3m væk. Og anlægget er slukket.
L.
|
|
|
Står dit anlæg (forstærker) lige under fjernsynet ?- det gav nemlig mig problemer engang. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nix, anlægget står også et par meter væk. Der er intet inden for 1-2m som kunne afgive magnetisk stråling.
Mit gamle Nokia har lidt af det samme, men i langt mindre grad - det får misfarvninger nogle steder hvis der er helt hvidt på skærmen i et par minutter. Her går det hurtigere og dækker næsten hele skærmen. Og det er altså et TV som koster 4-5x så meget!
L.
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stod det gamle fjernsyn samme sted? - måske spøger det  __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Rene Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lestat
Hvis det er et magnetisk problem, så kan det ofte hjælpe at slukke fjernsynet helt og fjerne stikkontakten. Typisk er fjernsynet i stand til at redde sig selv tilbage på køl, medmindre magnetismen har stået på meget længe.
Mit eget kommer på ret køl efter få minutter, hvis jeg blot slukker det helt, men har hørt at andre har haft godt af en nats pause fra strømmen.
Mvh Rene
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rene - jeg tror ikke det er magnetisme, da der ikke er noget inden for en rimelig afstand der kan påvirke TV'et. Hvis anlæg'et skal så langt væk så har jeg ikke plads til anlægget i vores 90m2 lejlighed! 
L.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder underligt. Hvordan står tekst-tv? Kan du læse tekster tydeligt? eller er der rød/blå/grøn skær på dit hvide tekster? I så fald er der tale om ret kraftig konvergensfejl og et bud kunne være at dit chassis er gået amok. Tror ikke det skyldes magnetisme, så er det kun et meget lille område af skærmen, med mindre du har en 15" bas til at buldre lige op af billederøret.
Har du et referencebillede du kan smide på fjernsynet? Og tage et billede af og ligge op på nettet, så vil jeg nemlig godt se på det 
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan smide et hvidt signal over tv-udgangen, det illustrerer problemet ret godt.
TekstTV og farver står fint, det er kun den hvide farve som bliver brændt af. Man kan se det bliver værre jo mere den hvide står. Jeg har justeret kontrast og lys ned for at se om det hjalp men det gjorde bare billedet mørkere (naturligvis) og ikke mindre brændt.
L.
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et billede, det er ikke ret godt, da det er svært at fotografere billedrør så man kan se effekten ordenligt - det er lidt mere rødligt IRL, men ellers er det tæt på.
|
| Til top |
|
| |
mrlyd Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et tv der har lavet samme nummer
jeg vendte stik proppen 180 grader og problemet var løst.
hvorfor ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
markus Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at rykke TVet jeg hade lidt af samme problem engang det var nogle kabler der låg i vægen som skabte et magnet felt
__________________ du kan se mit udstyr her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5211&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det er også rykket nærmere ind mod midten IRL, btw. Men effekten er som vist. Det ser ud som om hvis man holder en lighter under et stykke papir, så det gradvis formørkes af varmen - jeg forventer hele tiden at der skal gå ild i billedrøret. *suk*
mrlyd: Du må undskylde hvis jeg er lidt skeptisk, men det lyder for underligt at det skulle hjælpe. Vekselstrøm er netop karakteriseret ved at fasen skifter 50x i sekundet, så der er ikke forskel på hvordan benene går i stikket.
L.
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Markus: Jeg tror IKKE det er magnet felter - der er dørkarme på begge sider af TV'et, så jeg ved ikke hvordan den interferens skulle kunne opstå. Desuden burde kabler være skærmet mod at afgive denne stråling.
Mit gamle TV havde lidt af den samme effekt, men ikke nær så udpræget. Effekten var ens over de 3 lejligheder jeg havde TV'et i. Jeg var lidt mere tilgivende overfor et 5 år gammelt 28" 4:3 nokia til måske 3-4k end over for et nyt Panasonic til 18k. :(
L.
|
| Til top |
|
| |
markus Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du prøvet at rive alle kabler ud fra dit tv også se om det stadig er der ?????????
__________________ du kan se mit udstyr her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5211&PN=1
|
| Til top |
|
| |
mrlyd Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at mit forslag lyder som det rene woodo
men det var et trick jeg fik af en tv tekniker, så prøv engang.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt nok mystisk ud, jeg sidder her og grubler over hvad der kan være galt. Tror dog stadig det er dit chassis. Du skrev aldrig hvordan tekst-tv fremstår...
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Markus: Hvis jeg river alle kabler ud, så er der intet signal - så ser det sikkert fint ud... 
mrlyd: Ok, jeg prøver senere i aften. Men det lyder altså lidt som de folk der siger man skal vikle bobblewrap omkring sine højttaler kabler og hæve dem 10cm fra jorden for at få den bedste lyd. Men jeg er desperat så jeg prøver.
ctacta: Jo, jeg skrev at TTV fremstår fint, meget klart og tydeligt. Jeg kan ikke finde en hvid side på TTV, så jeg kan se hvordan den hvide farve ser ud. Den er meget svær at se på rød, grøn eller blå. (Som man kan få frem ved testbillede på DR's TTV).
L.
|
| Til top |
|
| |
markus Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA JA GODT ORD IGEN MEN DU HAR VEL MERE EN ET KABEL
|
| Til top |
|
| |