| Forfatter |
|
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
I følge PCworld skyldes det at de ikke kan producer nok paneler...!?
Mon ikke de Amrikanske advokater har en finger med i spillet..??
In January, Canon took over Toshiba's stake in their 50-50 joint venture for the development and production of SED panels after judging that a pending lawsuit against Canon over SED technology in the United States will require some more time to be resolved.
The U.S. lawsuit was filed by Nano-Proprietary Inc. in May 2005, claiming that Canon is improperly using the Austin, Texas-based firm's patented technology to manufacture SEDs for TV production at the joint venture. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne nok også være et vægtigt argument - sammen med problemerne med at få produktet tilstrækkeligt langt ned i pris til at være konkurrencedygtigt.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
| I følge PCworld skyldes det at de ikke kan producer nok paneler...!? |
|
|
Det er en følgevirkning 
Årsagerne til at de ikke producerer nok paneler er dels den igangværende retssag, men også at produktionsomkostningerne fortsat ikke er lave nok. Hvis de skulle sende paneler på markedet nu, så ville de være for dyre.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derudover vil jeg da også sige, at hvis man sidder og venter på et SED eller OLED Tv, så er det en lidt spøjs prioritering. Selvom apparaterne bliver introduceret indenfor nogle år, vil priserne stadig være skyhøje.
Desværre er idéen om, at man kan få super billedkvalitet til ingen penge med en ny panelteknologi altid urealistisk. Hvis dette skulle lade sig gøre, skulle selve udviklingsprocessen tage et par dage og produktionen skulle kunne udføres med tankekraft. Alle udviklingsomkostninger og investeringer for nye produktionsfaciliteter skal altså også betales på en eller anden måde - og dette bliver til dels i produktets pris de første par år indtil man har et mere stabilt flow. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus: Det vil jeg da give dig ret i - men jeg har flere gange læst udtalelser her om at "LCD og Plasma er ikke gode nok - jeg venter til SED kommer". Det kan blive en lang ventetid....
Jeg er selv hoppet på "LCD-vognen" - vel vidende, at der "hver dag" kommer noget nyt, bedre og billigere. Til gengæld nyder jeg så mit TV hver dag i stedet for at vente og vente og vente og.....
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
|
Rasmus: Det vil jeg da give dig ret i - men jeg har flere gange læst udtalelser her om at "LCD og Plasma er ikke gode nok - jeg venter til SED kommer". Det kan blive en lang ventetid.... |
|
|
spørgsmålet er så om det stadig gælder, at lcd og plasma ikke er godt nok __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
kaso skrev:
|
Rasmus: Det vil jeg da give dig ret i - men jeg har flere gange læst udtalelser her om at "LCD og Plasma er ikke gode nok - jeg venter til SED kommer". Det kan blive en lang ventetid.... |
|
|
spørgsmålet er så om det stadig gælder, at lcd og plasma ikke er godt nok
|
|
|
Præcis - for de 2 teknologier står jo ikke ligefrem stille i ventetiden - og samtidig med at kvaliteten stiger, falder prisen, hvilket kan gøre det ualmindeligt svært for SED.
|
| Til top |
|
| |