| Forfatter |
|
oleg Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står i den heldige situation at jeg har 15k der er øremærket til køb af fladskærm 
Afstanden fra sofaer til væg er omkring 2,5 meter. Sofaerne står begge vinkelret ud fra væggen, så afstanden kan være mindre.
Jeg har set på en Samsung LE32M87BDX og LE37M87BDX
Mine tanker:
- Jeg er bange for at en 37" bliver for stor.
- Jeg regner ikke med at købe BluRay eller HD-DVD afspillere inden for de næste par år. Så jeg får ikke glæde af 1080P.
- Vi ser en del fjernsyn, jeg er bange for det analoge signal vil blive grynet ved en 37"
- Hvis jeg køber den "billige" LE32M87BDX har jeg råd til en harddisk optager (DVDHR756)
- Jeg syntes generelt der er en dårlig lyd på de 2 tv. Har surround, men vil alligevel gerne at der er en rimelig lyd i skærmen.
Spørgsmål:
- Gør jeg det rigtige ved at vælge 32" ?
- Er Samsung det bedste mærke til prisen ?
Jeg håber I har nogle gode råd i ærmet 
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med 2,5 meter ville et 37" plasma TV være lige tilpas, hvis der skal ses meget analog TV.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ud fra du har haft billedrørstv hidtil..? Med hensyn til bekymringen omkring størrelsen, så tænk på at en fladskærm normalt kommer noget tættere på bagvæggen end et billedrørstv. Hvis du hidtil f.eks. har haft et 28" tv, eller evt et 32" widescreen billedrørstv, så har selve skærmen som du kigger på jo været omkring en halv meter eller mere fra væggen. Med en fladskærm kan skærmen rykkes 20-30 cm længere ind, og du får derfor brug for en større skærm for at få samme "resultat" som før.
Og tænk så også på at fladskærmen i det hele taget fysisk er mindre (dybden), så et 37" fladskærmstv ser mindre ud i en stue end et 32" billedrørstv.
Jeg er enig med Naiera, du skulle tage at overveje et 37" plasma.
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
37" Panasonic px70. Evt. køb ved www.geco.dk .. Du skriver bare til ham for en pris, mener det er 8999 og det er noget af det bedste du kan få i 37".
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Floe jeg bruger også min px70 til Mediacenter og ps3. Det virker perfekt
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her må jeg som en ellers stor fortaler for lcd, give de andre ret. Tror også du skal gå efter en Pana PX70. Til dit forbrug vil den nok ramme dig bedst. Men overvej om det måske ikke skal være en 42". Man har tit tendensen til at fortryde man ikke tog en model større når det handler om fladskærme. For som der bliver nævnt tidligere, så ser en fladskærm ikke nær så voldsom ud som en crt. Mht. lyden så skal jeg dog ikke kunne udtale mig. De gange jeg har set en PX70 i aktion har jeg ikke bemærket lyden.
__________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
oleg Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, det er spændende som tingene udvikler sig...
Jeg tror godt jeg kan lokkes til en 37"
Jeg må indrømme at jeg har tænkt på plasma, men har slået det hen pga. burn-in snakken. Er der stadig problemer med burn-in??
Og hvorfor anbefaler I en plasmaskærm fremfor LCD??
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedre billede, mere naturligt. Meget mere for pengene. Hvis du tænker dig om får du ikke burn-in. Har spillet 4-5 timers ps3 mange gange uden problemer.
Du skal bare indstille kontrast osv. korrekt, evt. spørg på recorder.dk efter perfekte indstillinger til px70.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
oleg skrev:
|
Hmm, det er spændende som tingene udvikler sig...
Jeg tror godt jeg kan lokkes til en 37"
Jeg må indrømme at jeg har tænkt på plasma, men har slået det hen pga. burn-in snakken. Er der stadig problemer med burn-in??
Og hvorfor anbefaler I en plasmaskærm fremfor LCD?? |
|
|
Burn-in er i dag et minimal problem, og du skal virkelig voldtage dit TV for at fremprovokere noget der minder om burn-in. Så svaret er reelt set nej  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor vi anbefaler et plasma fremfor LCD: Lavere responstid/latency Bedre sort niveau Større farvespektrum Bedre kontrastforhold Kort sagt: et mere naturtro billede Såfremt valget alligevel skulle falde på et LCD, vil jeg fraråde dig Samsung. Kig i stedet efter SONY eller Toshiba. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger


Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se også px700 hvis du gerne vil have god lyd  __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag selv ud og se på foreslagene. Mange her har en tendens til at skamrose plasma og rakke ned på LCD - men i praksis er valget et spørgsmål om smag og behag. De gode LCD er idag minimum på højde med plasma - men koster så nok også lidt mere. Kig på dem - og vælg det, du kan lide.
Du skriver desuden om analogt signal. Har du ikke adgang til digital modtagelse (egen antenne, satellit, kabelTV m. "Selector")?
Uanset TV teknologi, vil digitalmodtagelse være en fordel....
Jeg er iøvrigt enig med de øvrige i, at 37" bestemt ikke vil være for stort.
|
| Til top |
|
| |
oleg Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bestemt gå ud og kigge på de nævnte skærme. Glæder mig allerede 
I plasma afdelingen hedder det Panasonic px70 37"
Men hvilken LCD skærm vil I anbefale ?
Jeg er koblet op via Telia Stofa, så jeg har mulighed for et digitalt spejl samt et par HD kanaler.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Er jeg den eneste der syntes Philips laver kanon LCD TV ?
|
|
|
det er du helt sikkert ikke. men jeg har aldrig brudt mig om philips. deres pixel plus teknologier synes jeg får billedet til at se kunstigt ud. og det er efter min smag blevet værre og værre jo længere op i pixel plus numrene  og før de havde pixel plus brugte de GM1501 scaleren. og det er efter min mening det arvste gang l**t. personligt ville jeg aldrig have et philips tv  og lige netop i denne tråd vil jeg også anbefale et 37 eller 42 panasonic plasma. __________________
|
| Til top |
|
| |
oleg Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har erfaring med køb via Geco.dk?
Hvilke forhandlere har Panasonic? (vil gerne ind og kigge)
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Geco er skidegode ! Spørg som sagt på www.recorder.dk , rigtig mange har god erfaring med geco. Du kan evt. se i TapeConnection. Det er godt nok ikke officiel forhandler og det er parallelimport, men de forstår at indstille et tv.
|
| Til top |
|
| |