Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 13:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Toshiba 37X3030D - erfaringer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hej Derude

Jeg skal endelig have mig et nyt tv og har derfor tre spørgsmål.

Er der nogen af jer der har erfaringer med Toshibas 37 tommers Full HD tv? Jeg skal have nyt TV og jeg har læst herinde at de generelt skulle være ret gode i forhold til prisen.

Skal jeg overhovedet bruge FULL HD? Jeg ser mest TV (især sport) og spørgmålet er, hvornår Full HD bliver udsendt af "almindelige" kanaler. Jeg kommer nok ikke til at eje en BlueRay afspiller inden mediet er blevet fuldt etableret hos Blockbuster, så spørgsmål nr. to er om jeg måske bare skulle "nøjes" med et 37'' Panasonic plasma.

Tilsidst ville jeg lige høre, om der er andre TV'er i prisklassen, som jeg unbedingt skal huske at kigge på når jeg i de næste uger skal hygge mig i forventingensglæde hos TV forhandlerne.

Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte
 
dikki
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 285
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Tag plasma. Du har ingen brug for full-hd i de størrelser. Og der går nok rigtig mange år inden der kommer full-hd via tv signaler.

Har selv et 42" px70 og det accepterer 1080p via hdmi så du er rimelig sikret.

For en god pris skriv til geco.dk .. De kan sælge dig et 37" for 8999 kr.
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki
 
Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Det kan være, at du har ret.

Jeg så dog et 37'' full hd Samsung fodret med en BlueRay i hifiklubben og det så virkeligt fantastisk godt ud. På den anden side stod der et 40'' samsung, der efter sigende kørte et 720p signal fra en tvstation jeg ikke kan huske. Der var en verden til forskel. Men 40'' er selvfølgelig større, og så spiller de ekstra prikker måske en rolle.

9000 kr for Pana'en er en virkelig god pris. Jeg kan dog få det for 8000 i Tyskland. (Der er vel ingen forskel på PX70 og PX71.)

Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte
 
Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Rotte, det hedder Blu-ray

Full-HD er en fordel med den rigtige afstand og den rigtig størrelse skærm. Sidder du langt fra en 37" så ser selv godt up-scaleret DVD godt ud. Der er mange andre faktorer som også er vigtigte når du handler skærm. Der ligger allerede en del tråde, som du kan kigge igennem, hvis du søger lidt. Læs fx hvad Otto fra A/V Precision skriver.

Tjek dette skema, det fortæller noget om afstand kontra skærmstørrelse. Feet er = 0.3048 meter.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man
 
dikki
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 285
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Rotte der kan være mange ting der spiller ind på det du ser i hfk. Jeg vil vove den påstand at deres fjernsyn ikke er korrekt indstillede og selv den samme model fra samme fabrik kan se forskellig ud, når de kommer ud af kassen.

Grunden til jeg anbefalede geco.dk var at det er en panasonic danmark sælger og du derved er bedre sikret hvis dit tv skal repareres. Du bør evt. kigge forbi tapeconnection for at se pv70 indstillet.
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Den Graf udelader mere end den fortæller.

Når han skriver 480p, 720p, 1080p og 1440p, da står "p-et for 25 hhv 30", det manden skriver er faktisk 480i60, 720i60, 1080i60 og 1440i60.

Og det bliver endnu værre fordi ingen "experter står frem og fortæller det", i min verden betyder det en voldsom opbremsning af samme HDTV, igen fordi de som ved bedst, ved at tavshed er Guld. Hvilket i mine øjne siger meget om en f r e m t i d.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Når en Journalist fortæller mig at ordene Fuld HDTV og HDTV er med så lidt forskel, det købte jeg lige på stedet.

Kan køberne af HD Ready Tv med 1366x768 forlange samme Byttede til nogen med 1920x1080 pixels? Fordi det er det som nu er IN.

At noget bliver rigtigt. De 819 linier fra Frankrig får en renaissance fordi Standarden 1366x768 faktisk svarer til 819 linier. Der er en forskel på 51, ligesom fra 576 op til 625 hvor der er 49. Hvilket skulle bevises.

Om der er noget jeg har misforstået? Ja, men jeg har altid opfattet 720p standarden som værende med 50 eller 60 fps. Om dette var teknisk muligt bekymrede mig ikke. Jeg er aldrig faldet over en standard som hed kolon  720 Interlaced ved 50/60, Never.

720p30 vil faktisk være en slags HDTV,  men 720p25 kan aldrig blive. 

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

 

@ Ironman: Tak for det interessante indlæg. Det ser ud, som om man skal sidde ret tæt på sit 37'' TV inden opløsningen skal skrues op.

@ Osprey: Øv - hvorfor kan tingene ikke bare være simple . Er det problem du belyser ikke i første omgang et problem der har med signalkilden at gøre? Billedfrekvnsen (om interlaced eller progressiv) er da høj nok på både Toshibaen og Panasonics model - eller har jeg misforstået mere end bare skrivemåden af Bloo Räi

Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Rotte

Jeg var alt for tidligt ude, og hvordan tv modtager 1080p og skalerer til sin egen [lavere] opløsning, det ved jeg ikke     Men de som har anskaffet sig 1920x1080 opløsninger har noget glæde sig til.

De Plasma som har 1024x768 her er det mit indtryk billedet står "Knaldhamrende godt" [De Nattergale]. Måden vores øjne opfatter billederne. Om der er plasma på vej med 1024x1080, det ved jeg ikke, men det vil stadig se godt ud.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
dikki
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 285
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Osprey der er plasma på vej med 1920x1080 ;) Men px70 gør det knaldgodt nu. Rotte du vil ikke fortryde et køb af px70.
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki
 
Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Hej Alle sammen

Jeg ville bare lige sige tak for hjælpen. Nu står der et nyt 37'' panasonic TV i min stue, og det har et virkeligt godt billede. Det analoge antennesignal giver et billede der er den del bedre end jeg havde frygtet og vi sattelit (canal digital) bliver det så rigtig lækkert. Jeg havde ærlig talt ikke regnet med, at et ikke HD signal kunne se så godt ud på så stor en skærm.  Selv når TV'et er slukket ser det godt ud. Og med den sorte look gør det, at mine gamle Dali 104'er næsten ser lidt moderne ud igen. Fantastisk - jeg mangler dog nu et argument for nye højttalere.

Lyden er dog ikke i topklasse, men jeg må ærligt sige, at jeg synesa at panasonic har prioriterert på den rigtige måde. Hellere et godt billede til billige penge. Jeg kan jo altid køre lyden over anlægget når det skal være lidt mere seriøst.

Da jeg skulle transportere TV'et hjem fandt jeg ud af, at det faktisk ikke kan stå oprejst i en Skoda Fabia St. car. Er der nogen der ved, om det er en skrøne at disse TV'er skal stå oprejst? Og hvis nej, hvor skal de det?

Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig må en Fladskærm ikke transporteres liggende på den flade led, altså den lange KANT led skal vel bare være imod vogn-bunden   mennesker skal vel heller ikke transporteres stående i en Station Car, eller kig efter en "Glarmester-bil".

OK, den var faktisk god, det der med transporteres på højkant.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte
 
dikki
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 285
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Grunden til det siges det skal transporteres på højkant er så der ikke sker skade på glaspladen foran fjernsynet. Der sker intet ved at det ligger ned så længe man kører forsigtigt ;)
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes