Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 16:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ny projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
iggu
Lukket konto
Lukket konto
Dobb.prof. JMK74

Bruger siden: 25 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Jeg skal snart til at købe en projektor, og har kigget på en BenQ 8720. Jeg har aldrig rodet med projektor før. Mit rum er cirka 4.2 meter langt og 3.5 meter bred. Det er et kvistværelse så loftet og væggen er lidt svær at arbejde med.

Skal en projektor være lige på lærredet eller kan den godt ligge over lærredets øverste kant uden det går ud over billedet? Den skal placeres ca. 4 meter væk fra lærredet og den kommer til at ligge over lærredets kant så at sige og projektere nedad.

Grunden til jeg spørger her, at udstyret skal købes i DK og jeg bor i Grønland. Derfor kan jeg ikke gå ind i en forretning og spørge, håber at jeg via denne vej kan få en masse gode råd og vejledning.

Selve lærredet skal være en fast ramme der skal hænges op, ved ikke hvilken størrelse jeg kan projektere med en afstand på 4 meter.

Jeg regner med at bygge lærredet selv, skal bare have fat i noget lærred, eller måske i har nogle bedre løsninger når det skal være en fast ramme?

Er der andre faktorer jeg skal være opmærksom på?

Forresten - kan ikke finde en forhandler der sælger BenQ 8720 - er de mon udgået eller?

-Rotel RCD-06 CD-player
-Pioneer PL-8 Turntable
-Xavian Giulietta speakers
-JBL L166 Horizon speakers
Til top Vis iggu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af iggu Besøg iggu's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

BenQ 8720 er udgået, de sidste til spot pris (omkring de 13.000,- kr., koste fra ny af omkring de 40.000,- kr.) er hvis solgt, det er hvis BenQ W9000 (1080/24p) der har afløst BenQ 8720 og den koste omkring de 30.000,- kr.

Hvis man skal værre heldig at få fat i BenQ 8720, skal man nok kikke efter den i Norge eller Sverige og se om der er nogle forhandler der har den i nu, til sport pris.

Eller er løbt kørt fra BenQ 8720, og du må ud om finde en anden DLP pj.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Eller er løbt kørt fra BenQ 8720, og du må ud om finde en anden DLP pj.

Det kunne jo fx. være en Sim2 D10 til 18k. 

iggu
Lukket konto
Lukket konto
Dobb.prof. JMK74

Sendt: 13 Juni 2007 kl. 03:00 | IP-adresse registreret  

Jeg ender nok med at købe en Panasonic PT-AX 100. Eller måske en Sanyo PLV-Z5 ?

Kan den projicere et billede op på 0ver 100 tommer fra en afstand af ca. 4 meter? Eller er det helt hen i vejret? Hvad er den optimale størrelse med 4 meter til lærred?

Har kigget lidt på calculators osv, men forstår dem ikke helt. Håber nogen har nogle insights.

Thanks dudes

-Rotel RCD-06 CD-player
-Pioneer PL-8 Turntable
Til top Vis iggu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af iggu Besøg iggu's Websted

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2007 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

iggu skrev:

Du lægger ud med en DLP og ender med en LCD? Hvad sker der for dig? .

Siden du kan foretage det skifte har du ikke set forskellen på en LCD vs. DLP? Det skylder du dig selv inden du vælger.

kragster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

iggu skrev:

Kan den projicere et billede op på 0ver 100 tommer fra en afstand af ca. 4 meter? Eller er det helt hen i vejret? Hvad er den optimale størrelse med 4 meter til lærred?

Har kigget lidt på calculators osv, men forstår dem ikke helt. Håber nogen har nogle insights.

Thanks dudes

Begge projektorer kan sagtens projektere billedet med en throwdistance på 4 meter.

Til top Vis kragster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kragster

iggu
Lukket konto
Lukket konto
Dobb.prof. JMK74

Sendt: 13 Juni 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Jo men er Panasonic PT-AX100 ikke the shizzle dizzle ydelse/pris taget i betragtning, nu hvor jeg ikke kan få fat på en BenQ 8720?

Giv et bud på en DLP'er til samme pris og yder bedre hvis der findes en, er ikke specifikt efter den ene eller anden teknologi

Har ikke mulighed for at checke de enkelte produkter før køb desværre.

Så jeg kan godt bestille et 100" lærred uden problemer med en throwdistance på 4 meter? Det går ikke ud over billed/ydelse? Kommer til at sidde omkring 3.5 meter fra lærredet.

Havde egentlig bestemt mig for en 50" plasma, men vil gerne give projektor en chance, så billedet skulle meget gerne være på 100", hvis jeg alligevel ikke kan få meget mere end 50" tommer fra 4 meter, kunne jeg lige så godt købe en plasma - meen.

Er der virkelig så stor forskel på DLP og LCD? Mit rum skal mørkelægges og måske køre med et gråt lærred med 0.8 gain hvis valget falder på LCD projektoren.

-Rotel RCD-06 CD-player
-Pioneer PL-8 Turntable

kragster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har en sanyo z4 som har stået 4m fra et 113" lærred og det har ikke været noget problem. Billedet har stået fint, uden man kunne se pixels el lignende.

tjek i øvrigt denne side:

http://www.projectorcentral.com/projection-calculator-pro.cf m

Her kan du se throwdistance med/uden zoom og beregne den maksimale lærredstørelse.

Til top Vis kragster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kragster

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Citér:

Den fra Projector Central er ellers meget nem at bruge.

http://projectorcentral.com/Panasonic_Home-PT-AX100U-project ion-calculator-pro.htm

Det kan den sagtens, og et 100 tommer lærred er en udmærket størrelse til en væg på 3,5 meter.

Det er lidt giftigt, at du vil placere projectoren over lærredet med de mål. Jeg er ikke sikker på den optiske lensshift kan kompensere tilstrækkeligt. Du kan altid få et rektangulært billede ved at bruge keystone korrektion, men det vil gå ud over billedkvaliteten da du mister muligheden for 1:1 pixelmapping.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

iggu skrev:

Er der virkelig så stor forskel på DLP og LCD?

Ja, det er min klare oplevelse. På dagens marked er LCD projektorer for de, der er generet af regnbuer på DLP, eller har specielle behov med hensyn til opsætning.  Billedemæssigt er der ingen begrundelse for at vælge LCD projektorer frem for DLP.

Hvis dit budget er max 13-15k, så kig efter Optoma HD73.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes