Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 03:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Skævt panel på sanyo z4? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kragster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Hej,
Jeg er for nyligt flyttet og er skiftet fra at have min sanyo z4 stående på en reol til at have den monteret i loftet. Under flytningen fandt jeg desværre ud af at mit 113" selvbyggede lærred ikke kunne komme ned i kælderen på den nye lejlighed og blev derfor nød til at skille rammen af og sætte nyt lærred på. Da jeg tændte projektoren igen efter flytningen så billedet pludselig skævt ud. Jeg tænkte at det måske havde noget at gøre med at jeg havde sat rammen forkert på, så det var lærredet der var skævt, men efter nærmere inspektion, kunne man se at når venstre side af billedet flugtede rammen (der er helt lige), så var højre side af billedet meget skævt. Det samme var tilfældet for bunden og toppen af billedet. Er det muligt at panelet i projektoren er blevet skævt under flytningen og er det til at fixe hvis det er tilfældet?

Til top Vis kragster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kragster

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Kan det ikke have noget at gøre med at projektoren ikke hænger så den peger direkte på lærredet men peger lidt mod venstre eller højre.. Så vil billedet ihvertfald blive mindre i den ene ende end den anden??

Er ikke ekspert på området, men var da lige en tanke der slog mig..

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Fejlen må enten skyldes at projektoren står skævt i forhold til lærredet eller at du bruger ekstremt meget lens-shift. Projektorens front skal være parallel med lærredet for at billedet bliver helt lige. Der skal ikke så store afvigelser til for at billedet bliver synligt skævt.

Jeg gætter på at dit lens shift ikke står helt i midterpositionen. Hvis du så har justeret billedets position ved at flytte projektoren bliver billedet skævt.

Jeg tror ikke der er noget galt med projektoren, medmindre du har givet den en voldsom behandling under flytningen.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

kragster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene! Det vigtigste er vel bare at projektorens "center of gravity" er midt for lærredet, eller hvordan? Jeg har bare svært ved at forstå, hvordan den horisontale position af projektoren, har effekt på om billedet er skævt i siderne. Jeg vil kigge på det når jeg kommer hjem. Kan jeg ikke finde ud af at løse det, må jeg tage et par billeder og smide herind.
Til top Vis kragster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kragster

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes