Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 05:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Dansk direkte smertende ringe lyd! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Vi kender det der med, at lydgengivelse kan være ringe, ikke ret godt, eller kun rimelig godt. Individuelt, ja, men vi kan vel blive enige om, at det har noget med opløsning, lav forvrængning og jævn frekvensgang at gøre. Jo højere grad - desto mere ubesværet, nemt at lytte på, og med en masse informationer.

Jeg har lige købt et apparat, hvor lyden ikke bare er udsædvanligt ringe målt med ovennævnte få kriterier, men derudover direkte ubehagelig at lytte på! Det gør ondt - rigtig ondt.

Det drejer sig om et lille 15" LCD-TV til køkkenet. Lyden er så resonant et sted i mellemtonen, at det er meget svært at høre hvad der tales, og hvis man skruer bare lidt op i håb om at kunne forstå det, bliver det så ubehageligt, at man føler en rundfil stukket ind ad det ene øre, og hevet ud gennem det andet (uden at skaftet er afmonteret!) Lyden er så anmasende, at selv ved medium styrke (der hvor man knapt kan forstå TV-speakeren) er det så gennemtrængende til andre rum, at de øvrige beboere beder om at døren til køkkenet lukkes!)

Det er et Prosonic TV, dvs. med en dansk kompetence (Dansk Supermarked, Føtex, Bilka, Netto)  lidt med i udviklingen. Hvordan i helvede kan man finde på at lade sådan et passere?

Har prøvet at sætte dæmpemateriale bag højttalerne, men det hjalp næsten ikke. Jeg ser, at højttalerkurven næsten dækker hele menbranen bagtil, med kun to mindre huller på hver side, så jeg tror der er resonans mellem selve menbranet og kurven, og/eller menbranen er så opbrydende, at det er nødvendigt med en coating for bare at opføre sig nogenlunde. Jeg skal lege lidt med det.

Hvorfor ikke bare returnere l**tet? Ja, de andre små TV er sikkert lige så mangelfuldt konstrueret (gennemført ukonstrueret).

Apropos TV-lyd, så var vores større 37" Amitech (også et dansk produkt) med forkert fase til den ene højttaler! Det lød præcist som det skal med forkert fase, og det burde ingeniørerne hos Amitec da kunne høre. Med mindre de bare måler og måler. Og tænk, jeg stødte på et andet eksemplar for nylig, som havde samme "fejl".

Hvor bliver dansk design, lydtradition og udviklingekompetence af?

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Da ikke i Prosonic, der er det billigste bras man kan få. Der er én tanke bag prosonic: Så billigt som overhoved muligt. Så der det klart det er dårlig kvalitet og lyder dårligt, når det er det billigste man kan få fat i, dansk eller ej. Kvalitet må man betale for.

Vil du ha det danske i LCD'ere, så må du gå efter B&O eller Alfaview ol. Amitech er også mere PC baseret, så det er heller ikke der, du skal regne med den store kvalitet.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hov, jeg er klar over at man må betale for kvalitet. I min alder 50+ kender jeg godt den der ikke-helt-lineære sammenhæng mellem pris og kvalitet. Direkte naiv mener jeg ikke jeg er. Men Prosonic har faktisk tidligere fået ros for deres TV.

Det jeg opponerer så kraftigt over, at vi i Danmark, hvor vi vel skal leve af kompetencer der sidder mellem ørerne, ikke bør lave sådan noget direkte l***. Det koster jo ikke meget over 3,- i produktionsomkostninger i sådant et TV til 2.500,- i detailpris, at gøre en lyd acceptabel, hvis man tænker sig om i designfasen.

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

Hov, jeg er klar over at man må betale for kvalitet. I min alder 50+ kender jeg godt den der ikke-helt-lineære sammenhæng mellem pris og kvalitet. Direkte naiv mener jeg ikke jeg er. Men Prosonic har faktisk tidligere fået ros for deres TV.

Det jeg opponerer så kraftigt over, at vi i Danmark, hvor vi vel skal leve af kompetencer der sidder mellem ørerne, ikke bør lave sådan noget direkte l***. Det koster jo ikke meget over 3,- i produktionsomkostninger i sådant et TV til 2.500,- i detailpris, at gøre en lyd acceptabel, hvis man tænker sig om i designfasen.

Men det er jo ikke dansk produktion. Det er en dansksupermarked-branding af de billigste kina no-name mærker. Jeg har nu altid set prosonic som det billigste bras, man kan få i dk. Eller; det virker jo og er udmærket til prisen, men mere positivt kan jeg ikke sige om det "mærke".

Lyd plejer også at være meget nedprioriteret i tv generelt. Så når man snakker de billigste mærker er det bare noget, der skal fungere. Det er kun når vi snakker dyre mærker og topmodeller, at lyden er noget man gør noget ud af. Jeg kan godt forstå du brokker dig over dine dårlige erfaringer, men ved ikke helt hvad du vil ha af respons.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Bjarke_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Forslag..

Sæt et par computerhøjttalere til 150 til hovedtelefonudgangen(hvis den har en sådan?) så vil du nok klart på bedre lyd..

fx http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=144188 (kan også finde nogle dyere ;-))

Lyd fra et tv, er vel bare noget der skal være der, især når det gælder de billigeste mærker.

Til top Vis Bjarke_Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke_Hansen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

hifiigen

Det er der råd for, skynd dig at levere det Tv tilbage. Kom til foret og køb et TV hvor både lyd er alt andet er super duper, og så er det sådan ca. Dansk.

BeoVision 8

BeoVision 8 er et ægte Bang & Olufsen fjernsyn hvad angår håndværk og ydeevne, og
samvirket mellem funktion og design er intakt, som i alle Bang & Olufsens produkter.

Tekniske specifikationer:

Mål (B × H × D) / Vægt 72 × 44 × 22 cm + stand / ca. 16,4 kg
Kabinetoverflade Sort/sølv
Fjernbetjening Beo4
Strømforbrug Typisk 88 W. Stand-by: <0,8 W
HD ready Ja
Tekst-tv Ja – niveau 1,5, 2.000 hukommelsessider
LCD 26″ 16:9 TFT LCD (glansoverflade med  lavrefleksbelægning)
Opløsning  1366 × 768
Hvid luminans (centrum af skærm) Typisk 500 cd/m2
Kontrastforhold (centrum af skærm)  Typisk 1200:1
Responstid  Typisk 6 ms
Synsvinkel Typisk +/–88° både lodret og vandret
IR-styringsudgang Indbygget – understøtter to STB’er (IR-blaster inkluderet)
Stereosystem A2 + Nicam
Højttalere Stereokanal
Antenneindgang TV: 75 ohm antennestik (hun)
AV-stik 2 × 21-benet SCART-stik, 3 × Phono-stik  (Y-Pb-Pr), 3 × phonostik (CVBS/L-R), 1 × VGA-stik, 1 × HDMI-stik
Videokamera/ekstraindgange 3 × phonostik (video ind/lyd V-H ind), automatisk registrering (video)
Højttalerudgang Power Link tilslutninger
IR-styringsudgang 2 × minijackstik
Høretelefoner Minijackstik
Ekstraudstyr Systemmodul (Master Link, SCART (tovejs AVL), RF-modulator), Stande Gulvstand, videostand, vægbeslag
Pris: 21.995,- kr.

Læs mere her .  

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Da ikke i Prosonic, der er det billigste bras man kan få. Der er én tanke bag prosonic: Så billigt som overhoved muligt. Så der det klart det er dårlig kvalitet og lyder dårligt, når det er det billigste man kan få fat i, dansk eller ej. Kvalitet må man betale for.

Vil du ha det danske i LCD'ere, så må du gå efter B&O eller Alfaview ol. Amitech er også mere PC baseret, så det er heller ikke der, du skal regne med den store kvalitet.

jeg tror i allesammen misforstår indlægget, jeg tror hifiigen godt ved at prosonic er det billigste bras man kan få (derfor den står i køkkenet??). Der jeg tror han vil hen er, hvordan kan man tillade sig at sælge noget der end ikke er i tålelig kvalitet?

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hvorfor købe noget, der med stor sandsynlighed er åbenlyst dårligt?

Hvorfor ikke returnere og prøve noget andet - det kan jo kun blive bedre? Er det ikke mere konstruktivt end bare at brokke sig i et forum på Internettet over, at markedets billigste produkter viser sig også at være ringe?

Alternativt erkende, at man har købt for billigt og montere et par eksterne højtalere.

Vi har valgt et Samsung 15" LCD til køkkenet. Nok nogle få hundrede kr. dyrere - og lyden er da ingen direkte fornøjelse (forventede jeg heller ikke) - men den er klart brugbar og aldrig ubehagelig.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Er BeoVision 8 ikke lige lovligt overkill til et køkken, ok hvis det er et samtale køkken man ikke bruger til at lave mad i

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:
Er BeoVision 8 ikke lige lovligt overkill til et køkken, ok hvis det er et samtale køkken man ikke bruger til at lave mad i

Jeg tror nu mere det var Peter Pan's måde at vise på at der findes danske produkter i topkvalitet.

Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

noreaga skrev:

Bent L skrev:

Jeg tror nu mere det var Peter Pan's måde at vise på at der findes danske produkter i topkvalitet.

Det tror jeg nok alle ved i forvejen

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Dansk direkte smertende ringe lyd! hedder over skriften.

noreaga

Bent L

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:
Det er et Prosonic TV, dvs. med en dansk kompetence (Dansk Supermarked, Føtex, Bilka, Netto)  lidt med i udviklingen. Hvordan i helvede kan man finde på at lade sådan et passere?

Det er allerede blevet skrevet, men der er på ingen måde nogen form for dansk kompetence med i udviklingen. Prosonic er et navn der klistres på mere eller mindre tilfældige noname-produkter, der er ikke en eneste dansk finger med i udvikling eller produktion.

Alene dét at man forventer et vist niveau af kvalitet af et discount-produkt fra Bilka, bare fordi mærket er "dansk" er et tegn på at forbrugernes forventninger til de produkter de køber er forskruede. Danske forbrugere er forkælede - vi tror at vi kan købe et hvilket som helst produkt uden forudgående undersøgelse, og forvente at selvfølgelig får vi et kvalitetsprodukt. Ellers kan vi jo bare klage bagefter. Og vi tror at vi kan købe den det absolut billigste sted, og opnå en ordentlig service fra forhandleren.

Det eneste jeg kan se der er galt med denne historie, er at en tilsyneladende kvalitetsbevidst forbruger overhovedet har fået det indtryk at han (du) burde forvente en bare nogenlunde tålelig kvalitet ved at købe et ultra-discount produkt i et supermarked. Hvis du har set Prosonic rost for noget som helst andet end at være billigt, så er du blevet fejlinformeret. Og jo, jeg mener faktisk det er en lille smule naivt at forvente _noget_ som helst andet end "det virker" fra den type produkter.

pauseklovn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Hej

Mest til KASO:

"Hvorfor ikke returnere og prøve noget andet" CITAT..........

Jeg syntes ikke at en kunde kan lige gøre dette, da kunden selv har valgt produktet og vel haft en mulighed for at kikke/lytte og måske prøve fjernbetjeningen...

Produktet fejler ikke noget syntes jeg, kan læse ud af  indlæget udover lyden er ringe, men lige det kan ikke være nok grund til at retunere produktet.

Da jeg købte mit nuværende tv havde jeg kik på to fjernsyn (100mz) ......OG det der vandt var det med bedst lyd...Om billede ville være bedre på det ene i forhold til det jeg valgte opdagede jeg ikke og den dag idag jeg fuld tilfreds med mit ikke flad skærme tv...

Og skifte mit glimrende tv ud, med et fladskærms tv , er noget jeg først vil overvejer, når det går itu. Bare fordi moden siger fladskærms er in betyder det ikke at programerne bliver bedre......

MVH JAN

Til top Vis pauseklovn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pauseklovn

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, at det kun er brasch der forstår mit indlæg.

Hvis man køber en billig bil, skal man ikke acceptere, at der i sæderne er nogle fjederkonstruktioner, der gør, at det gør direkte ondt at sidde i bilen. man kan ikke forlange, at sæderne er trættende på længere ture, men direkte ondt med det samme? Nej.

Mit bud er, at Dansk Supermarked har en finger med i produktudviklingen, alene fordi de sætter deres eget varemærke på. Hvis DS ikke kan få den tilsyneladende døve kinesiske ingeniør til at bruge de 3,- jeg nævner, på at ændre lyden så det ikke længere gør direkte ondt, skal de finde en anden model eller leverandør af TV.

Man bør forlange, at et produkt ikke direkte er ubehageligt at bruge - uanset pris, når det er dansk. Så megen kvalitetsfornemmelse bør enhver dansk virksomhed have.

Peter Pans forslag: helt ude i hampen, selv om jeg nok kunne ofre det.

AV Precision's indlæg: uenig, læs ovennævnte.

Bjarke Hansen og kaso: OK, men da jeg allerede har monteret en digital reciever, og da TV'et er med en 12 V adaptor m. power supply'en uden for, er der rigeligt med ledninger. Simpelt at gøre rent er det ikke blevet.

Når danskere er involveret, skal minimums-krav være opfyldt hvis vi skal have nogen økonomisk forsvarlig mission i denne globaliserede verden.

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Du er nødt til at være mere realistisk i din tilgang til et givent produkt. Prosonic er, som Otto skriver, noget noname halløj der er billigt og ikke ret godt. Og BILKA/DK Supermarked er en kæde af forretninger der sælger big time og som ikke har noget som helst med udvikling af TV/lyd at gøre. Hvad skulle de kunne komme med af kompetencer, ud over at være godt til at købe billigt ind?

Der er ingen danskere  involveret udover indkøbschefen som muligvis er dansk, og du kan da ikke blive sur over det lyder dårligt når det var så billigt. De har iøvrigt sikkert vendt fasen på den ene HT for at få rundstrålelyd...

Idag bliver der solgt enormt meget som er i utålelig kvalitet, men man kan jo bare lade være med at købe det. Og så skrue forventningerne (for) højt op.

Selv til mit nye Panasonic 42PX70 har jeg da mit Gamutanlæg inde over på lydsiden når vi ser TV. Billedkvalitet og lydkvalitet følges bedre ad så...

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

Hvis man køber en billig bil, skal man ikke acceptere, at der i sæderne er nogle fjederkonstruktioner, der gør, at det gør direkte ondt at sidde i bilen. man kan ikke forlange, at sæderne er trættende på længere ture, men direkte ondt med det samme? Nej.

Problemet er jo at det er en meget individuel ting. Jeg har ellers lovet mig selv at skære ned på bil-sammenligningerne, men nu du giver bolden op: Hvad med Lada 110, der var så ringe at Bilmagasinet valgte at skyde den med en kampvogn? Dén blev i hvert fald dømt så ringe at den ikke burde sælges. Hvis du ikke prøvekører bilen først, men bare går ud fra at producenterne har moral nok til ikke at levere ubrugelige produkter, så er du netop hvad jeg vil kalde "naiv". Og ja, jeg vil kalde samtlige ejere af Lada 110 for naive. Men du kan ikke "forlange" at et produkt har en vis minimumskvalitet. Du kan forlange at det ikke er decideret defekt. Hvilken _kvalitet_ du får, det er noget du selv må undersøge før købet.

Jeg synes det er en meget uheldig tendens, at forbrugerne begynder at tro at man ikke behøver undersøge kvaliteten af et produkt før man køber, men bare kan skrige "reklamationsret" hvis man ikke er tilfreds. JA, du har købt et elendigt produkt. Men det er rent faktisk ikke ulovligt at sælge lavkvalitetsprodukter, heller ikke produkter der er direkte ubehagelige.

Jeg fik for nyligt foræret en kasse dåseøl (Harboe Red) af en glad kunde (hvis du læser med, så er dette ikke utaknemmelighed, det er tanken der tæller...). Det var simpelthen direkte udrikkeligt, det er den ringeste øl jeg har smagt, og det er direkte ubehageligt at putte i munden. Det var så ringe at jeg gik ud og købte en ny dåse magen til, bare for at sikre mig at de ikke var blevet dårlige. Skal jeg så klage til producenten over at de producerer øl med en smag der er en fornærmelse mod betegnelsen "øl"? Skal jeg forvente at bare fordi det er en dansk brygmester der har lavet den, så får jeg naturligvis noget der stiller mig tilfreds?

hifiigen skrev:
Mit bud er, at Dansk Supermarked har en finger med i produktudviklingen, alene fordi de sætter deres eget varemærke på. Hvis DS ikke kan få den tilsyneladende døve kinesiske ingeniør til at bruge de 3,- jeg nævner, på at ændre lyden så det ikke længere gør direkte ondt, skal de finde en anden model eller leverandør af TV.

For lige at præcisere, så er det ikke Dansk Supermarked der sætter Prosonic skiltet på, men DEEX. De sælger så produkterne til Dansk Supermarked. Bortset fra dét: Der findes skruppelløse producenter, og der findes skruppelløse forhandlere. Dansk Supermarked sælger produktet hvis det kan lade sig gøre at tjene penge på det. Hvis 5% af kunderne returnerer det fordi det er for ringe, så sælger de dem bare igen til mindre kræsne kunder. Og jo, der findes folk der accepterer generende ringe lyd.

Prosonic, og de butikker der forhandler det, henvender sig ikke til mindre kræsne kunder. De henvender sig til _ligeglade_ kunder. De er nu engang meget nemme at stille tilfredse.

hifiigen skrev:
Man bør forlange, at et produkt ikke direkte er ubehageligt at bruge - uanset pris, når det er dansk. Så megen kvalitetsfornemmelse bør enhver dansk virksomhed have.

Så skal jeg lige være med på hvad du mener med "bør forlange" - hvis dét du siger er at du opfærdrer til ikke at købe danske produkter der er af dårlig kvalitet, og samtidig opfordrer til at danske firmaer generelt fravælger produkter af dårlig kvalitet af samfundsmæssige hensyn, så er vi da helt enige. Men jeg fastholder at hvis du forventer at samtlige firmaer i Danmark per automatik gør dét frem for at gøre hvad de tjener flest penge på, og at man per automatik burde kunne forvente at så snart der er ja så mener jeg du er naiv. Især når der er tale om et kineser-produkt med et "dansk" skilt på, uden nogen form for dansk indblanding i udviklingen. Det er ikke sådan at DEEX er gået til en producent og bedt om at få produceret et produkt med nogle bestemte specifikationer. Det fungerer sådan at DEEX bliver tilbudt et produkt af en producent, og kan vælge hvilket logo der skal sidde på den hvis de bestiller nok enheder. Der er ingen indflydelse på udviklingen overhovedet, det er ren "trading".

Kort sagt: Hvis du forventer af danske produkter at de har en god kvalitet, så kan jeg godt forstå dig, for det er dét danske produkter er kendt for, og bør være kendt for. Din naivitet ligger for det første i at du forventer at Prosonic er et produkt der er udviklet efter danske standarder, for det andet at Dansk Supermarked er en virksomhed der interesserer sig for at opretholde dansk kvalitet.

Jeg er fuld af forståelse for "køb dansk" kampagner. Men der er bare ikke meget "køb dansk" kampagne i at købe et kineser-produkt med et dansk flag på kassen. Hvis du vil opretholde den danske kvalitet, så køb et produkt der er udviklet OG produceret i Danmark, af en producent der bekymrer sig om kvalitet (hvilket udelukker Alfaview og Amitech - førstnævnte vil jeg ikke ligefrem kalde "producent", sidstnævnte har muligvis en intention om at levere kvalitet, men evner det ikke), og tilbage står du med B&O. Du KAN naturligvis også vælge bare at købe kvalitetsprodukter generelt, og bekymre dig lidt mindre om hvor det er produceret - og derigennem i det mindste støtte de forhandlere der leverer kvalitet, i stedet for at støtte Dansk Supermarked.

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Er der en tendens til at branchemedlemmer har denne holdning: det er ene og alene forbrugerne, der er ansvarlige for at vælge produkter? Videre: hvis forbrugerne køber katten i sækken har de bare været dumme/uoplyste/urealistiske/naive, og det er de bare selv ude om.

Jo, jeg er da sur over at det lyder smertende. Jeg accepterer at det lyder dårligt (jeg er ikke naiv), men det må da ikke lyde smertende.

DS er efter min mening god til at finde vin på verdensmarkedet, hvor pris/kvalitets forholdet er godt. Det er de kendt for - det skrives der om i enkelte vinartikler. Grunden skulle være, at der er en lille bitte håndfuld vinkøbere, der har særlig kompetence til det. Hvorfor er det så OK, at forbrugerelektronik-indkøberne er friholdt den samme kompetence? Det er heller ikke OK - det er for dårligt. De lader åbenbart dette TV passere, og så med deres eget navn på! Det er da flovt.

Hold lyd-etikken højere.

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Når man ser hvordan mobiltelefoner med indbyggede "højtalere" og MP3 afspiller efterehånden har afløst konfirmand anlæget, så kommer det desværre ikke som et chock for mig at der er nogen der brander den slags TV juks og kan sælge det som "dansk". Tror at flertallet af dem TV'et er rettet imod er børn/teenagere der lytter musik på mobilen - så kommer der jo nok ikke så mange reklamationer :)

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

hifiigen

Det er der råd for, skynd dig at levere det Tv tilbage. Kom til foret og køb et TV hvor både lyd er alt andet er super duper, og så er det sådan ca. Dansk.

BeoVision 8

BeoVision 8 er et ægte Bang & Olufsen fjernsyn hvad angår håndværk og ydeevne, og
samvirket mellem funktion og design er intakt, som i alle Bang & Olufsens produkter.

Dansk !!!

Prøv at tage din Panasonic fjernbetjening ind i en B&O butik. Det er billige Panasonic tv, de har ikke engang gidet at tage Panny's IR øje væk !!

Sorry OT.

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum