| Forfatter |
|
kll1978 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop købt dette fjernsyn og er i gang med at installere kananler - men det kører ikke som det skal.
Undet kanal opsætning - hvilket land skal man vælge, hvis man ikke kan vælge Danmark???????? og hvad med farvekode og lydkode???
|
| Til top |
|
| |
kll1978 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan vælge storbratain, holland,
schweiz, frankrig, østrig og andre lande . Jeg hrar prøvet alle
landene, men uden held, at det har fundet alle kananalerne.
|
| Til top |
|
| |
kll1978 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
dem der har købt fjernsynet her og kan ikke vælge dansk som sprog, under kanal opsætning, hvilket land har I valgt??? Please help, hvad har I valgt???
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor har du købet dit tv
|
| Til top |
|
| |
kll1978 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har købt det igennem Multimediaworld.dk
min model er LE40M86BDX/XEC
og med dansk sprog hedder modellen LE40M86BDX/XEE
håber virkeligt nogen kan hjælpe mig med at sætte dette fjernsyn op.
|
| Til top |
|
| |
Bjarke_Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kll1978 skrev:
| jeg kan vælge storbratain, holland, schweiz, frankrig, østrig og andre lande . Jeg hrar prøvet alle landene, men uden held, at det har fundet alle kananalerne. |
|
|
Prøv at gendan fabriksinstillinger, og prøv derefter fx at vælge tyskland. Det burde være det samme som i DK.
Derudover, hvilken kabel-tv udbyder har du, og er du sikker på alle kanaler ikke er fundet? Kan også kabel-udbyderen har sat filter på dit kabel, hvor du fx skulle have den fulde pakke.
|
| Til top |
|
| |
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gør sproget en forskel ? Det burde det vist da ikke gøre. Måske det påvirker rækkefølgen den lægger kanalerne i når man kører automatisk, men ellers ikke. Men hvis du kun har testet med automatisk, hvorfor så ikke finde en kanaloversigt fra din udbyder og så se om du kan finde dem manuelt ?
Mit samsung plasma fra lang tid tilbage er også noget snot når det kommer til automatisk indlægning af kanaler, så jeg har manuelt gjort det...
|
| Til top |
|
| |

AudioConcept
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan godt give en del problemer når det er parlel import
også hvis det har DVB så kan den ikke finde det danske net ,og text-tv er også mulighed for at det ikke ville vise
|
| Til top |
|
| |
kll1978 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjarke_Hansen skrev:
kll1978 skrev:
| jeg kan vælge storbratain, holland, schweiz, frankrig, østrig og andre lande . Jeg hrar prøvet alle landene, men uden held, at det har fundet alle kananalerne. |
|
|
Prøv at gendan fabriksinstillinger, og prøv derefter fx at vælge tyskland. Det burde være det samme som i DK.
Derudover, hvilken kabel-tv udbyder har du, og er du sikker på alle kanaler ikke er fundet? Kan også kabel-udbyderen har sat filter på dit kabel, hvor du fx skulle have den fulde pakke. |
|
|
jeg har tdc som udbyder, som udbyder. Men hvordan kan gendanne fabrikindstillingen???? Når autokanalainstilling kører i baggrunden, gemmer den ikke kanalan rigtig, forstås på den måde at når det har fundet en kanal, så gemmer den ikke fx. på kanalplads 1 og søger videre. Det den gør at det søger videre uden at gemme. Det som det finder og gemmer er ikke godt indstillet. Desuden kan det heller ikke findet de digitale kanaler, når jeg ved at TDC har digitale kanaler af DR og TV2. vi har prøvet at sætte det gamle fjernsyn til, uden problemer med kanalerne Hvor er problemet henne
|
| Til top |
|
| |

AudioConcept
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
min mening er at det ikke er den dansk model, det er problemet..
|
| Til top |
|
| |
kll1978 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximusoptimus skrev:
det kan godt give en del problemer når det er parlel import
også hvis det har DVB så kan den ikke finde det danske net ,og text-tv er også mulighed for at det ikke ville vise |
|
|
vil det sige det fjernsyn jeg har købt samsung le40m86bdx/xec er parlel import og det ikke vil virke i Danmark og jeg derfor skal købe le40m86bdx/xee, som er den danske model????
|
| Til top |
|
| |
kll1978 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
når jeg istedet prøver at lave manual indstilling af kanaler, der kan fjernsynet heller ikke finde kanalerne - samme problem som auto indstilling.
Er det fjernsynet der er noget galt med??!?!?!
jeg er ved at miste tålmodigheden
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongen skrev:
|
Gør sproget en forskel ? Det burde det vist da ikke gøre. Måske det påvirker rækkefølgen den lægger kanalerne i når man kører automatisk, men ellers ikke. Men hvis du kun har testet med automatisk, hvorfor så ikke finde en kanaloversigt fra din udbyder og så se om du kan finde dem manuelt ?
SNIP |
|
|
Ja det er jo nok rigtigt.. anående billedsystemet, burde den stå til BG systemet i DK ved ikke med lyden.
|
| Til top |
|
| |
kll1978 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
de kanaler de finder, står meget uklare og hvis man ser på kanalen et lille stykke tid, forsvinder kanalen.
|
| Til top |
|
| |
kll1978 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjarke_Hansen skrev:
kongen skrev:
|
SNIP |
|
|
Ja det er jo nok rigtigt.. anående billedsystemet, burde den stå til BG systemet i DK ved ikke med lyden. |
|
|
billedet er sat til at være i PAL, mens lyden er sat at være i BG - så det er ikke her problemet er!!!
|
| Til top |
|
| |

AudioConcept
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er det fordi det er ikke er en model til det danske markede..
prøv at ringe til der hvor du har købt det,
Samsung, kan du ikke få noget hjælp når det er parlel import
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
>jeg har tdc som udbyder, som udbyder. Men hvordan kan gendanne fabrikindstillingen????
Aner det ikke, her må du nok ind i en bagmenu e.l kig i manual
>Når autokanalainstilling kører i baggrunden, gemmer den ikke kanalan rigtig, forstås på den >måde at når det har fundet en kanal, så gemmer den ikke fx. på kanalplads 1 og søger videre. >Det den gør at det søger videre uden at gemme. Det som det finder og gemmer er ikke godt >indstillet.
Det hele lyder næsten som det gamle TV kort jeg har, hvor det også er totalt umuligt at få den til at finde kanaler rigtigt.. i Den ene instillinger finder den NOGLE kanaler rigtigt, og resten finder den ikke. I andre instillinger finder den alle, med alle med forkert frekvens, så der er støj på kanalen. Her fra eneste option at redigere frekvensen... I det danske system ender alle frekvenserne på ,25MHZ
>Desuden kan det heller ikke findet de digitale kanaler, når jeg ved at TDC har digitale kanaler af >DR og TV2.
TDC har ikke DVB-t kanaler på deres kabelsystem. De har DVB-C og til det skal du bruge deres selector. Det giver så vidt vides også det bedste billed på alle kanaler.>
>vi har prøvet at sætte det gamle fjernsyn til, uden problemer med kanalerne
Okay
>Hvor er problemet henne
Måske nok som anden fortæller, at det ikke er lavet til norden måske.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon eksemplar på hvorfor man ikke skal købe parallen import.
Du skal ind under setup og finde noget som hedder gendan frabriks indstillinger på det sprog som den nu er opstartet i. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |

AudioConcept
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep
|
| Til top |
|
| |
kll1978 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vidste ikke det var en paralle import og iøvrigt troede hellere ikke der kunne være problemer med paralle import fjernsyn, idet jeg kender mange som netop også har købt fjernsyn i Tyskland og ikke har haft noget problemer.
med hensyn til reset/gedan fabrikkens indstilling - der er ikke noget der hedder det og har også kigget i den danske manual, der var heller ikke noget. Der er kun gen fabrikkens indstilling for Digital TV setup og ikke for det analoge
|
| Til top |
|
| |