| Forfatter |
|
contici Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har brug noget hjælp, da jeg skal købe min første fladskærm. Det er jo en jungle med alle de producenter, tv og funktioner som man skal sætte sig ind i. Jeg har kigget lidt rundt og synes umiddelbart Samsung har det fedeste design. Jeg håber nogen kan foreslå mig nogle TV. Jeg har følgende krav:
- Jeg har omkring de 8000 kr. at gøre godt med
- Skærmen skal være 32 tommer
Skærmen skærmen primært bruges til normalt tv, som serier og sport (skal også bruges til at se film og serier fra min PC via TV-out).
Mit signal er almindeligt TDC kabel tv og Selector box.
Jeg håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej. På forhånd tak.
vh Thomas
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
contici Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joo, men det er jo desværre 37 tommer, og har kun plads til 32 tommer i min lille lejlighed.
Nogle andre bud?
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
contici skrev:
|
Joo, men det er jo desværre 37 tommer, og har kun plads til 32 tommer i min lille lejlighed.
Nogle andre bud?
|
|
|
er det pladsen på vægen der er problemet eller fordi du tror fjernsynet bliver for stort at se på? jeg synes nemlig lige du skal tænke over hvor lidt det kommer til at fylde hvis det hænger på væggen... hvis du havde et 32 crt fjernsyn før, ja så vil 37 virke mindre eller som det samme. __________________
|
| Til top |
|
| |
contici Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
contici skrev:
|
Nogle andre bud?
|
|
|
er det pladsen på vægen der er problemet eller fordi du tror fjernsynet bliver for stort at se på? jeg synes nemlig lige du skal tænke over hvor lidt det kommer til at fylde hvis det hænger på væggen... hvis du havde et 32 crt fjernsyn før, ja så vil 37 virke mindre eller som det samme.
|
|
|
Det er simpelthen fordi der skal være plads til det. Bor i en 1-værelses og det er begrænset hvad jeg har plads til. Hvis jeg havde plads skulle det bare have været så stort som muligt, hehe
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kan forklare opløsningen på plasma tv's i forhold til lcd skærme? Nogen har jo 1024*1024 og 1024*720, de jo lidt underlige i forhold til de normale widescreen forhold..
__________________ Monitor Audio Radius hjemmebio
http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=92075&PN=1
|
| Til top |
|
| |
contici Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anzelz skrev:
| Nogen der kan forklare opløsningen på plasma tv's i forhold til lcd skærme? Nogen har jo 1024*1024 og 1024*720, de jo lidt underlige i forhold til de normale widescreen forhold.. |
|
|
Synes måske ikke helt det passer ind i denne tråd.....
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
contici skrev:
mathias 2 skrev:
contici skrev:
|
Nogle andre bud?
|
|
|
er det pladsen på vægen der er problemet eller fordi du tror fjernsynet bliver for stort at se på? jeg synes nemlig lige du skal tænke over hvor lidt det kommer til at fylde hvis det hænger på væggen... hvis du havde et 32 crt fjernsyn før, ja så vil 37 virke mindre eller som det samme.
|
|
|
Det er simpelthen fordi der skal være plads til det. Bor i en 1-værelses og det er begrænset hvad jeg har plads til. Hvis jeg havde plads skulle det bare have været så stort som muligt, hehe
|
|
|
hehe ok :) men jeg synes i hvertfald du skulle overveje om der ikke er de få cm mere plads... for det er virkelig et suverent fjernsyn. tag ind i TC og bedøm selv  __________________
|
| Til top |
|
| |
contici Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved om dette tv er noget værd? Samsung LE32M87BD.
Der står mere om M87 serien her: http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40m87bd.asp
Jeg har som sagt kun plads til en 32", og den størrelse har hverken Super Clear Panel, Full HD eller Dynamisk kontrast. Hvad skal man lægge i det?
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
contici skrev:
Der står mere om M87 serien her: http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40m87bd.asp
Jeg har som sagt kun plads til en 32", og den størrelse har hverken Super Clear Panel, Full HD eller Dynamisk kontrast. Hvad skal man lægge i det? |
|
|
vi har ikke haft nogen M8'ere inde endnu. men den billigere R8 har vi haft et par stykker af. og nøj hvor er det et lækkert tv  __________________
|
| Til top |
|
| |
contici Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
contici skrev:
|
Jeg har som sagt kun plads til en 32", og den størrelse har hverken Super Clear Panel, Full HD eller Dynamisk kontrast. Hvad skal man lægge i det?
|
|
|
vi har ikke haft nogen M8'ere inde endnu. men den billigere R8 har vi haft et par stykker af. og nøj hvor er det et lækkert tv 
|
|
|
Ok, det vil jeg kigge lidt nærmere på. Jeg har også kig på et Samsung LE-32M71B. Det skulle have 100 HZ, men hører fra nogen at 100 hz ikke rigtig giver nogen mening på et LCD tv. Nogen der ved noget om dette tv, om det er noget værd?
Se mere om M71 serien her: http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32m71b.asp
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
contici skrev:
andersena skrev:
contici skrev:
|
|
|
|
vi har ikke haft nogen M8'ere inde endnu. men den billigere R8 har vi haft et par stykker af. og nøj hvor er det et lækkert tv 
|
|
|
1
Ok, det vil jeg kigge lidt nærmere på. Jeg har også kig på et Samsung LE-32M71B. Det skulle have 100 HZ, men hører fra nogen at 100 hz ikke rigtig giver nogen mening på et LCD tv. Nogen der ved noget om dette tv, om det er noget værd?
Se mere om M71 serien her: http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32m71b.asp |
|
|
M7 er et udemærket tv. (når 100Hz er slået fra) men for guds skyld køb dog et 8 serie. de er markant bedre. 7 serien er også over et år gammel  __________________
|
| Til top |
|
| |
contici Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
contici skrev:
andersena skrev:
contici skrev:
|
|
|
|
|
|
|
1
Se mere om M71 serien her: http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32m71b.asp
|
|
|
M7 er et udemærket tv. (når 100Hz er slået fra) men for guds skyld køb dog et 8 serie. de er markant bedre. 7 serien er også over et år gammel
|
|
|
Det kan du have ret i. Men min overvejelse bygger på at jeg som sagt kun har plads til et 32 tommer, og hvis jeg køber et 32 tommer M87, er der hverken Dynamisk kontrast, Full HD eller Super Clear Panel. Giver det så nogen mening at betale det extra for M87?
Ydermere kan jeg se at M71 med det der 100HZ ikke er blevet taget godt imod, og at man så lige så godt kan købe et N71.
Men er alt i alt meget interesseret i at vide hvad manglen på Dynamisk kontrast, Full HD og Super Clear Panel, betyder.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
contici skrev:
Det kan du have ret i. Men min overvejelse bygger på at jeg som sagt kun har plads til et 32 tommer, og hvis jeg køber et 32 tommer M87, er der hverken Dynamisk kontrast, Full HD eller Super Clear Panel. Giver det så nogen mening at betale det extra for M87?
Ydermere kan jeg se at M71 med det der 100HZ ikke er blevet taget godt imod, og at man så lige så godt kan købe et N71.
Men er alt i alt meget interesseret i at vide hvad manglen på Dynamisk kontrast, Full HD og Super Clear Panel, betyder. |
|
|
ja helt givet. der er meget bedre signal behandling i 8 serien. og jeg ville hvis jeg skulle købe vølge en 8 serie også hvis den kostede 2000 mere end en 7 serie (har selv 7 serie og er meget glad) dynamisk kontrast bryder jeg mig i forvejen ikke særlig meget om, så det er ikke et problem. full hd har du nær intet at bruge til i skærmstørrelser under 40". super clear panel kan jeg godt lide, men jeg ser det ikke som noget man skal gå efter. det er hvorvidt coatingen på skærmen er blank eller mat. det almindelige er mat. mine bærbare har clear. og det har sine fordele hver for sig.. hvis ikke der var kommet den aldeles fremragende 8 serie ville N7 være tv'et for mig  netop fordi 100Hz ikke er noget værd efter min mening. __________________
|
| Til top |
|
| |
contici Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
contici skrev:
|
Men er alt i alt meget interesseret i at vide hvad manglen på Dynamisk kontrast, Full HD og Super Clear Panel, betyder.
|
|
|
ja helt givet. der er meget bedre signal behandling i 8 serien. og jeg ville hvis jeg skulle købe vølge en 8 serie også hvis den kostede 2000 mere end en 7 serie (har selv 7 serie og er meget glad) dynamisk kontrast bryder jeg mig i forvejen ikke særlig meget om, så det er ikke et problem. full hd har du nær intet at bruge til i skærmstørrelser under 40". super clear panel kan jeg godt lide, men jeg ser det ikke som noget man skal gå efter. det er hvorvidt coatingen på skærmen er blank eller mat. det almindelige er mat. mine bærbare har clear. og det har sine fordele hver for sig..
hvis ikke der var kommet den aldeles fremragende 8 serie ville N7 være tv'et for mig netop fordi 100Hz ikke er noget værd efter min mening.
|
|
|
Ok, jeg kan forstå at du gerne ville ofre de 2600 kr extra for M87 i forhold til N71 pga et markant bedre billede? Men jeg betaler vel 2600 extra KUN for et bedre billede?
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
contici skrev:
andersena skrev:
contici skrev:
|
|
|
|
ja helt givet. der er meget bedre signal behandling i 8 serien. og jeg ville hvis jeg skulle købe vølge en 8 serie også hvis den kostede 2000 mere end en 7 serie (har selv 7 serie og er meget glad) dynamisk kontrast bryder jeg mig i forvejen ikke særlig meget om, så det er ikke et problem. full hd har du nær intet at bruge til i skærmstørrelser under 40". super clear panel kan jeg godt lide, men jeg ser det ikke som noget man skal gå efter. det er hvorvidt coatingen på skærmen er blank eller mat. det almindelige er mat. mine bærbare har clear. og det har sine fordele hver for sig..
hvis ikke der var kommet den aldeles fremragende 8 serie ville N7 være tv'et for mig netop fordi 100Hz ikke er noget værd efter min mening.
|
|
|
Ok, jeg kan forstå at du gerne ville ofre de 2600 kr extra for M87 i forhold til N71 pga et markant bedre billede? Men jeg betaler vel 2600 extra KUN for et bedre billede? |
|
|
ja det ville jeg.. det er virkelig et godt tv.. men det er ikke kun bedre billede. flere tilslutningsmuligheder. design der er et år yngre. og helt nutidigt.  men dermed ikke sagt at N7 ikke er et rigtig godt tv. der hvis budgettet er lidt presset helt sikkert vil gøre dig rigtig tilfreds. jeg har som sagt selv 40" 7 serie og 32" 6 serie  __________________
|
| Til top |
|
| |
contici Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
contici skrev:
andersena skrev:
contici skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Ok, jeg kan forstå at du gerne ville ofre de 2600 kr extra for M87 i forhold til N71 pga et markant bedre billede? Men jeg betaler vel 2600 extra KUN for et bedre billede?
|
|
|
ja det ville jeg.. det er virkelig et godt tv.. men det er ikke kun bedre billede. flere tilslutningsmuligheder. design der er et år yngre. og helt nutidigt.
men dermed ikke sagt at N7 ikke er et rigtig godt tv. der hvis budgettet er lidt presset helt sikkert vil gøre dig rigtig tilfreds. jeg har som sagt selv 40" 7 serie og 32" 6 serie 
|
|
|
Ok, jamen efter det hælder jeg meget til M87'ern så.
Må jeg spørge hvad du er? Altså er du bare en HIFI interesseret eller arbejder du sådan noget eller hvad? Og må jeg yderligere sige at jeg er MEGET glad for din hjælp.
|
| Til top |
|
| |