Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 13:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: blå skygger på sanyo z5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

jeg har lige købt ovenævnte projektor.efter et par dage lagde jeg mærke til at der var skygger på farveovergangene(blålilla)ca1,5 pixel.jeg ringede til forhandleren og spurte om det var normalt,hvilket det ikke var(konvergens)som havde noget med panelerne at gøre.Jeg fik en ny uden problemer og konstatere at det er bedre,men helt væk er det ikke.har prøvet med forskellige film og syntes måske at der er en forskel fra film til film.P,T kører jeg med component.Vil der altid være en smule (konvergens) eller er der et andet problem.
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

johannesen_f
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Er klar over at indlæget er ved at være lidt små gammelt men jeg giver mit besyv med alligevel. Det er desværre meget normalt at dagens projektorer ikke er konvergeret 100% rigtigt. De enkelte fabrikker har nogle tolerence værdier som de skal holde sig indenfor og min vurdering er at disse værdier er meget forskellige fra fabrik til fabrik. Jeg så f.eks. i dag en Sony Perl som efter min mening var konvergeret elendigt. Ihvertfald så elendigt at jeg ikke selv ville kunne leve med det. Så vidt jeg ved, var der også en helvedes bøvl med Sony Ruby når det kom til konvergens og at Sony langt henad vejen overhørte disse problemer og lod kunderne i stikken. 

Den seneste JVC projektor er vist rigtig godt konvergeret fra fabrikken og så vidt jeg ved kan konvergensen også justeres lidt på denne model.

Anyway det er da fornemt at din forhandler tager problemet seriøst og bytter enheden uden brok. Mit bedste råd er når man skal købe en projektor, så få forhandeleren til at sætte projektoren til og vise  et billede med gitterlinjer på sort baggrund. Her vil konvergens problemer stå frem klart og tydeligt. Er den gal.. Walk away! For som du selv er inde på, så er det noget man først opdager når man kommer hjem i stuen og har vendet sig til det store lækre billede.
Til top Vis johannesen_f's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johannesen_f

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes