| Forfatter |
|
poulkat Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sharp kommer hen over sommeren 2007 med et nyt LCD Tv med Full HD og med bl.a. indbygget 160 GB hardisk og DVB-C, DVB-T og DVB-S i henholdsvis 46" og 52" modelnr. LC-46HD1E og LC-52HD1E. Apparaterne vil blive præsenteret på CES 2007 og priserne er nok også rimelig høje, men..... så er det vel også tysk kvalitet på højt plan . Det er klart min overbevisning, at det er Sharp der er længst fremme med udviklingen af LCD Tv på bl.a. deres 8. generationsfabrik, så det er sådan et TV jeg er på udkig efter!
Nu er mit spørgsmål, om der er nogen der ved om en indbygget digital satellitmodtager dur til noget. Jeg ved, at Loewe også indbygger DVB-S i deres LCD Tv. Jeg vil gerne undgå et ekstra apparat, men vil en indbygget DVB-S kunne afløse de digitale satellitreceivere?
Jeg tænker specielt på, om DVB-S kan modtage 4 LNB hoveder samlet i en indgang til TV´et og om det er en HD modtager, for ellers er det indbyggede udstyr jo egentligt ikke til ret meget. Jeg har endnu ikke kunne finde yderligere specifikationer omkring de nye LCD Tv modeller fra Sharp.
Er der noget som har erfaring med indbyggede DVB-S i LCD Tv?
Med venlig hilsen
Poul
|
| Til top |
|
| |
Bjarke_Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
poulkat skrev:
|
Sharp kommer hen over sommeren 2007 med et nyt LCD Tv med Full HD og med bl.a. indbygget 160 GB hardisk og DVB-C, DVB-T og DVB-S i henholdsvis 46" og 52" modelnr. LC-46HD1E og LC-52HD1E. Apparaterne vil blive præsenteret på CES 2007 og priserne er nok også rimelig høje, men..... så er det vel også tysk kvalitet på højt plan . Det er klart min overbevisning, at det er Sharp der er længst fremme med udviklingen af LCD Tv på bl.a. deres 8. generationsfabrik, så det er sådan et TV jeg er på udkig efter!
Nu er mit spørgsmål, om der er nogen der ved om en indbygget digital satellitmodtager dur til noget. Jeg ved, at Loewe også indbygger DVB-S i deres LCD Tv. Jeg vil gerne undgå et ekstra apparat, men vil en indbygget DVB-S kunne afløse de digitale satellitreceivere?
Jeg tænker specielt på, om DVB-S kan modtage 4 LNB hoveder samlet i en indgang til TV´et og om det er en HD modtager, for ellers er det indbyggede udstyr jo egentligt ikke til ret meget. Jeg har endnu ikke kunne finde yderligere specifikationer omkring de nye LCD Tv modeller fra Sharp.
Er der noget som har erfaring med indbyggede DVB-S i LCD Tv?
Med venlig hilsen
Poul
|
|
|
Det lyder jo virkelig spændende...
Men der vil vel være det problem, at de 2Danske udbydere af Sat tv, Viasat og Canal Digital. Kræver godkendte bokse for at købe deres abonnement...
Det er nok mere sansynligt at DVB-c tuneren vil slå igennem til TDC kunder herhjemme.. Det må vel virke til det.
Som du siger tysk kvalitet, men tyskerne er jo også vandt til ukoedet tyske kanaler, uden dekoderkort...
Men man kan vel bliver ved.. Man kan vel så spørge sig selv om hvorfor TV´et ikke har IP-tv mulighed med kortlæser.... og fx mulighed for medieafspiller via netværk.. Det ville jeg da synes var mere interresant ;-)
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt som Bjarke siger så kunne man formåde at den tuner er til de gratise kanaler via satelit, lige som loewe's DVB-S.
Tro vi skal brokke os et andet sted end tv'erne for det er jo vores kære udbydere der er problemet de fleste gange  __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man ikke sætte et passende cam modul i loewes tv? Ang. HD TV så er det nok mest sandsynligt den ikke har, men jeg mener loewes compose serie har
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
poulkat Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er nok særligt beregnet til det tyske marked med indbygget DVB-S, fordi mange af de tyske satellitprogrammet kører ukodet.
Og HD modtagelse er jo nok ikke særligt sandsynligt, og jeg ved så ikke om der i det hele taget er plads til et kort fra Viasat eller Canal Digital. Men sikkert virker deres kort jo ikke i disse TV-apparater. Desværre. Der er for lidt konkurrence på det danske marked.

Poul
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVB-S kan ikke modtage HD kanaler.
Loewe's nyere modeller har HD tunere indbygget samt harddiske som kan optage fra alle tunere.. Lækkert.. (DVB-T/C/S, analog og HD) __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes generelt folk fokuserer for meget på at få tingene indbygget i tv'et - jeg er klart mere fortaler for at gå den anden vej: Betragt tv'et som et display, som viser billedet fra en ekstern kilde. Så kan man skifte tuner efter behov. DVB-S er et godt eksempel på problematikken - bare i dag er der en hel stribe faktorer at være obs på: Kan den modtage HD? Kan den dekode MPEG-4? Kan den fungere med både CanalDigital og Viasat? Tænk så på hvad der sker hvis/når der sker nye ting. Hvad hvis CD eller Viasat skifter kodningssystem? Hvad hvis der kommer et nyt Guide+ system? Hvad hvis du om 2 år får mulighed for internet-baseret tv med bedre muligheder end de nuværende sat-systemer - så skal man have boxen alligevel. Og så videre...
Jeg vil som sagt anbefale at man dropper tankegangen om at have alt indbygget i tv'et - udviklingen i dén måde vi modtager tv på, gør at man på et eller andet tidspunkt alligevel tvinger sig selv til at købe den eksterne box, medmindre man har tænkt sig at skifte tv hvert tredje år. Så hellere købe et tv der "bare" i bund og grund har et godt billede - så kan man skifte modtager-system som man har lyst til, og uanset hvad man sætter til, har man grundlæggende et godt billede. Hvis ellers man sørger for at købe noget der er godt nok, så er det reelt en langtidsinvestering på linie med et sæt gode højttalere - uanset system, så er man sikret så godt et billede som udsendelserne nu engang kan levere.
Tunere bliver forældede. Det bliver kvalitet ikke. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et eksempel på at jeg mener tankegangen ikke er rationel: De fleste går utroligt meget op i hvor meget billedkvalitet de får for pengene. Men en detalje som at undgå en selector-box, kan pludselig få folk til at synes at en merpris på f.eks. 10.000,- (f.eks. Loewe Compose) er inden for rækkevidde - også selv om man reelt aldrig ville give de samme 10.000,- for "bare" at få bedre billede. For de samme 10.000,- kan man købe en radio-styret universal-fjernbetjening, eller et control-system der kan betjenes med en Beo4, inklusive programmering så man ikke selv skal røre en finger, IR-modtager/sendere og hvad der ellers er nødvendigt for at gemme den ekstra box langt væk hvor den ikke kan ses. Om der så skal trækkes lidt ekstra kabler, så kan det stadig gøres inden for de 10.000,-. Fjernbetjeningen kan programmeres med makroer og hvad der ellers er nødvendigt, så man i praksis oplever systemet som et normalt tv.
Hvis folk (eller måske nærmere de forhandlere der leverer det?) var lidt bedre til at se pris/kvalitet ud fra hvad det samlede system reelt leverer, i stedet for hvor meget hardware man får i fingrene for sine penge, så ville den slags systemer være langt mere udbredte end tilfældet er. Det giver reelt det bedste fra begge verdener, og åbner samtidig op for muligheden for at løse problemet med de mange fjernbetjeninger til surroundreceiver, DVD-afspiller osv. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt følger din tanke gang Otto, men desværre så ser vi jo flere og flere som fukusere på design og indretning i det morderne hjem i dag. Dette har også en stor faktor.
Loewe Tv er nu de eneste der levere kvalitet hvor alt er i en. Man mister nogle funktioner selvf. når alt skal være i et men for dem som vi have det såen, skal det jo være såen.
Husk alle mennesker ikke tænker ens eller vil have det samme. Selvom de er bevist om de kan få det bedre og billigere hver for sig vælger mange alt i et. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |