| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Ja nu er der jo også den dobbelte pris til forskel |
|
|
Helt sikkert, men Mikael spurgte i en tidligere tråd til forskellen på de to, derfor gik jeg ud fra at JVC'en stadig var et alternativ.
strong skrev:
| Der er masser af power på pæren i high mode på en VPL-VW50, og den er stadig nærmest lydløs.. Otto jeg har tidligere spurgt dig vedr. lysstyrke på Sony'en da du solgte denne ved et andet firma, og der mener jeg du brugte udtrykket "man kunne bruge den som solarie", hvor efter jeg fortrøstningsfuldt købte min model som jeg har været godt tilfreds med på 92" lærred... |
|
|
1. Alt er relativt. _Til prisen_ er det mere end svært at finde en projektor der har sammenlignelig billedkvalitet, og samtidig mere lys. Den mister temmeligt meget lys de første timer, og jeg indrømmer gerne at min holdning til hvornår der er meget lys i en projektor har ændret sig en del, efter at jeg har haft mere med projektorer i den bedre ende at gøre, og samtidig har jeg forholdt mig til at langt de fleste af de kunder jeg hidtil har haft med at gøre har haft lærreder på 80-90".
2. Der er _meget_ forskel på hvor meget lys der skal til på et 92" (hvor Sony'en er ganske fin), og et 120", for at levere samme lysstyrke (70% mere, faktisk). Der er ingen tvivl om at til pengene (hvis vi forudsætter at TC stadig forærer dem væk) er Sony'en en fantastisk projektor, og på dit størrelse lærred findes der ikke noget bedre til de penge. Men 120" stiller altså lidt andre krav, hvis man ønsker ydelse i topklassen (som jeg ved Mikael gerne vil have).
Kort sagt: Min kommentar omkring lysstyrken forudsætter at prisrammen kan udviddes til JVC'en. Hvis vi lægger prisloftet på f.eks. 30.000,-, så er der ingen tvivl om at det vil være groft sagt umuligt at finde et bedre alternativ, også til et 120" lærred. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|