Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: (Alfa vieW) Rep. af LCD skærm? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
M&M!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Starter lige min tekst med at bande, F... Alfa vieW.. Sådan så gider vi ikke snakke mere om det! (NOT)
Som sagt er l**tet gået neden om og hjem idag og har et tv fra dem, hvor der er pixel fejl på og som det ser ud nu, kan det jo ikke laves på deres regning. Det blev faktisk leveret med fejlen og de ville selvfølgelig sende et nyt... Men ja, i kender selv historien, de nåede ikke så langt.
Nå men mit spørgsmål er, kan man få fixet fejl på et tv nogle steder og hvor det ikke koster 10k? Det er en grøn linje som går ned gennem skærmen i højre side.
Der må være nogle fagfolk som ved lidt?

Med lidt sure miner

Mikkel

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Som regel er pixelfejl ikke noget, der kan laves, da det er en fejl i selve panelet. Så man må skifte hele panelet, hvis den er gal. Hvis der er tale om en hel kolonne af pixels, kan det dog være det er elektronikken den er gal med, men jeg tror nu stadig det er selve panelet. I så fald er det, alt andet lige, billigere at købe et nyt tv.
Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Hvis det er en hel linje som går ned igennem billedet kan du være hurtig og opsige dit køb. Selv om firmaet er gået konkurt kan du hvis du er heldig få sagen kørt færdig. Ofte vil advokaten og firmaet helst at udestående sager laves færdige. Det gøres også nogen gange på den måde at f.eks. reperation bliver håndteret af et andet firma.

Som de skriver på deres hjemmeside:
Forbrugere, der har krav i boet, kan anmelde på lige fod med andre kreditorer.
Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Alfaview har et tocifret millionbeløb i underskud, så der er nok ik så meget at komme efter...
Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
Alfaview har et tocifret millionbeløb i underskud, så der er nok ik så meget at komme efter...

Det jo latterligt det her! Hørte i nyhederne at folk der allerede har betalt uden at få deres fladskærme, ikke får deres penge igen. Hvordan kan man det? Nogen der ved hvad loven siger?

Er da 100% Alphaviews eget problem at de sidder i milliongæld, så må de bare trække ydeligere over for at kunne tilbagebetale deres kunder!

Er til at blive helt rasende over!

Er glad for jeg ikke nåede at købe der, var ellers planlagt!
Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

M&M!
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Altså der er en grøn lige linje fra top til bund, så mit bud ville måske være en elektronik fejl. Ville bare hører om der var nogle eksperter som kunne henvise til et sted hvor sådan noget måske kunne kigges på. Lyden skratter også nogle gange, så det kan måske være en løs forbindelse et eller andet sted??

Ja som national siger, så tror jeg ikke der er så meget at komme efter hos Alfa view mht. penge

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:
notional skrev:

Det jo latterligt det her! Hørte i nyhederne at folk der allerede har betalt uden at få deres fladskærme, ikke får deres penge igen. Hvordan kan man det? Nogen der ved hvad loven siger?

Er da 100% Alphaviews eget problem at de sidder i milliongæld, så må de bare trække ydeligere over for at kunne tilbagebetale deres kunder!

Hvem skulle lægge de penge ud? Staten?

Når er firma går konkurs, så vil der stå en masse kreditorer og mangle penge. Det er alt lige fra underleverandører, over medarbejdere som mangler løn, til den forbruger som havde lagt penge i firmaet. Boet overtages af en kurator, som fordeler de få penge der er tilbage (f.eks. efter salg af varelagre og inventar) og fordeler dem til kreditorene efter nogle fastsatte regler. Eksempelvis er medarbejdernes løn højt oppe på listen over dem der får penge - hvis der ellers er nogen.

Men med et 2-cifret millionbeløb i tab, så vil der aldrig blive nogen penge til de små kreditorer. Så forbrugeren der har forudbetalt 5-10.000 kr. kan med næsten 100% sikkerhed regne pengene for tabt.

Det er især alle dem der har ladet sig lokke til at forudbetale deres flad-tv der har dummet sig. Nu står de både uden penge og uden fladskærm. En sag som denne viser at man aldrig skal forudbetale den slags. Betal kontant ved varens modtagelse hvor muligt.

Alfa View har dog også trukket penge ved netbetalinger, uden at kunne levere. Og den del er mere speget, for normalt må de ikke trække pengene før ved varens afsendelse. Efter de regler de underskriver hos PBS.

/Lars

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:
notional skrev:

Er til at blive helt rasende over!

Er glad for jeg ikke nåede at købe der, var ellers planlagt!

Ja men sådan fungere det desværre ikke. Nu er det også ret svært at låne penge nogle steder når man er gået konkurs- Kan huske da midtfyns festivallen gik konkurs for et par år siden. Der kunne man også melde sig som havde værdi i boet, og man kunne vå ca. 82 kr. for de 800 som billetten vist kostede.
Man kan da selvfølgelig være heldig at de ser det som en sidste god service, men det er nok meget usandsynligt
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Man må sige at TV er tabt, det gælder alle TV fra AlfaVison med defekt, da det ikke er mulig at få resveredel, da det firma i Østen der lavet TV fra AlfaVison også er gået konkurs.

Det er faren ved at købe eltrtronik fra små firma, det så mig et gåde hvorfor at AlfaVision ikke har ville finde en ny prod. i Østen, de har haft tid nok.

Så hvad kan man lærre at dette, købe det næste TV hos en stor prod. af TV som Sony eller ligne mærker, måske skal man give mere men så få man hele ikke disse problemer som ejer af defekst TV fra AlfaVison har nu.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Demonio skrev:
notional skrev:

Hvem skulle lægge de penge ud? Staten?

Når er firma går konkurs, så vil der stå en masse kreditorer og mangle penge. Det er alt lige fra underleverandører, over medarbejdere som mangler løn, til den forbruger som havde lagt penge i firmaet. Boet overtages af en kurator, som fordeler de få penge der er tilbage (f.eks. efter salg af varelagre og inventar) og fordeler dem til kreditorene efter nogle fastsatte regler. Eksempelvis er medarbejdernes løn højt oppe på listen over dem der får penge - hvis der ellers er nogen.

Men med et 2-cifret millionbeløb i tab, så vil der aldrig blive nogen penge til de små kreditorer. Så forbrugeren der har forudbetalt 5-10.000 kr. kan med næsten 100% sikkerhed regne pengene for tabt.

Det er især alle dem der har ladet sig lokke til at forudbetale deres flad-tv der har dummet sig. Nu står de både uden penge og uden fladskærm. En sag som denne viser at man aldrig skal forudbetale den slags. Betal kontant ved varens modtagelse hvor muligt.

Alfa View har dog også trukket penge ved netbetalinger, uden at kunne levere. Og den del er mere speget, for normalt må de ikke trække pengene før ved varens afsendelse. Efter de regler de underskriver hos PBS.

/Lars

Kan desværre godt se din pointe... hvis ingen vil låne dem penge kan de jo ikke betale tilbage..

Men det værste, som du selv nævner, er den med netbetalinger hvor de har trukket inden de har sendt varen! Det burde da være strafbart?

Men ja.. folk kan bare lade være med at betale noget som helst på forskud, gør jeg heller ikke selv. Bare surt for de godtroende mennesker!
Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

M&M!
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Okay... Så så vidt jeg har forstået så kan tv'et ikke rep. fordi der er ingen som leverer reservedele. Men den sidste producent alfaveiw havde gik jo ikke konkurs, de må vel have nogle reservedele? Og alle alfaview underleverandører er da ikke gået konkurs, så der må da være nogle som kan? Kunne godt tænke mig at hører fra nogle i branchen. (og nej, det er ikke for at slagte jer)

Nogen som ved hvornår de sælger ud af boet og lageret? For så vil jeg have et tv til 500 kr. F... det om det så går i stykker. Men stadig øv at have et defekt tv og der er ingen som kan fixe...

Mvh

Mikkel

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

det lyder som et defekt panel. og da der ikke er uendelig mange panel fabrikanter burde panelet være til at skaffe..

om dog det nok vil være næsten lige så dyrt som et nyt tv

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

det er sgu godt nok surt at miste sine penge og jeg håber du får lavet din skærm. der var en i ekstra bladet i tirsdags tror jeg nok, der plejed at lave rep. for alfaview som kan opfordrer folk til at kontakte han hvis der er noget galt med deres skærm.

lige tilsidst i elgiganten skal man også forudbetale for de vare der bliver købt online men der er mange penge at spare men det er jo kun hvis skærmen kommer.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Man skal aldrig betale forud.. max et depositium.. Ved modtagelsen af varerne får sælger pengene...

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

M&M! skrev:

Okay... Så så vidt jeg har forstået så kan tv'et ikke rep. fordi der er ingen som leverer reservedele. Men den sidste producent alfaveiw havde gik jo ikke konkurs, de må vel have nogle reservedele? Og alle alfaview underleverandører er da ikke gået konkurs, så der må da være nogle som kan? Kunne godt tænke mig at hører fra nogle i branchen. (og nej, det er ikke for at slagte jer)

Der er måske hjælp at hente her:

http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article310992 .ece

Leff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Efter hvad jeg ved.
Så når et firma går konkus(Sjovt nok fordi de ikke har flere penge) Så bliver alle tingene på fabrikken solgt, og pengene der kommer ud af det, går til dem, som har penge til gode firmaet.
Så det er ligemeget hvor mange millioner de har underskud, du har ligeså meget ret til at få et nyt tv, som banken har ret til at få deres penge tilbage, som firmaet har lånt.
Til top Vis Leff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leff

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Larl skrev:

Den problemstilling ville være rar at få afklaret. Hvis der betales med Dankort og varen ikke leveres når pengene trækkes, på trods af at der ligger en aftale om det, hvad sker der så? Så forsvinder grundlaget for den sikkerhed jeg tror jeg har når jeg betaler med VISA/Dankort.

Alfaview er et ApS (anpartsselskab) så ummidelbart hæfter anpartshaverne ikke personligt, spørgsmålet er om de kan komme til det hvis de har handlet groft uagtsomt? Nogen der ved noget?

Der kan ikke "flyttes penge over" (med mindre investorerne vælger det) idet Alfaview er en selvstændig enhed hvor anpartskapitalen må formodes at være gået tabt. Medarbejdere og kreditorer står vel øverst på listen over dem der skal have penge tilbage, kunder nederst.

Rigtig dårlig ledelse kan jeg kun sige, det lyder som om budgetudarbejdelse og opfølgning har været en by i Rusland for dem!! Eller også har de håbet på mirakler selv om det stod rigtig skidt til i en længere periode.

I mine øjne er ledelsen og andre bedre vidende ligeså kriminelle som dem der starter fupfirmaer op............blot min mening. 

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Leff skrev:
Efter hvad jeg ved.
Så når et firma går konkus(Sjovt nok fordi de ikke har flere penge) Så bliver alle tingene på fabrikken solgt, og pengene der kommer ud af det, går til dem, som har penge til gode firmaet.
Så det er ligemeget hvor mange millioner de har underskud, du har ligeså meget ret til at få et nyt tv, som banken har ret til at få deres penge tilbage, som firmaet har lånt.

I de fleste tilfælde er det de største kreditorer der bliver tilgodeset først og så kan de små fisk dele hvad der er tilbage, hvis der overhovedet er nogen penge i kassen efter de store har taget deres del.  Uretfærdigt? Ja for fanden, men sådan er det nu engang.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

M&M!
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Takker for svarende...
Tror sku jeg prøver at kontakte ham der den tidligere rep. mand fra AlfavieW. Hvis det lykkedes osv. skal jeg nok skrive...!

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Held og lykke med det, det er sgu en crap situation du er endt i

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum