| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, jeg står og skal til at købe en lille projektor. Budgettet er på omkring 10.000, men hvis der kan forsvares at bruge 3-4-5k mere så er det ikke udelukket, men der skal være et seriøst grundlag for det.
Projektoren skal bruges bl.a. Som fjernsyn, det kan vel gøres uden videre ved at sætte eksempelvis en digital tv-tuner til den via en s-video/composit indgang?
Mit største problem er egentlig at projektoren formegentlig skal bruges i 2 rum, det ene er "okay" mørkt, dvs. Der kan afskærmes for vinduer direkte ind i rummet og det lys der kommer ind i rummet, kommer indirekte fra et andet rum. Men det andet rum hvor projektoren vil blive brugt, er temmelig lyst, med 3 vinduer ind, som indtil videre kun bliver dækket med toningsfilm. Alle vægge i rummene er hvide. Planen indtil videre er at projektoren skal projektere op på en hvid væg, altså uden et lærred.
Indtil videre har jeg primært tænkt på Sanyo Z5, da jeg gerne vil have lens-shift funktionen (Ser jeg mig blind i den? Har undersøgt lidt og kunne se at med nyere teknologi kunne det laves fornuftigt keystone uden, men findes den teknologi så i projektore til den pris?). Men den har kun 1.100 ANSI lumens, og det er mit indtryk at det er (aaalt?) for lidt, til at blive brugt i lyse rum.
Det skal nævnes at projektoren ikke nødvendigvis skal bruges til at vise film i den vildeste kvalitet osv. (Så derfor er HD opløsninger osv. Ikke nødvendigvis verdens vigtigste ting - ?). Det er primært fremvisning (Billeder, powerpoint) og tv den skal vise, men det skal selvfølgelig være sådan at det kan ses.
Jeg håber der er nogle kloge folk herinde som kan komme med nogle gode bud, råd og erfaringer så jeg snarest kan få handlet 
|