Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 18:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: ISF Kalibrering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Jeg fik foretaget en IFS kalibrering af Otto fra AV-Precision http://www.av-precision.dk/avp/showpage.aspx igår aftes på min Mitsubishi HC5000 1080P. Projektor, som var sat op imod mit nye 120" Steward Studiotek 130 3G. Lærred. PS3 var tilsluttet HDMI, og HTPC var tilsluttet DVI på projektoren. Før Otto kom ind og begyndte at trylle, havde jeg brugt meget tid på nettet. For at finde ud af hvad der bedst kunne betale sig. Før syntes jeg at der en stor WAW effekt, og at billedet så flot ud. Men det er intet imod hvad resultatet blev efter kalibreringen. Det sparker bare så meget r.. ,

Billedet er blevet meget mere naturligt at se på, farverne er blevet meget mere naturlige at se på, specielt hudfarver er gengivet som det er ment det skal gøres. Selv mine almindelige dvd skiver har fået et comeback. Så jeg kan på det varmeste anbefale at få Otto forbi, han har 100% styr på det. Og man får en test udskrift med før og efter. Jeg tror ikke man ikke kan finde en projektor eller fladskærm hvor et besøg af Otto ikke vil gavne.

Jeg håber at I vil tage seriøst imod det, og ikke se det som en reklame for Otto, men som en hjælp til at prøve at kaste sig ud i, at få proffesionelt ISF kalibreret sin hjemmebio, eller fladskærm: For det kan virkelig betale sig, det er et tweak som man ikke selv kan gøre efter med sine DVE og andre kalibrerings dvder. Han brugte også en advanceret lysmåler igen og igen, som var koblet op imod sin pc og at ramme den perfekte måling, som at brugte som værktøj i selve kalibreringen.



__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Og hvis man virkelig er interesseret i ISF kalibrering, er der et fælleskøb i gang på Recorder.dk

 

__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har læst om det, det er et rigtigt godt tilbud, er man bare en lille smule seriøs mht. billedkvalitet så kan man ikke købe et eller andet til 2000 kr. Som giver ligeså meget

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Men er de 2000kr inkl. ALT? Hvad nu hvis man har flere kilder. Såsom DVD, PS3, projektor osv.

__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Prøv at sende en mail til Otto, han er til at snakke med. Jeg havde både blu-ray på PS3, HDDVD i HTPC, som blev kalibreret på hver sin indgang på projektoren. Det er noget sjovt noget, vi er mange som ikke blinker, når vi smidder 1000 vis af kroner efter dyre kabler og andre tweaks, som forbedre installationerne, men når det kommer til at få en ekspert til at trylle det perfekte billede frem, så tænker vi lige en ekstra gang, for man må jo kunne komme langt med selv at skrue med div. test og kalibrerings dvder. Men NEJ IKKE LANGT NOK. Man kan komme længere i jagten på det perfekte billede, der er mange hjemme biografer med udstyr for langt over 100.000 kr. men billedet kan bare gøres meget bedre end man er klar over.

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

åh gud, nu får han jo noget at lave havde ellers planlagt jeg snart skulle have ham en tur forbi



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Men er de 2000kr inkl. ALT? Hvad nu hvis man har flere kilder. Såsom DVD, PS3, projektor osv.

Prisen sætter lidt betingelser: Det gælder kun fladskærme (projektorer er generelt mere tidskrævende), og som udgangspunkt ikke HTPC og scalere. Derudover skal det kunne gøres i dagtimerne på hverdage. Men ellers gælder det flere kilder også, med forbehold for meget specielle setups.



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

AM-E skrev:
Men er de 2000kr inkl. ALT? Hvad nu hvis man har flere kilder. Såsom DVD, PS3, projektor osv.

Prisen sætter lidt betingelser: Det gælder kun fladskærme (projektorer er generelt mere tidskrævende), og som udgangspunkt ikke HTPC og scalere. Derudover skal det kunne gøres i dagtimerne på hverdage. Men ellers gælder det flere kilder også, med forbehold for meget specielle setups.

når der nu står to indgange, er det så f.eks. tv og av1? eller er det tv, av1 og av2? Jeg kom sådan til at tænke på at det med en isf kalibrering  ikke er nogen fordel at køre flere hdmi gennem en receiver så flere kilder bruger samme tv input, eller er det af mindre betydning?



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes