| Forfatter |
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik foretaget en IFS kalibrering af Otto fra AV-Precision http://www.av-precision.dk/avp/showpage.aspx igår aftes på min Mitsubishi HC5000 1080P. Projektor, som var sat op imod mit nye 120" Steward Studiotek 130 3G. Lærred. PS3 var tilsluttet HDMI, og HTPC var tilsluttet DVI på projektoren. Før Otto kom ind og begyndte at trylle, havde jeg brugt meget tid på nettet. For at finde ud af hvad der bedst kunne betale sig. Før syntes jeg at der en stor WAW effekt, og at billedet så flot ud. Men det er intet imod hvad resultatet blev efter kalibreringen. Det sparker bare så meget r.. ,
Billedet er blevet meget mere naturligt at se på, farverne er blevet meget mere naturlige at se på, specielt hudfarver er gengivet som det er ment det skal gøres. Selv mine almindelige dvd skiver har fået et comeback. Så jeg kan på det varmeste anbefale at få Otto forbi, han har 100% styr på det. Og man får en test udskrift med før og efter. Jeg tror ikke man ikke kan finde en projektor eller fladskærm hvor et besøg af Otto ikke vil gavne.
Jeg håber at I vil tage seriøst imod det, og ikke se det som en reklame for Otto, men som en hjælp til at prøve at kaste sig ud i, at få proffesionelt ISF kalibreret sin hjemmebio, eller fladskærm: For det kan virkelig betale sig, det er et tweak som man ikke selv kan gøre efter med sine DVE og andre kalibrerings dvder. Han brugte også en advanceret lysmåler igen og igen, som var koblet op imod sin pc og at ramme den perfekte måling, som at brugte som værktøj i selve kalibreringen. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvis man virkelig er interesseret i ISF kalibrering, er der et fælleskøb i gang på Recorder.dk
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har læst om det, det er et rigtigt godt tilbud, er man bare en lille smule seriøs mht. billedkvalitet så kan man ikke købe et eller andet til 2000 kr. Som giver ligeså meget __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men er de 2000kr inkl. ALT? Hvad nu hvis man har flere kilder. Såsom DVD, PS3, projektor osv.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at sende en mail til Otto, han er til at snakke med. Jeg havde både blu-ray på PS3, HDDVD i HTPC, som blev kalibreret på hver sin indgang på projektoren. Det er noget sjovt noget, vi er mange som ikke blinker, når vi smidder 1000 vis af kroner efter dyre kabler og andre tweaks, som forbedre installationerne, men når det kommer til at få en ekspert til at trylle det perfekte billede frem, så tænker vi lige en ekstra gang, for man må jo kunne komme langt med selv at skrue med div. test og kalibrerings dvder. Men NEJ IKKE LANGT NOK. Man kan komme længere i jagten på det perfekte billede, der er mange hjemme biografer med udstyr for langt over 100.000 kr. men billedet kan bare gøres meget bedre end man er klar over. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
åh gud, nu får han jo noget at lave havde ellers planlagt jeg snart skulle have ham en tur forbi __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Men er de 2000kr inkl. ALT? Hvad nu hvis man har flere kilder. Såsom DVD, PS3, projektor osv. |
|
|
Prisen sætter lidt betingelser: Det gælder kun fladskærme (projektorer er generelt mere tidskrævende), og som udgangspunkt ikke HTPC og scalere. Derudover skal det kunne gøres i dagtimerne på hverdage. Men ellers gælder det flere kilder også, med forbehold for meget specielle setups. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
AM-E skrev:
| Men er de 2000kr inkl. ALT? Hvad nu hvis man har flere kilder. Såsom DVD, PS3, projektor osv. |
|
|
Prisen sætter lidt betingelser: Det gælder kun fladskærme (projektorer er generelt mere tidskrævende), og som udgangspunkt ikke HTPC og scalere. Derudover skal det kunne gøres i dagtimerne på hverdage. Men ellers gælder det flere kilder også, med forbehold for meget specielle setups.
|
|
|
når der nu står to indgange, er det så f.eks. tv og av1? eller er det tv, av1 og av2? Jeg kom sådan til at tænke på at det med en isf kalibrering ikke er nogen fordel at køre flere hdmi gennem en receiver så flere kilder bruger samme tv input, eller er det af mindre betydning? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |