Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 18:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: HD tv - skyd dig selv i foden?!?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BinX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Kom til og tænke på, nu hvor udvalget af HD-kanaler er så begrænset som det er, om det ikke er og skyde sig selv i foden og få HD tv??

Kanalerne er ikke de mest spændende, hvilket betyder at man oftest vil se det pga billedkvalitet og ikke indhold.

Det vil vel også sætte kvaliteten af de alm digitale og analoge kanalers kvalitet i perspektiv, og dermed bliver man vel i sidste ende træt af hd-tv, nu hvor udvalget ikke er større?!?!

Man har kanaler i god kvalitet man ikke gider se, og de man gider se er man lidt træt af kvaliteten i?!?!



__________________
- 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Tjaaa... det kan man vel godt sige, men udbuddet bliver nok ikke mindre med tiden!

Desuden bliver HD-dvd/Blu-ray jo mere almindeligt nu, sammen med en hel række af alm. dvd afspillere med upscalere (på godt og ondt). Og selvfølgelig til multimediecenter/pc brug, der er HD jo et rent minimum ;-)

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
BinX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om at der er mulighed for at se en masse HD film, men det skal der jo så immervæk smides en del klejner efter....

Udbudet sku da gerne blive større... er det ikke i 2009 de siger dr og tv2 ryger med på HD??



__________________
- 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

BinX skrev:

Ingen tvivl om at der er mulighed for at se en masse HD film, men det skal der jo så immervæk smides en del klejner efter....

Udbudet sku da gerne blive større... er det ikke i 2009 de siger dr og tv2 ryger med på HD??

Jo det går der forlydender om, så med mindre at man evt har stofa, så kan det være lidt ligemeget nogle år endnu.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
larl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 912
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

BinX skrev:
Ingen tvivl om at der er mulighed for at se en masse HD film, men det skal der jo så immervæk smides en del klejner efter....

Helt sikkert.

Men vælger du at købe f.eks. en Toshiba HD-XE1 HD DVD afspiller, så får du samtidig en DVD afspiller der vil give dine eksisterende DVD'er et nyt liv. Især på de større displays. Så det behøver ikke "være ren tilsætning" og et "niche produkt" du kun får lidt glæde af 

BinX skrev:
Udbudet sku da gerne blive større... er det ikke i 2009 de siger dr og tv2 ryger med på HD??

DR starter nok langsomt op med HD i år 2010.

Der er ingen politisk beslutning om at TV2 skal sende i HD, så hvis de vælger at gøre det aligevel bliver det som betalings-tv. Ligesom de er med i den kanal der vil sende sport i HD senere (TV2 Sport Xtra).

  /Lars



__________________
recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
Til top Vis larl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larl Besøg larl's Websted
 
bøje
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hos TDC vil man formentlig prøve at parallel sende i både digital SD og HD, hvis de evt. kan få en udsendelse i HD fra DR eller TV2 det kunne f.eks. være Ugly Betty som er optaget i HD, det skal forstås på den måde at der er den normale TV2 i SD kvalitet og så en speciel HD kanal på selector hvor udsendelsen også bliver sendt bare i HD.

Iøvrigt synes jeg ikke man kan sætte det så firkantet op at man køber HD boks bare på grund af kvaliteten, hvis man f.eks. godt kan lide at se Discovery så er det næsten et must at købe HD selector så man kan få Discovery HD plus de tre andre Discovery kanaler man kan få på selector og så er HD selector på tilbud til kun 995,- med gratis Discovery HD intil 1/10 2007 så den er nu billigere end den alm. selector der koster 1.595,-U/abonnement. Så det er da bar at få købt sådan en det er jo ingen penge for sådan en HD boks.

Mvh.

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje
 
BinX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Helt sikkert.

Men vælger du at købe f.eks. en Toshiba HD-XE1 HD DVD afspiller, så får du samtidig en DVD afspiller der vil give dine eksisterende DVD'er et nyt liv. Især på de større displays. Så det behøver ikke "være ren tilsætning" og et "niche produkt" du kun får lidt glæde af 

DR starter nok langsomt op med HD i år 2010.

Der er ingen politisk beslutning om at TV2 skal sende i HD, så hvis de vælger at gøre det aligevel bliver det som betalings-tv. Ligesom de er med i den kanal der vil sende sport i HD senere (TV2 Sport Xtra).

  /Lars

 

Ingen tvivl om det vil kunne give mine dvd'er et løft, men nu lagde tråden jo ud med spørgsmålet, om det ville være og skyde sig selv i foden og få hd nu. Hvis det at få hd kanaler betyder man bliver nød til at købe en hd afspiller oven i hatten til nogen tusinde, vil jeg mene det er og skyde sig selv i foden  Jeg vil gerne vente til de kommer i et prisleje vi dødelige kan være med på, og så vil jeg nok gerne ha blue-ray

 

Mht tv2, så skal det da ikke undre mig de laver endnu en betalingskanal. Sateme træt af de har smidt alt det gode på betalingskanalerne, og genudsendelserne på tv2..når de tilmed får en del af licenspengene så vidt jeg ved.. sut min "antenne"!!!



__________________
- 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX
 
larl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 912
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

BinX skrev:
tv2..når de tilmed får en del af licenspengene så vidt jeg ved.. sut min "antenne"!!!

Det er lidt udenfor emnet, men TV2 (hovedkanalen) har ikke modtaget licens i en del år nu.

De regionale programmer er betalt af licens, men moderkanalen skal klare sig for reklame indtægterne.

Hvad angår genudsendelser, så syntes jeg kanalerne er nogenlunde ligegode om det her om sommeren. Sidste år syntes jeg DR1 var værst til det. Men de mange genudsendelser irriterer også mig, også selvom jeg forstår forklaringen om de få seere (og indtægter) henover sommeren.

  /Lars



__________________
recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
Til top Vis larl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larl Besøg larl's Websted
 
BinX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Det er lidt udenfor emnet, men TV2 (hovedkanalen) har ikke modtaget licens i en del år nu.

okay...det var jeg ikke klar over

larl skrev:

Hvad angår genudsendelser, så syntes jeg kanalerne er nogenlunde ligegode om det her om sommeren. Sidste år syntes jeg DR1 var værst til det. Men de mange genudsendelser irriterer også mig, også selvom jeg forstår forklaringen om de få seere (og indtægter) henover sommeren.

  /Lars

Hvis det er noget der p***er mig af så er det dr og deres "Miss Marple", svenske have programmer og alskens forbandede b-programmer. Jeg betaler licens, og skal fordi de ikke kan regne ud hvad en ny tv bygning (tvbyen) koster, skal jeg se på sådan noget skrald, måske 10 år ud i fremtiden endda.... hvem ved måske dropper de også deres hd planer

ved godt jeg sniger mig uden for emnet.... men lad os se hvad sker



__________________
- 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 06:40 | IP-adresse registreret  

Jep, programudvalget på DR1 er efterhånden ved at gøre kanalen til en ligegyldighed. Jeg ser efterhånden kun nyhederne og dem kan jeg få gratis på TV2. Dog ser jeg en del programmer på den hemmelige kanal (DR2). Dette kan dog efter min mening slet ikke opveje licensen og hvis forringelserne fra de nuværende og kommende budgetbesparelser sænker niveauet yderligere, så kan de rende mig et vist sted. Dvs., at jeg skal til at bruge mere tid på at holde øje med licensmanden .

Jeg frygter også at budgetbesparelserne kommer til at betyde at vi kommer til at se langt efter HDTV i den nærmeste fremtid. Så vidt jeg ved har de allerede produktionsudstyret, men vi mangler da et ordentligt antenne sendeanlæg. Jeg har dog læst op til flere steder at de vist vil brugt DVB-T nettet, men det er forhåbentlig en joke. DVB-T digital SD-TV egner sig sgu' kun til stillbilleder og studieværter der ikke bevæger sig for meget. Hvis man f.eks. ser en håndboldkamp eller ligende hvor kameraet panner henover en tribune fyldt med hoppende tilskuer, ledes ens tanker hurtigt hen på film komprimeret på en PC i sidste halvdel af 90'erne.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes