| Forfatter |
|
olfred Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg skal ud og købe mig et fladskærmstv til en rimelig pris (ikke over 9000 og gerne under). Tv'et skulle gerne kunne vise analogt tv udemærket - hvad skal man da kigge efter?
Er der nogen der har forslag til hvilket tv man kan vælge?
Ved godt noget af ovenstående kan findes ved at lede her på forummet, men for at få det fulde overblik håber jeg nogle kan hjælpe med råd.
På forhånd tak
/Sundahl
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
olfred skrev:
|
Jeg skal ud og købe mig et fladskærmstv til en rimelig pris (ikke over 9000 og gerne under). Tv'et skulle gerne kunne vise analogt tv udemærket - hvad skal man da kigge efter?
|
|
|
Du skal kigge efter et CRT tv. Fladskærme skal fodres med et digitalt signal. Case closed. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
olfred skrev:
|
|
|
|
Du skal kigge efter et CRT tv. Fladskærme skal fodres med et digitalt signal. Case closed.
|
|
|
Det er sku da den største omgang vrøvl jeg nogensiden har hørt.
At dømme samtlige fladskærme på markedet uden videre er så latterligt. Og hjælper jo ikke manden ret meget.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Det er sku da den største omgang vrøvl jeg nogensiden har hørt.
At dømme samtlige fladskærme på markedet uden videre er så latterligt. Og hjælper jo ikke manden ret meget.
|
|
|
At jeg ikke hjælper manden har du da ret i. Men hvis du har set et fladskærmstv med "fornuftigt" analogt tvbillede vil jeg da oprigtigt gerne høre om dine erfaringer. Mine egne erfaringer omkring analogt tvbillede på fladskærme er dårlige, uanset teknologi og mærke. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fladskærme er generelt ikke gode til analogt signal, man kan sige - nogle er mindre dårlige end andre. Plasma skærme ligger i den bedre ende, i forhold til Lcd skærme. Men det bliver ikke rigtig godt, før man får sig en digital tuner. Hvis du har TDC kabel tv net, så er en Selector HD box sagen.
|
| Til top |
|
| |
WC Fields Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
olfred skrev:
|
|
|
|
Du skal kigge efter et CRT tv. Fladskærme skal fodres med et digitalt signal. Case closed.
|
|
|
Fuldstændig enig. Analog bliver ALDRIG godt på fladskærmstv. Er i samme båd som olfred og skulle egentligt ud og investere i TV nu, da mit gamle er gået, men vi vælger at bruge et af børnenes CRT indtil HD begynder at vinde indpas. Har netop været på en tur rundt hos diverse forhandlere og når man ber dem om at slå over på analogt signal, ja så er resultatet nedslående omend at der er sket en forbedring siden jeg sidst var ude at kigge for ca 1½ år siden.
Men for at hjælpe dig olfred - så kan jeg give dig de modeller, som jeg syntes gav mig den bedste analoge oplevelse:
TOSHIBA 32WL68PG Sony KDL 32D3000 Sony KDL 32V2500 Panasonic TX-32LXD700 Philips 32 9641D ----> bedre model kommer ultimo juli: Philips 32PFL9632D.
Håber at det hjælper, hvis du absolut vil med på vognen nu.
Men stadigvæk vil jeg hævde - at man ikke skal opgradere før HD kommer, for TV oplevelsen er altså begrænset med det analoge signal og mig bekendt sendes der stort set kun analogt MINDST 2 år endnu. (Det er altså lang tid at skulle sidde og kigge på mere eller mindre pixellerede billeder - hvad enten det er LCD eller Plasma. Ingen af dem dur rigtigt til analogt tv.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig på Panasonic PV70/PX70... De viser analogt tv ret godt afhængigt af hvor kraftigt signal du har ind i huset selvfølgelig...
Det passer ikke at fladskærme er dårlige til at vise analogt tv... Eller jo hvis vi snakker LCD, men mit eget Pioneer plasma viser lige så godt et billede som mit tidligere Sony Wega Trinitron på de fleste kanaler, og det var et af de bedste CRT-TV på markedet dengang...
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analoge programmer med 16:9 Letterboks er
A. Gjort 25% ringere herved, se blot på DR som vil tvinge folket over på Digitalt.
B. Ens ny fladskærm skal gøre samme 33% højere, så det skal da gå galt. Næsten uanset hvor ringe signal man er vant til modtage, bliver det endnu værre på de Flade. Det værste for mig var da der et sted stod man ikke kunne sende ægte 16:9 via det analoge net? Så hvad skulle man lige bruge en 16:9 omskifter til på ens alderstegne 4:3 skrummel. 
HD ønskerne opfyldes kun via Satellit og nødtvunget via Kabel, glem alt om Mastebaseret. Hvis det kunne lykkes via master havde Vi det allerede.
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig på pana's uandset størelse, men jeg mener også at billedrør det bedste til analog
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an på hvor godt et signal man har.
Som Exxtreme er inde på så kan et godt plasma sagtens følge med et CRT tv.
Men en ting er sikkert man kan ikke bare kaste samtlige fladskærme på bållet så snart der snakkes analog signal.
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det at man for mange år siden, ja faktisk siden man startede med Farve tv, undlod sende filmene Anamorfisk volder mig idag problemer, åh hvilket spild.
Idag bliver man tvunget hertil på det Digitale net, at programleverandørerne alligevel holder sig tilbage fra denne ydelse. Dette håber jeg bestemt giver bagslag.
Jeg vil give gerdes ret i at Fladskærmene bør fodres diditalt. Mange Analoge kanaler her i Stofas net (Aarhuus) er temmeligt ringe.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
olfred skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Er helt enig. Fodre selv min flade med analog signal for tiden og det er ingen æstetisk nydelse, så hvis du ikke vil skuffes, så drop det 
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at digitalt tv på et godt plasma ser p***e godt ud... Men på nogle af kanalerne, eks. DR1 og TV2 som jeg har både analogt og digitalt er der altså ikke VILDT meget forskel... Jeg har så også antenneforstærker på, hvilket giver en del...
Så at dømme analogt tv på plasma ude er en stor fejl 
|
| Til top |
|
| |