| Forfatter |
|
agupma Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu jeg skal vælge et tv med indbygget digital modtager, som skal bruges sammen med kabel-tv (tror jeg da nok - der er ihvertfald mange kanaler :D) via fællesantennen her i lejlighedskomplekset, hvilket modtager skal jeg så bruge?
Valget står nemlig mellem Sony 40V2500 og Sony 40D3000 (sidstnævnte har jeg dog ikke set i action endnu).
Håber der er en venlig sjæl som kan hjælpe...
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVB-T (Terrestial) svarer til den gammeldags V formet stueantenne, så det du skal bruge er en DVB-C (Cabel), der bruges til kabeltv.
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du TDC kabel tv eller er det bare et fælles antenne anlæg?
|
| Til top |
|
| |
agupma Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener det er TDC Kabel TV - der er ihvertfald mange forskellige kanaler (+20), som trækkes ud fra et stik i væggen.
|
| Til top |
|
| |
buggybuch Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 29 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre heller ikke set D'eren endnu, men den introduceres fra Sony's side som en bedre skærm end (eller måske en arvtager til) V'eren. D'eren har indbygget DVB-C, så dertil skal bare lægges en kortlæser til ca. 1000,-. Så skule det kunne lade sig gøre at er digitalt kabeltv, når du har investeret i et modtagerkort fra udbyderen (TDC/Telia). Jeg kan ikke huske hvordan man indtil videre sender HD på kabeltv, så du skal ikke regne med, at du kan modtage dét. MEEEN hør hellere lige antenneforeningen først - det er ikke sikkert, at der gælder det samme i din antenneforening som for "almindelige" kabeltv-abonnenter.
Buch
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undersøg med udbyderen om der overhovedet leveres digitalt indhold! Hvis det er TDC, så er hele udbuddet + lidt ekstra til rådighed i digital form, men det er ikke en selvfølge ved andre udbydere...
Desuden så sikre dig lige at der er kortlæser i dit tv/receiver ;-) Der er ikke noget ved kun at kunne se de ~3 free to air kanaler... (TDCs lille pakke)
|
| Til top |
|
| |
agupma Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er helt sikker på at TDC er leverandør.. Så er næsten også overbevist om at det er kabeltv via fællesantenne. Men forstår ikke helt det med en kortlæser? Det bruger jeg jo ikke nu? Så hvorfor skal jeg gøre det i mit nye tv?
|
| Til top |
|
| |
buggybuch Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 29 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
agupma skrev:
Er helt sikker på at TDC er leverandør.. Så er næsten også overbevist om at det er kabeltv via fællesantenne. Men forstår ikke helt det med en kortlæser? Det bruger jeg jo ikke nu? Så hvorfor skal jeg gøre det i mit nye tv?
|
|
|
Det digitale signal kan ikke modtages uden et dekoderkort. Og for at kortet kan sættes i TV'et og bruges, skal der en læser til. Det er ligesom med en digital parabolmodtager. Før i tiden har du jo modtaget analogt TV, hvor din programpakke bestemmer hvilke kanaler, der kommer ind gennem antennestikket i væggen. Med det digitale signal kommer ALLE kanalerne ind - det er så kortet, der bestemmer hvilke kanaler, du kan afkode og se. Det svarer fuldstændig til at have en 'Selector' indbygget i TV'er.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
I analog form, der sidder der bare et filter på hver tilslutning i jeres fordeler boks, på den måde styre de hvilke frekvens områder hver kunde skal have adgang til... Med digital signal der er det lidt smartere, for der skal du i din modtager dekode de signaler som du har lov til at se.
Og nu fik jeg sagt "smartere"... Men hvis du har flere tv, og i ikke gider se den samme kanal alle sammen, så skal du have en modtager (eks. selector) til hvert apparat. + dekoder kort (150kr/år/kort)
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bruge et Viacess Modul (PMCIA Modul) koster ca. 800-1000,- til TDC kabel TV og så skal du have det her kort fra TDC til 199,- om året.
Mht. HD TV så skal du have en HD Selector Sagem 81 hos TDC den koster 995,- i øjeblikket incl. gratis Discovery HD indtil oktober.
|
| Til top |
|
| |
agupma Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så derfor nøjes jeg med analog tv og bruger så min DVB-C tuner når digitalt tv bliver det eneste ene.. Tak ska i ha.. Super med kvalificerede svar
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej nej nej! du skal da udnytte det med det samme, det vil være tosset ikke at bruge den smule ekstra det koster på sådan et fedt tv, hvis ikke du gør det udnytter du ikke TV'et optimalt det er jo ikke for sjov at Sony sætter en DVB-C modtager i og du skal ikke regne med at det bliver meget billigere end ca. kr.1000,- så se du at komme ud og anskaffe dig et CA Viacess modul og et kort
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
agupma Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg nu helt stille som en ninja tager pengene fra min og damens fælleskonto, er der jo ingen der opdager noget... 
Måske hun alligevel bliver sur, når hun finder ud af at TDC og Sony Concept Store ikke sælger mad?? 
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så når Antenneforeningerne skifter til MPEG 4 eller noget helt tredje? Som mange direkte skriver de forbeholder sig ret til begynde sende med.
Der hører noget mere til et fremtidssikret Tv Idag, end dengang Tunerne blot behøvede dække det der ekstra fra 108-168 og 232-472 MHz (almindelige S kanaler og så Hyperbåndet mixet). 
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan stå indefor D3000 har et pænt signal via digital, der er jo både DVB-T og DVB-C tuner med kort indgang, samt analog i D3000 serien. Ingen HD-tuner dette er kun Loewe der kan tilbyde dette på nuværende tidspunkt i EU.
Den kræver lidt indstilling og så står den pænt i farverne. HD står også meget skarpt på den, bedre en min gammel Pana 42PX70. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
buggybuch skrev:
agupma skrev:
|
|
|
Det digitale signal kan ikke modtages uden et dekoderkort. Og for at kortet kan sættes i TV'et og bruges, skal der en læser til. Det er ligesom med en digital parabolmodtager. Før i tiden har du jo modtaget analogt TV, hvor din programpakke bestemmer hvilke kanaler, der kommer ind gennem antennestikket i væggen. Med det digitale signal kommer ALLE kanalerne ind - det er så kortet, der bestemmer hvilke kanaler, du kan afkode og se. Det svarer fuldstændig til at have en 'Selector' indbygget i TV'er. |
|
|
Idet DR1, DR2, DR Tegnsprog og TV2 ifølge radiospredningsloven skal ligge frit tilgængeligt hos kabeludbyderne er det ikke helt korrekt, at det digitale signal ikke kan tages uden dekoderkort. De fire kanaler kan tages ganske gratis hos både Stofa og TDC, som i visse områder har flere end de fire kanaler liggende gratis. Det eneste der kræves er naturligvis at skærmen har DVB-C. Men vil du have alle de øvrige kanaler hos de respektive selskaber, skal du rigtig nok have en kortlæser.
|
| Til top |
|
| |
WC Fields Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er måske et spørgsmål, hvor megen værdi disse indbyggede tunere har, når vi skal have ny standard i 2009 - f.eks. mpeg4. (Godt nok fortsætter mpeg2 på DR1, DR2 og TV2 indtil 2012 )
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
WC Fields skrev:
| Det er måske et spørgsmål, hvor megen værdi disse indbyggede tunere har, når vi skal have ny standard i 2009 - f.eks. mpeg4. (Godt nok fortsætter mpeg2 på DR1, DR2 og TV2 indtil 2012 ) |
|
|
Loewe har i deres Compose og det nyeste Individual 32S og kommende 40S samt Spheros R37 og R32 indbyggede HD dekodere, der kan håndtere begge nuværende formater. De kan sågar også optage i HD kvalitet på de modeller som har indbygget harddisk
|
| Til top |
|
| |
pizzabager Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
WC Fields skrev:
| Det er måske et spørgsmål, hvor megen værdi disse indbyggede tunere har, når vi skal have ny standard i 2009 - f.eks. mpeg4. (Godt nok fortsætter mpeg2 på DR1, DR2 og TV2 indtil 2012 ) |
|
|
tjaa du skriver vi skal have en ny standard.. ja på dvb-t nettet, DVB-C er via kabel nettet og der beslutter TDC eller hvem du nu har, selv hvad de vil lave... OG det er nu DVB-C vi snakker om her.
|
| Til top |
|
| |
pizzabager Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|