| Forfatter |
|
oofoo Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa, har kigget lidt på lærred og er kommet frem til jeg gerne vil have et TabTension men syntes de danske lissau er lidt dyre så fandt et alternativ gider i vuderer om det vil passe til Z5 og om det er et mærke i har erfaringer med. Kom endelig med andre forslag til lærrede, hvilket gain er passende? http://www.saaria.com/projectiontechnology/tabtensionscreens .htmVenlig Hilsen oofoo
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
oofoo skrev:
hejsa, har kigget lidt på lærred og er kommet frem til jeg gerne vil have et TabTension men syntes de danske lissau er lidt dyre så fandt et alternativ gider i vuderer om det vil passe til Z5 og om det er et mærke i har erfaringer med. Kom endelig med andre forslag til lærrede, hvilket gain er passende?
|
|
|
Har du overvejet et fastrammelærred?
Et lærred skal ikke kun passe til projektoren, men skal også passe til det rum projektoren bruges i, herunder om der evt. er lys i rummet, hvor meget lys og hvor i rummet lyset er. Jo tættere på lærredet lyset er, jo mere hensyn skal der tages ved valg af lærred. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
oofoo Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt mørklægge total men planen var at mine spots bagerst i rummet kunne være tændt. Fastramme har jeg overvejet men gået lidt fra det igen da jeg ikke har en væg som jeg permanent kan sætte den på. Skal gain være højt eller lavt ved meget mørke?
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
oofoo skrev:
Fastramme har jeg overvejet men gået lidt fra det igen da jeg ikke har en væg som jeg permanent kan sætte den på. Skal gain være højt eller lavt ved meget mørke?
|
|
|
Er du sikker? . Fastrammelærred er klart at foretrække frem for rullelærreder med eller uden tab tension. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
oofoo Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ja jeg bliver nød til at vælge et rulle på nuværende tidspunkt.
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har både prøvet med grå og hvid dug til Z5 og vil KLART anbefale den hvide dug.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
oofoo skrev:
| Hehe ja jeg bliver nød til at vælge et rulle på nuværende tidspunkt. |
|
|
Ok da . hvor meget vil du ofre? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
oofoo Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen havde tænkt mit første lærred max måtte koste 4000kr. vil hellere have et lidt mindre i god kval end stor og dårlig kval.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
oofoo skrev:
| Jamen havde tænkt mit første lærred max måtte koste 4000kr. vil hellere have et lidt mindre i god kval end stor og dårlig kval. |
|
|
Jeg kender ikke det lærred du linker til. Men ser man bort fra Stewart, som dit budget ikke finder realistisk, har lærreder fra Lissau og Quality Screen et godt ry. De får begge leveret duge fra Draper i USA.
Alternativt kan du overveje Goo Systems. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
oofoo Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen er det bedre for mig at købe et lissau uden tabtension end at købe noget billigere med det?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
oofoo skrev:
| Jamen er det bedre for mig at købe et lissau uden tabtension end at købe noget billigere med det? |
|
|
Min personlige holding er, at skal man have et rullelærred skal det være et tab tension. De er dyrere end rullelærreder uden tab tension. Derfor spugte jeg også til om et fastrammelærred kan være en mulighed.
Du kan selvfølgelig købe et billigt rullelærred uden tab tension, og udskrifte det løbende når det begynder at give folder mv. Men det er heller ikke en brugbar løsning,hvis du spørger mig.
Derudover er et Lissaulærred ikke bare et Lissaulærred. Du skal stadig ramme rigtigt med størrelse, gain mv. Jeg kender i øvrigt ikke Lissaus priser på tab tension lærreder. Men tab tension lærreder plejer ikke at være billige. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er billige rullelæreder på www.hifi-import.dk
men du skal skynde dig, de lukker vidst på lørdag!..men det er quality screen!:.Det skulle vidst være noget rimelig godt noget (har ikke personlige erfaringer med det)..
mvh Zirio
|
| Til top |
|
| |