Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 23:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilke lærred til min projektor?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hiffer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Oktober 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Hej alle

 

Jeg har anskaffet mig en Infocus IN76 projektor og er lidt i tvivl omkring hvilke lærred jeg skal vælge? Jeg har i dagen et Lissau fastramme lærred gråt med 0,8 gain.

Skal jeg anskaffe mig et hvidt lærred nu da jeg har købt en DLP projektor? Havde en LCD førhen.

Håber i kan hjælpe mig??

vh

Christian

Til top Vis hiffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hiffer
 
bimx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 01 August 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

du skal have et neutralt lærred 1,0

de grå blev jo lavet for at kompensere for sort niveau,men det skaber jo en del andre problemer

Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 01 August 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

LCD = Grå lærred

DLP = Hvide lærred.

Så kort kan de siges
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
bphhm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 309
Sendt: 06 August 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Jeg ville checke de anbefalinger som er her:

www.projectorreviews.com

Her skriver de at et "light gray" lærred går an hvis man fyrrer op for lyset. Hvis man vil køre længere ned for lyset for at få lavere støj, så er hvidt bedre.



__________________
/Hans
Til top Vis bphhm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bphhm
 
bphhm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 309
Sendt: 06 August 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Her iøvrigt link til testen:

http://www.projectorreviews.com/infocus/play-big-in76/perfor mance.php#screen



__________________
/Hans
Til top Vis bphhm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bphhm
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 07 August 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

hiffer skrev:

Skal jeg anskaffe mig et hvidt lærred nu da jeg har købt en DLP projektor? Havde en LCD førhen.

Størrelse?

Hvidt vs. Gråt lærred har ikke så meget at gøre med om det er en LCD eller en DLP, det er et spørgsmål om at styre lysstyrken. Hvis du savner lys i de hvide områder, så skal du overveje at skifte lærred. Hvis du synes du har lys nok i Infocus'en, så er det kun en fordel at det grå lærred giver dig bedre sort. Dét du skal være opmærksom på, er at du godt kan få for MEGET lys, derfor er valget af lærred direkte afhængigt af størrelsen på billedet: Jo større lærred, jo større behov for at vælge et hvidt lærred for at få nok lys retur.



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 10 August 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Det absolut bedste råd du kan få er få er følgende:

HUSK AT FÅ TILSENDT NOGLE LÆRREDSPRØVER

dette kan ikke siges nok, lad ikke kun prisen sætte dagsordenen, du betaler ret mange penge for et lærred, så skal du også være super tilfreds med billedkvaliteten.

Så ring rundt og få fat i lærredsprøver fra forskellige leverandører, du vil opleve at der kan være en verden til forskel på kvalitet og pris, og de hænger ikke altid sammen.




__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 10 August 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Kik her hvis i vil hører hvordan DLP virker

http://www.optoma.co.uk/dlp.aspx



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes