| Forfatter |
|
hiffer Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg har anskaffet mig en Infocus IN76 projektor og er lidt i tvivl omkring hvilke lærred jeg skal vælge? Jeg har i dagen et Lissau fastramme lærred gråt med 0,8 gain.
Skal jeg anskaffe mig et hvidt lærred nu da jeg har købt en DLP projektor? Havde en LCD førhen.
Håber i kan hjælpe mig??
vh
Christian
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal have et neutralt lærred 1,0
de grå blev jo lavet for at kompensere for sort niveau,men det skaber jo en del andre problemer
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
LCD = Grå lærred
DLP = Hvide lærred.
Så kort kan de siges
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville checke de anbefalinger som er her:
www.projectorreviews.com
Her skriver de at et "light gray" lærred går an hvis man fyrrer op for lyset. Hvis man vil køre længere ned for lyset for at få lavere støj, så er hvidt bedre. __________________ /Hans
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hiffer skrev:
|
Skal jeg anskaffe mig et hvidt lærred nu da jeg har købt en DLP projektor? Havde en LCD førhen.
|
|
|
Størrelse?
Hvidt vs. Gråt lærred har ikke så meget at gøre med om det er en LCD eller en DLP, det er et spørgsmål om at styre lysstyrken. Hvis du savner lys i de hvide områder, så skal du overveje at skifte lærred. Hvis du synes du har lys nok i Infocus'en, så er det kun en fordel at det grå lærred giver dig bedre sort. Dét du skal være opmærksom på, er at du godt kan få for MEGET lys, derfor er valget af lærred direkte afhængigt af størrelsen på billedet: Jo større lærred, jo større behov for at vælge et hvidt lærred for at få nok lys retur. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det absolut bedste råd du kan få er få er følgende:
HUSK AT FÅ TILSENDT NOGLE LÆRREDSPRØVER
dette kan ikke siges nok, lad ikke kun prisen sætte dagsordenen, du betaler ret mange penge for et lærred, så skal du også være super tilfreds med billedkvaliteten.
Så ring rundt og få fat i lærredsprøver fra forskellige leverandører, du vil opleve at der kan være en verden til forskel på kvalitet og pris, og de hænger ikke altid sammen.
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |