Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 16:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Placering af TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mighty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 02 August 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Hey.

Jeg skal have købt et fladskærmstv til værelset, men er meget i tvivl om hvordan det bør placeres i forhold til resten af min møblering.

Har forsøgt at tegne en 'skitse' over hvordan rummet er indrettet, og hvordan jeg forventer fjernsynet vil komme til at hænge - billedet kan ses HER.

De diagonale streger på billedet symboliserer de vinkler som fjernsynet vil komme til at blive set fra, og jeg er opmærksom på det ikke er optimalt at sidder så tæt på fjernsynet som man gør når man sidder ved skrivebordet, dette er kun for at kunne have Voice eller lignende kørende mens jeg arbejder ved computeren.

Vil denne placering ellers være udemærket tror I, eller har I andre forslag til en placering, evt. sammen med en ommøblering hvis dette kan sikre en bedre placering?
Til top Vis Mighty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 02 August 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Hej...

Det ser ud til du har gjort dig en del tanker. Jeg synes det virker fornuftigt. Man må nogle gange gøre sig nogle kompromisser. Til gengæld tror jeg ikke det er fedt at side så tæt ved skrivebordet. Erstatter din fladskærm en egentlig PC-skærm??

Jeg tænker lidt...hvor står anlægget henne? Jeg har selv et ret latterlig opstilling hvor TVet er kommet i et hjørne (alm billederør). Det virker nu ok, men når det er biograf tid, så er det lidt lamt med TV ikke centreret over anlægget. Hele sourrund konceptet lider lidt af det.

Hvornår får jeg købt den fladskærm??

Mvh



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
Mighty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 02 August 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:

Hej...

Det ser ud til du har gjort dig en del tanker. Jeg synes det virker fornuftigt. Man må nogle gange gøre sig nogle kompromisser. Til gengæld tror jeg ikke det er fedt at side så tæt ved skrivebordet. Erstatter din fladskærm en egentlig PC-skærm??

Jeg tænker lidt...hvor står anlægget henne? Jeg har selv et ret latterlig opstilling hvor TVet er kommet i et hjørne (alm billederør). Det virker nu ok, men når det er biograf tid, så er det lidt lamt med TV ikke centreret over anlægget. Hele sourrund konceptet lider lidt af det.

Hvornår får jeg købt den fladskærm??

Mvh



Tak for det, det var rart at høre!

Min egen tvivl ligger også mest i det med jeg kommer til at sidde alt for tæt på når jeg sidder ved skrivebordet, men i dét jeg skal se et egentligt program har jeg tænkt mig at bevæge mig over i en stol/sofaen, så det eneste tidspunkt jeg vil sidde ved skrivebordet og se fjernsyn er når jeg alligevel sidder ved computeren, og skal følge med i et program ud af øjenkrogen.
Nej, skærmen erstatter ikke som sådan en computerskærm, selvom jeg da har overvejet at køre noget splitscreen så jeg har et ekstra skrivebord på den ved behov - eller lyder det helt ude i hampen?

Ja, anlægget .. Er i virkeligheden ikke-eksisterende, i første omgang skal jeg bare nøjes med en skærm, og så må vi se om behovet for ét anlæg kommer senere hen.

Med hensyn til din egen løsning lyder den godt nok heller ikke optimal - go for the lcd!!
Til top Vis Mighty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 02 August 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Ja....LCD. Efterhånden er de ret billige. Jeg bliver sandlig også fristet og de nuværende 32" synes at blive mere og mere 37" eller 42". Jeg hælder selv til 37" kunne være det fede.

Cheers..



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
Mighty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 02 August 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Men tror du alt i alt det ville kunne lade sig gøre at placere en skærm der hvor jeg har tegnet det på tegningen?

Og har du fulgt med på LCD-fronten det seneste stykke tid så du kan komme med et forslag til hvilken 26" skærm jeg skal købe? - Har selv luret på noget Samsung værk..
Til top Vis Mighty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty
 
KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 567
Sendt: 03 August 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene at din skærm kommer til at hænge alt for højt hvis den skal placeres over et skrivebord, hvorpå der også står en pc-skærm.

Mit første plasma fik jeg hængt for højt, og det gør at man kommer til at sidde og kigge opad, og det dur ikke i længden.

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes