| Forfatter |
|
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har været meget diskussion herinde, men også på andre europæiske forums, over prisfastsættelsen på de nye Pioneer tv. Diskussionen har gået på om det var fair at prisen i europa ligger så meget højere end USA.
Flere har argumenteret at man ikke bare kan sammenligne de to markeder, og det vil jeg tildels også give de personer ret i. Spørgsmålet er om de fleste er enige om at jeg kan sammenligne det svenske og det danske marked? De er vel ikke så forskellige fra hinanden vil jeg mene.
Spørgsmålet er derfor om Panasonics 42" PX70 er fair prisfastsat i Elgiganten i Danmark kontra Sverige. Prisen per 6. august 2007 er:
Danmark: 14.995 kr.
Sverige 9.995 skr. = ca. 8.070 kr.
Priserne er hentet på Elgigantens svenske og danske hjemmesider.....Comon Danmark, wake up. Er det fordi servicen er meget højere hos Elgiganten i Danmark?   Ja den var god,.... ikke?
Er der nogen der ved om vi bare kan bestille hos elgiganten i Sverige eller om de nægter at sælge til os der er bosiddende i Danmark. Varen ser dog heller ikke ud til at kunne bestilles via den svanske side, så spørgsmålet er om det er et meget begrænset tilbud hvor de lokker kunder til at købe noget andet hvis der er udsolgt.
Personligt synes jeg prisen er helt ok i Sverige og kunne jeg få den til under de 9.000 kr. så var jeg nok ude og købe en PX70 nu.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan næste værre sikke på at Elgiganten i Sverige ikke sælger til Damark, så er det kun mulig at hente den selv i en af Elgiganten´s butikker i
Sverie, bare surt når det gå i stykke, så man man en tur til Sverige igen.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Du kan næste værre sikke på at Elgiganten i Sverige ikke sælger til Damark, så er det kun mulig at hente den selv i en af Elgiganten´s butikker i Sverie, bar surt når de gå i stykke, så man man en tor til Sverige igen. |
|
|
Sååå langt er der da heller ikke til Malmø... 
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke helt Panasonics Europagaranti men Pioneer har en Skandinavisk garanti. Besparelsen tillader vist også nogle ture frem og tilbage.
Angående en returbillet til Sverige koster den i alt 245 kr. eller er det hver vej? Er ikke helt sikker på fortolkningen.
Pris til sverige: http://www.oresundsbron.com/prices/?products=9&menu=794& amp;group=6
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
De to første ture over broen koster 245 kr - per vej.
Efterfølgende ture indenfor 6 måneder koster 140 kr. Så i tilfælde af reklamation er turen billigere..! 
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
luis figo skrev:
|
Sverige 9.995 skr. = ca. 8.070 kr. |
|
|
Det har ikke så meget at gøre med prisfastsættelsen mellem landene, det skyldes at Elgiganten ynder at sætte nogle kunstigt høje priser i en periode, for at de så efterfølgende kan reklamere med store sparbøffer. Du vil formentligt kunne finde produkter hvor det i visse perioder er modsat, og det er stensikkert at pågældende Panasonic kommer på tilbud i Elgiganten i Danmark inden for overskuelig fremtid. Dén pris vil formentligt stadig ligge over Sveriges, af årsager vi har diskuteret til hudløshed, men ikke så meget som den gør her og nu. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
|
De to første ture over broen koster 245 kr - per vej.
Efterfølgende ture indenfor 6 måneder koster 140 kr. Så i tilfælde af reklamation er turen billigere..! 
|
|
|
Ok tak. Så er det bare om de har den på lager og om de vil sætte en til siden, hvis man er bosiddende i Danmark? Lidt ærgeligt at køre over og de melder udsolgt.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
luis figo skrev:
| Ok tak. Så er det bare om de har den på lager og om de vil sætte en til siden, hvis man er bosiddende i Danmark? Lidt ærgeligt at køre over og de melder udsolgt. |
|
|
Der er så mange danskere der bor i Malmø og omegn, at jeg næppe tror de ville tænke meget over det hvis du ringede og spurgte.
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
luis figo skrev:
|
Sverige 9.995 skr. = ca. 8.070 kr. |
|
|
Det har ikke så meget at gøre med prisfastsættelsen mellem landene, det skyldes at Elgiganten ynder at sætte nogle kunstigt høje priser i en periode, for at de så efterfølgende kan reklamere med store sparbøffer. Du vil formentligt kunne finde produkter hvor det i visse perioder er modsat, og det er stensikkert at pågældende Panasonic kommer på tilbud i Elgiganten i Danmark inden for overskuelig fremtid. Dén pris vil formentligt stadig ligge over Sveriges, af årsager vi har diskuteret til hudløshed, men ikke så meget som den gør her og nu.
|
|
|
Jeg mener de har haft den til 9.995 kr. i Danmark men det er stadig et stykke over det svenske tilbud. Samtidig kan den købes herhjemme til 9.899 kr. hos Geco.
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du går bare ind i elgiganten og spørger hvorfor samme produkt er meget billigere i Sverige.
Hvis du får en sludder for en sladder så spørger du efter chefen og siger du gerne vil have TV'et til den svenske pris.
Hvis de så er nogenlunde fornuftige så siger de OK og du sparer penge.  __________________ /Hans
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
bphhm skrev:
|
Du går bare ind i elgiganten og spørger hvorfor samme produkt er meget billigere i Sverige.
Hvis du får en sludder for en sladder så spørger du efter chefen og siger du gerne vil have TV'et til den svenske pris.
Hvis de så er nogenlunde fornuftige så siger de OK og du sparer penge. 
|
|
|
  .....................lyder faktisk som en god ide. Jeg kan nemlig se at de ikke leverer til Danmark så jeg skal have en ven overtalt til at køre med til Sverige, men jeg er ikke sikker på at han har tid i denne uge så dit eksempel er en mulighed.
Måske andre er interesseret så man kan spørge om de vil sælge 5-10 stykker eller flere for 8.200-9.000 kr.?
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et indlæg i et svensk forum:
"Signalen vi fick av säljaren på plats var att priset ej skulle höja igen utan att 9990:- var Elgigantens nya pris även om det marknadsförs som ett REA-pris just nu. Den som lever får se... "
Hvis det holder er det perfekt, så har jeg lidt mere tid til at planlægge turen over, eller håbe på et snarligt modspil fra Elgiganten herhjemme.
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nedenstående passer, så er Panasonic til grin i mine øjne. Må vi nu ikke få billige tv fordi de skal bevare et image? Så må de vel sætte deres pris op overfor forhandlerne. Indlæg:
"Ang. EG Kristianstad..
Har idag pratat med support och butik..
Panasonic stoppadein ALLA Leveranser av PX70 till EG i Måndags morse.
Tydligen är Panna sura på EG att dom dumpar priset på produkten, ger en Lågprisstämpel som inte Panasonic vill kännas vid. (Kanske andra ÅF har beklagat sig åxå....)
Fortfarande vägrar Panna att ge Lev besked till EG. Antingen så släpper dom på leveransvägran efter kampanjperioden, därav vissa rykten om Tisdagsleverans, alt så kommer EG aldrig mer få in PX70......"
Men der er vel snart ikke et mærke der forsøger at begrænse hvor vi kan købe et tv eller til hvilken pris vi finder korrekt fremfor en "imagepris".
Det er en OM´er!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Surt så er det ikke mere mulige at købe en billig PX70 fra Sverige, ville eller forslåg at man fik en fælles købe i stand og derved kunne få mere
rabat
Så den nye priser over hele EG (EU) bliver nok en hel del højre
|
| Til top |
|
| |
Gabanemo Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh damn it. Havde ellers lige regnet med at skulle hente et i den nærmeste fremtid
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Surt så er det ikke mere mulige at købe en billig PX70 fra Sverige, ville eller forslåg at man fik en fælles købe i stand og derved kunne få mere rabat
Så den nye priser over hele EG (EU) bliver nok en hel del højre  |
|
|
EG er Elgiganten, men jo hvis de ikke må dumpe prisen så er der nok heller ikke andre i EU der må!!
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da klart at pana sætter en stopper for det, det ødelægger jo handlen for alle panasonic forhandler, hvis eg har den til den lave pris. i skal tænke på at der er nogle der lever af at sælge dem, andre end EG og de kan ikke lave de priser, så min mening er godt gået PANA
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88 skrev:
| det er da klart at pana sætter en stopper for det, det ødelægger jo handlen for alle panasonic forhandler, hvis eg har den til den lave pris. i skal tænke på at der er nogle der lever af at sælge dem, andre end EG og de kan ikke lave de priser, så min mening er godt gået PANA |
|
|
Men det er vist nok sådan cirka ulovligt.En producent må ikke i DK bestemme udsalgsprisen.
MVH
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88 skrev:
| det er da klart at pana sætter en stopper for det, det ødelægger jo handlen for alle panasonic forhandler, hvis eg har den til den lave pris. i skal tænke på at der er nogle der lever af at sælge dem, andre end EG og de kan ikke lave de priser, så min mening er godt gået PANA |
|
|
Det hedder konkurrence. Skulle Elgiganten få en del forhandlere ud af markedet vil de ikke kunne sætte prisen op i særlig lang tid før nye aktører træder ind for at få en del af kagen og så går prisen ned igen.
Ingen problemer med de lavere priser for mit vedkommende, men det skyldes også at jeg er vant til at hente informationer på nettet som jeg ikke har behov for at få fortalt af en forhandler.
Sidst jeg var i Hifiklubben spurgte jeg om jeg kunne få lov at se nogle minuter af en dvd jeg havde med, på en af deres fladskærme. Der var et problem ifølge den ansatte og det var at afspilleren var en Blu-Ray maskine så den kunne kun afspille Blu-Ray film, her måtte jeg korrigere personen og fortælle at det var forkert. Har haft tilsvarende oplevelser i andre butikker.
Jeg siger ikke alle er inkompetente, men så meget for at nogen tager højere beløb på deres varer for at opretholde en butik så vi forbrugere kan komme ned og se på varen!!
Iøvrigt ser det ikke ud til at Panasonic ønsker at beskytte andre forhandlere men problemet ser ud til at være et image problem hvor produktet virker "for billigt".
Men delte menninger skal der også være, ingen problemer med det.
|
| Til top |
|
| |