Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 12:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony vs Panasonic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steph.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 August 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Hej

Går og kigger lidt på fladskærm, jeg har i øjeblikket indsnæveret det store marked til 2 mærker, nu vil jeg så gerne høre lidt proff. meninger og kommentar til mærkerne. Jeg søger et 32" tv der skal afløse et gammelt 29" Sony trinitron. Budgettet er ca 8k. Hvilket af de 2 mærker anbefales der her inde? det ser ud til at i er rimelig begejstret for Panasonic, flot Tv. Da jeg bor ude vest på har jeg ikke kunne finde en forhandler der fører begge modeller, så man kunne få en reel fordele/ulemper snak med forhandleren, naturligvis er det altid det produkt den enkelte forhandler sælger der lige er en tand bedre, forstår i havd jeg mener.

Håber på lidt hjælp - tak.

Til top Vis Steph.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steph.

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 August 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Har ikke videre erfaring med panasonic lcd tv'er men deres plasma klare sig rigtig godt som du nok ikke kan ungå at læse dig til her på sitet.

Sony har jo lige smidt deres D3000 serie på marked med DVB-C og DVB-T tuner altså en digital tuner til både antenne på tag og i jord, som man er sikker på at ungå en ekstra boks og fjerb. Som har en god anmeldes her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1186383612&archive=&start_from =& og jeg er selv tilfreds med tv'et til allround brug.

Tjek priser på hifipriser eller pricerunner. Vær dog opmærksom på paralle import og garanti ved paraelle.

Steph.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Jo du har ret, Panasonic fladskærme ser ud til at være meget vellidt her inde, efter at have læst nogle af indlægene må jeg hellere se om der kan blive plads til deres mindste plastma 37" jeg er dog bange for at med en afstand på 2 mtr. så vil 37" virke for stort, der er ikke andet at gøre end at få et på prøve. Plastma er åbenbart meget bedre end LCD(eller hvad), men hvorfor kan man så ikke købe 32" plastma???? Hvad er de forskelle der gør plastma så meget bedre?

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Sendt: 19 August 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

PLASMA KAN MAN IKKE LAVE ORDENTLIGT UNDER 37, OG DET ER DET BEDSTE MED LCD ER LIGE BAG EFTER

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Emilos88 skrev:
PLASMA KAN MAN IKKE LAVE ORDENTLIGT UNDER 37, OG DET ER DET BEDSTE MED LCD ER LIGE BAG EFTER

Ik for at være nedladene men dette var da et tomt svar!

Korrekt plasma kan ikke laves stabile og gode nok under 37" end til videre, men har hørt lidt til Panasonic måske ville ligge sig ud med en 32".

Kan godt se med 2 meter at 37" bliver stor, og efter min mening for stor, så hold dig til 32".

Plasma teknologien er mere præsis til farve mætning og gengivelse. De er rarere at se på end LCD som kan være lidt anstrangende da lyskilden kommer anderledes, dog også et plus hvis man placere en skærm i et meget belys eller lys rum. Du skal dog være opmærksom på Plasma er stadigvæk svag til statiske billeder, altså hvis man sidder en Pc'er eller spillekonsol til skal man ikke efterlade den på et stille ståenden billede for længe.

Men igen kan jeg kun sige søg lidt info på sitet hvad angår alt enden man spørger.

Håber det hjalp lidt.

Steph.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Takker.

Jeg må nok hellere blive ved 32", men man finder vel også et ok produkt hos Sony eller Pana. til mellem 8-10k. Jeg har bare hørt meget om lige netop farvegengivelse, specilet sort, der kan være et problem på LCD.

Jeg har iøvrigt ingen intentioner om PC eller spillekonsols tilkobling, kun TV og DVD.

Jer har iøvrigt hørt at Phillips på de nyeste modeller skulle have installeret en form for baggrundslys for bedre at kunne gengive sort og mørke sener, noget i kender til, må indreømme at jeg ikke lige har søgt info må sitet ang. dette.

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Steph. skrev:

Takker.

Jeg må nok hellere blive ved 32", men man finder vel også et ok produkt hos Sony eller Pana. til mellem 8-10k. Jeg har bare hørt meget om lige netop farvegengivelse, specilet sort, der kan være et problem på LCD.

Jeg har iøvrigt ingen intentioner om PC eller spillekonsols tilkobling, kun TV og DVD.

Jer har iøvrigt hørt at Phillips på de nyeste modeller skulle have installeret en form for baggrundslys for bedre at kunne gengive sort og mørke sener, noget i kender til, må indreømme at jeg ikke lige har søgt info må sitet ang. dette.

Der er mange gode skærme ud over Sony og Pana, måske du skulle kigge på samsung R87 serie eller sharp, Philips større modeller osv..... (hifipriser.dk pricerunner.dk / flatpanels.dk recordere.dk)

Ja LCD har svært ved at danne sort, men er efterhånden kommet godt med, kig lidt på skærmene i forskellige butikker. (dog vær opmærksom om de er indstillet eller ud af kasse indstillinger)

Ja philips har ambilight som er lys bag på skærmen som lyser i takt med farverne på skærmen for at danne mere effekt og der virke da udemærket men man kan også lave lidt ala det selv med diode lys. Det findes ikke i den billigere modeller.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes