| Forfatter |
|
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal have nogle gode råd... skal have anskaffet mig en fladskærm og min viden temmelig begrænset.
Så har brug for noget hjælp. Er det ikke noget med at 32'' i CRT svarer til 37'' på en fladskærm. Så den størrelse til at begynde med og en 10.000-12.000 kr.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
32=37 korrekt. Og så der frit slaw på hylderne. Samsung/JVC/Panasonic/Sharp/Toshiba/LG/Philips osv osv.
Skal du ha plasma, så er der ikke mange modeller på de 37''.
Diskussionen Plasma vs LCD er der brugt meget energi på, vurder selv.
Du må ud og lure
De nye Panasonic/JVC/Sony får meget pæne ord med på vejen.
Hvis du har kabeltv, har du ikke noget at bruge DVB-T til, selvom sælgeren sikkert fyrer en masse vrøvl af om det. Selector, eller anden box klarer det digitale signal.
Men du får rigtig meget skærm for 10-12000 nu, priserne er mere eller mindre på vej ned. Så det skønt.
Overvej 42''.

__________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
CosmoKramer Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lige omvendt... 26" flad svarer til 28" CRT. 32" flad svarer til 36" CRT osv.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
et 37'' flad kan afløse et 32'' crt.. ca.. right. Når man tænker afstand til skærm, hvis det bliver placeret samme sted, op mod en væg.. Fordi det ikke er særligt dybt.. Og kommer dermed ca 70 cm længere væk fra seerens positionen. Det jeg mente.
Ved ikke hvad du mener Cramer? __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanM skrev:
|
et 37'' flad kan afløse et 32'' crt.. ca.. right. Når man tænker afstand til skærm, hvis det bliver placeret samme sted, op mod en væg.. Fordi det ikke er særligt dybt.. Og kommer dermed ca 70 cm længere væk fra seerens positionen. Det jeg mente.
Ved ikke hvad du mener Cramer?
|
|
|
Det der sikkert er ment er, at en 26" flad har en synlig skærm på 26", medens et 28" crt kun har en 26" synlig skærm. Crt snyder ca. 2" med størrelsen. Mål selv efter :-)
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal man vælge LCD eller plasma?
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
| Skal man vælge LCD eller plasma? |
|
|
Det kommer an på hvad du skal bruge skærmen til... Hvis du ikke skal sidde og stene HTPC mange timer i døgnet er plasma det bedste valg... Der er en klart overlegen billedkvalitet i forhold til LCD til samme pris eller endda dyrere...
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener også plasma har bedre billede men deres problem er eller var levetiden på pixel da de bliver meget varme. plus de koster lidt mere i strøm. Jeg tror Pioneer har ret godt styr på deres plasma skærme idag men de koster også lidt. Med det beløb du har til rådighed ville jeg nok kigge efter en Samsung LCD da de laver et rigtig godt billede når man ser det.
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal bruges som almindelig TV og til film...
Har også altid godt kunne lide Pioneer. Har De nogle modeller I kan anbefale?
Hvilke Samsung modeller tænker I på jer der nævner dem?
Nu skrev jeg 37'', men overvejer også 40-42''.
|
| Til top |
|
| |
Holst01 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et samsung PS42Q7HX eller lignende.
Et 42" Plasma. Der er kommet nyere modeller på markedet, men jeg er enormt glad for mit plasma. Det står super skarpt i alle forbindelser og udfordringer. PC, Spil, DVD, Analog TV. Ingen problem. Også er designet bare så meget federe på samsung :) samt en DVD der passer til i designet, så spiller det bare.
Men held og lykke med dit køb hva du end ender ud med ! :)
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb et Panasonic PX70 i 37" (9k) eller 42 (ca. 11k). Det er det ABSOLUT bedste til prisen.
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lique skrev:
| Køb et Panasonic PX70 i 37" (9k) eller 42 (ca. 11k). Det er det ABSOLUT bedste til prisen. |
|
|
Lyder også rigtig spændende! Hvor lang tid har den været på markedet?
Kender I nogle steder i f.eks. Tyskland hvor det kan købes billigere?
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske har jeg overset det, men hvordan får du dit tv-signal, det har nemlig indflydelse på valget af tv...
Her tænker jeg på parabol, kabeltv, antenneforening osv.
Men et 37PX70 til 8041,- hvis du har brug for DVB-T tuner eller ej (Det er billigere end 37PV70 som er uden DVB-T tuner)
Link
42PX70 til 8795,- hvis du ikke har brug for DVB-T tuner eller ej (Det er billigere end 42PV70 som er uden DVB-T tuner)
Link
De tv kan simpelthen ikke slåes til prisen... De er noget af det bedste der findes på markedet, (kun overgået af Pioneer), til trods for den ultra lave pris... De banker stort set alle tv der koster mere end det dobbelte... Tag bare ud og kig på dem og sammenlign med både Plasma og LCD.
Så vil dit valg være klart 
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
Måske har jeg overset det, men hvordan får du dit tv-signal, det har nemlig indflydelse på valget af tv...
Her tænker jeg på parabol, kabeltv, antenneforening osv.
Men et 37PX70 til 8041,- hvis du har brug for DVB-T tuner eller ej (Det er billigere end 37PV70 som er uden DVB-T tuner)
Link
42PX70 til 8795,- hvis du ikke har brug for DVB-T tuner eller ej (Det er billigere end 42PV70 som er uden DVB-T tuner)
Link
De tv kan simpelthen ikke slåes til prisen... De er noget af det bedste der findes på markedet, (kun overgået af Pioneer), til trods for den ultra lave pris... De banker stort set alle tv der koster mere end det dobbelte... Tag bare ud og kig på dem og sammenlign med både Plasma og LCD.
Så vil dit valg være klart 
|
|
|
Super! 
Har TDC kabel-TV
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay... Så har du ikke brug for den indbyggede DVB-T tuner som er i PX-modellerne, men da PX-modellerne er billigere end PV-modellerne, kan man jo ligeså godt købe PX...
Har du så en Selector fra TDC? Ellers vil jeg anbefale dig det, og så få alle dine kanaler digitalt, det giver en klar billedforbedring fremfor alm. analog tv...
Priserne på Selector boksen og de digitale kanaler kan jeg ikke lige hjælpe dig med, men det er der garanteret masser der ved, ikke mindst TDC (Yousee)
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
Okay... Så har du ikke brug for den indbyggede DVB-T tuner som er i PX-modellerne, men da PX-modellerne er billigere end PV-modellerne, kan man jo ligeså godt købe PX...
Har du så en Selector fra TDC? Ellers vil jeg anbefale dig det, og så få alle dine kanaler digitalt, det giver en klar billedforbedring fremfor alm. analog tv...
Priserne på Selector boksen og de digitale kanaler kan jeg ikke lige hjælpe dig med, men det er der garanteret masser der ved, ikke mindst TDC (Yousee)
|
|
|
Nej, har ingen selector endnu. Har et "gammelt" billedrørs TV lige nu, så synes ikke det er nødvendigt.
Har en Denon DVD-2900 maskine, er det bare at genbruge mit scard-kabel, når den fladskærmen skal forbindes hertil?
Er det en god idé det både har indbyggede DVB-T, DVB-C og DVB-S tunere?
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
|
|
Nej, har ingen selector endnu. Har et "gammelt" billedrørs TV lige nu, så synes ikke det er nødvendigt.
Har en Denon DVD-2900 maskine, er det bare at genbruge mit scard-kabel, når den fladskærmen skal forbindes hertil?
Er det en god idé det både har indbyggede DVB-T, DVB-C og DVB-S tunere?
|
|
|
Den DVD har jeg også haft, super maskine i øvrigt...
Ja brug du bare dit scart kabel, du vil dog få et noget bedre billede ved at få en dvd-afspiller med HDMI-udgang og opskaleringsmulighed...
Altså det er selvfølgelig smart at have det hele indbygget, men i langt de fleste tilfælde går man på kompromis med billedkvaliteten... Ikke pga. at det forringer billedkvaliteten når tunerne er indbygget, men fordi at de tv på markedet med alle tunere indbygget ikke har en ret god billedkvalitet sammenlignet med mange andre tv der IKKE har det hele indbygget...
De Panasonic jeg linkede til slår f.eks. alle tv med både DVB-T, DVB-C og DVB-S tunere indbygget...
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må hellere få kigget på det vidunder... hvad med et vægbeslag? Hvilken pris snakker man der?
|
| Til top |
|
| |