Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 20:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Flad for første gang (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 22 August 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Skal have nogle gode råd... skal have anskaffet mig en fladskærm og min viden temmelig begrænset.

Så har brug for noget hjælp. Er det ikke noget med at 32'' i CRT svarer til 37'' på en fladskærm. Så den størrelse til at begynde med og en 10.000-12.000 kr.

Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 August 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

32=37 korrekt. Og så der frit slaw på hylderne. Samsung/JVC/Panasonic/Sharp/Toshiba/LG/Philips osv osv.

Skal du ha plasma, så er der ikke mange modeller på de 37''.

Diskussionen Plasma vs LCD er der brugt meget energi på, vurder selv.

Du må ud og lure  

De nye Panasonic/JVC/Sony får meget pæne ord med på vejen.

Hvis du har kabeltv, har du ikke noget at bruge DVB-T til, selvom sælgeren sikkert fyrer en masse vrøvl af om det. Selector, eller anden box klarer det digitale signal.

Men du får rigtig meget skærm for 10-12000 nu, priserne er mere eller mindre på vej ned. Så det skønt.

Overvej 42''.

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 August 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Det er lige omvendt... 26" flad svarer til 28" CRT. 32" flad svarer til 36" CRT osv.

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 August 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

et 37'' flad kan afløse et 32'' crt.. ca.. right. Når man tænker afstand til skærm, hvis det bliver placeret samme sted, op mod en væg.. Fordi det ikke er særligt dybt.. Og kommer dermed ca 70 cm længere væk fra seerens positionen. Det jeg mente.

Ved ikke hvad du mener Cramer?

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Har været ved at kigge mig lidt rundt...

Hvad med NAD 40A1 40"? Er det pengene værd? Den skal være meget fremtidssikret!!

http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/lcd_tv/nad_40a1_ 40_lcd_tv_sort_uht_og_beslag.htm #

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Du bør kigge MEGET nærmere på et Panasonic PV-70 / PX-71, det er lige hvad du har brug for.

http://tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emn e=visprodukt&Gruppenr=60&ID_infoside=5060014

Bedre TV i størrelsen og til prisen fåes ikke efter min mening. Men smut selv ud og kigge på det. Jeg er sikker på at der er mange andre der vil bakke mig op i den beslutning

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

JanM skrev:

et 37'' flad kan afløse et 32'' crt.. ca.. right. Når man tænker afstand til skærm, hvis det bliver placeret samme sted, op mod en væg.. Fordi det ikke er særligt dybt.. Og kommer dermed ca 70 cm længere væk fra seerens positionen. Det jeg mente.

Ved ikke hvad du mener Cramer?

Det der sikkert er ment er, at en 26" flad har en synlig skærm på 26", medens et 28" crt kun har en 26" synlig skærm. Crt snyder ca. 2" med størrelsen. Mål selv efter :-)

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Skal man vælge LCD eller plasma?

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:
Skal man vælge LCD eller plasma?

Det kommer an på hvad du skal bruge skærmen til... Hvis du ikke skal sidde og stene HTPC mange timer i døgnet er plasma det bedste valg... Der er en klart overlegen billedkvalitet i forhold til LCD til samme pris eller endda dyrere...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

mad_max
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Jeg mener også plasma har bedre billede men deres problem er eller var levetiden på pixel da de bliver meget varme. plus de koster lidt mere i strøm.
Jeg tror Pioneer har ret godt styr på deres plasma skærme idag men de koster også lidt.
Med det beløb du har til rådighed ville jeg nok kigge efter en Samsung LCD da de laver et rigtig godt billede når man ser det.

Til top Vis mad_max's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mad_max

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Den skal bruges som almindelig TV og til film...

Har også altid godt kunne lide Pioneer. Har De nogle modeller I kan anbefale?

Hvilke Samsung modeller tænker I på jer der nævner dem?

Nu skrev jeg 37'', men overvejer også 40-42''.

Holst01
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har et samsung PS42Q7HX eller lignende.

Et 42" Plasma. Der er kommet nyere modeller på markedet, men jeg er enormt glad for mit plasma. Det står super skarpt i alle forbindelser og udfordringer. PC, Spil, DVD, Analog TV.  Ingen problem. Også er designet bare så meget federe på samsung :) samt en DVD der passer til i designet, så spiller det bare.

Men held og lykke med dit køb hva du end ender ud med ! :)

Til top Vis Holst01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holst01

Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Køb et Panasonic PX70 i 37" (9k) eller 42 (ca. 11k). Det er det ABSOLUT bedste til prisen.
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Lique skrev:
Køb et Panasonic PX70 i 37" (9k) eller 42 (ca. 11k). Det er det ABSOLUT bedste til prisen.

Lyder også rigtig spændende! Hvor lang tid har den været på markedet?

Kender I nogle steder i f.eks. Tyskland hvor det kan købes billigere?

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Måske har jeg overset det, men hvordan får du dit tv-signal, det har nemlig indflydelse på valget af tv...

Her tænker jeg på parabol, kabeltv, antenneforening osv.

Men et 37PX70 til 8041,- hvis du har brug for DVB-T tuner eller ej (Det er billigere end 37PV70 som er uden DVB-T tuner)

Link

42PX70 til 8795,- hvis du ikke har brug for DVB-T tuner eller ej (Det er billigere end 42PV70 som er uden DVB-T tuner)

Link

De tv kan simpelthen ikke slåes til prisen... De er noget af det bedste der findes på markedet, (kun overgået af Pioneer), til trods for den ultra lave pris... De banker stort set alle tv der koster mere end det dobbelte... Tag bare ud og kig på dem og sammenlign med både Plasma og LCD.

Så vil dit valg være klart

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Måske har jeg overset det, men hvordan får du dit tv-signal, det har nemlig indflydelse på valget af tv...

Her tænker jeg på parabol, kabeltv, antenneforening osv.

Men et 37PX70 til 8041,- hvis du har brug for DVB-T tuner eller ej (Det er billigere end 37PV70 som er uden DVB-T tuner)

Link

42PX70 til 8795,- hvis du ikke har brug for DVB-T tuner eller ej (Det er billigere end 42PV70 som er uden DVB-T tuner)

Link

De tv kan simpelthen ikke slåes til prisen... De er noget af det bedste der findes på markedet, (kun overgået af Pioneer), til trods for den ultra lave pris... De banker stort set alle tv der koster mere end det dobbelte... Tag bare ud og kig på dem og sammenlign med både Plasma og LCD.

Så vil dit valg være klart

Super!

Har TDC kabel-TV

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Okay... Så har du ikke brug for den indbyggede DVB-T tuner som er i PX-modellerne, men da PX-modellerne er billigere end PV-modellerne, kan man jo ligeså godt købe PX...

Har du så en Selector fra TDC? Ellers vil jeg anbefale dig det, og så få alle dine kanaler digitalt, det giver en klar billedforbedring fremfor alm. analog tv...

Priserne på Selector boksen og de digitale kanaler kan jeg ikke lige hjælpe dig med, men det er der garanteret masser der ved, ikke mindst TDC (Yousee)

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Okay... Så har du ikke brug for den indbyggede DVB-T tuner som er i PX-modellerne, men da PX-modellerne er billigere end PV-modellerne, kan man jo ligeså godt købe PX...

Har du så en Selector fra TDC? Ellers vil jeg anbefale dig det, og så få alle dine kanaler digitalt, det giver en klar billedforbedring fremfor alm. analog tv...

Priserne på Selector boksen og de digitale kanaler kan jeg ikke lige hjælpe dig med, men det er der garanteret masser der ved, ikke mindst TDC (Yousee)

Nej, har ingen selector endnu. Har et "gammelt" billedrørs TV lige nu, så synes ikke det er nødvendigt.

Har en Denon DVD-2900 maskine, er det bare at genbruge mit scard-kabel, når den fladskærmen skal forbindes hertil?

Er det en god idé det både har indbyggede DVB-T, DVB-C og DVB-S tunere?

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:
Exxtreme skrev:

Nej, har ingen selector endnu. Har et "gammelt" billedrørs TV lige nu, så synes ikke det er nødvendigt.

Har en Denon DVD-2900 maskine, er det bare at genbruge mit scard-kabel, når den fladskærmen skal forbindes hertil?

Er det en god idé det både har indbyggede DVB-T, DVB-C og DVB-S tunere?

Den DVD har jeg også haft, super maskine i øvrigt...

Ja brug du bare dit scart kabel, du vil dog få et noget bedre billede ved at få en dvd-afspiller med HDMI-udgang og opskaleringsmulighed...

Altså det er selvfølgelig smart at have det hele indbygget, men i langt de fleste tilfælde går man på kompromis med billedkvaliteten... Ikke pga. at det forringer billedkvaliteten når tunerne er indbygget, men fordi at de tv på markedet med alle tunere indbygget ikke har en ret god billedkvalitet sammenlignet med mange andre tv der IKKE har det hele indbygget...

De Panasonic jeg linkede til slår f.eks. alle tv med både DVB-T, DVB-C og DVB-S tunere indbygget...

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Må hellere få kigget på det vidunder... hvad med et vægbeslag? Hvilken pris snakker man der?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes