| Forfatter |
|
kfd1602 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg står og skal have investeret i en fladskærm men er lidt på herrens mark i denne jungle.
Jeg skal primært bruge den til at se almindelig tv, samt lidt dvd og video i ny og næ. Størrelsesmæssigt har jeg tænkt mig 40 eller 42". Den skulle meget gerne være så meget fremtidssikret som det nu er muligt. Her tænker jeg bl.a. kommende digital tv.
Så kravene er ikke så store. Hvilket tv er pt der hvor man får mest for pengene hvis man har allerhøjest 10.000 kr at gøre godt med?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indbygget fremtidssikret digital tuner (dvb-c, dvb-t) er der stort set ingen fjernsyn der har (jeg kender kun til Loewes bedre modeller), og slet ingen i prisklassen.
Modtagelse af almindeligt digital signal med stueantenne kræver en dvb-t tuner, hvilket de fleste har. Med lidt held, bliver det fremtidens standard (er det f.eks. i England). Hvis ikke er vi mange der skal ud og købe en lille tunerboks til den tid.
For at fjernsynet er fremtidssikret skal det have HDMI indgang og kunne modtage 1080p (full-hd) signal (ufravigelige krav)
Hvis det ikke skal bruges til internet/computer kan jeg anbefale et plasma hvor pengene rækker til f.eks. en Panasonic PX70 (PX71). Plasma-skærmen har meget flotte farver men en reflekterer også meget lys fordi der er en glasplade for skærmen. Jeg har selv sådan en Panasonic som jeg er glad for.
Blandt LCD skærmene er der mange at vælge i mellem. Rådet herfra skal være at lægge pengene hos en stor etableret producent (Sony, Samsung osv.). De er nogenlunde konkurrencedygtige, så det er primært et spørgsmål om hvad du bedst kan li'.
Held og lykke. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
hautopp Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke give dig ret.
Se på Panasonic's TH-37PX70EA - den fås for under 8.000,- hos www geco dk
Du finder nok ikke noget som helst der er bedre i den priskategori du er efter.
Har selv lige bestilt den samme, da flere jeg kender i AV branchen har anbefalet den. Den skulle efter sigende også have vundet flere priser!!!
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
| Indbygget fremtidssikret digital tuner (dvb-c, dvb-t) er der stort set ingen fjernsyn der har (jeg kender kun til Loewes bedre modeller), og slet ingen i prisklassen. |
|
|
Du er bagud for udviklingen - Check Sonys TV (D3000 serien og de nyere).
/Lars
__________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
Frede1977 skrev:
| Indbygget fremtidssikret digital tuner (dvb-c, dvb-t) er der stort set ingen fjernsyn der har (jeg kender kun til Loewes bedre modeller), og slet ingen i prisklassen. |
|
|
Du er bagud for udviklingen - Check Sonys TV (D3000 serien og de nyere). /Lars |
|
|
Takker. Har vist ikke holdt mig så meget opdateret siden jeg købte mit  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hautopp skrev:
| Jeg vil ikke give dig ret.
Se på Panasonic's TH-37PX70EA - den fås for under 8.000,- hos www geco dk
Du finder nok ikke noget som helst der er bedre i den priskategori du er efter.
Har selv lige bestilt den samme, da flere jeg kender i AV branchen har anbefalet den. Den skulle efter sigende også have vundet flere priser!!! |
|
|
Hvad er du ikke enig i? 37PX70 er jo kun 37". 42" koster knap 10.000,- __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
"For at fjernsynet er fremtidssikret skal det have HDMI indgang og kunne modtage 1080p (full-hd) signal (ufravigelige krav"
Tv under 37" kommer ikke til at køre full hd, for man kan ikke se forskæl.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximusoptimus skrev:
| "For at fjernsynet er fremtidssikret skal det have HDMI indgang og kunne modtage 1080p (full-hd) signal (ufravigelige krav"
Tv under 37" kommer ikke til at køre full hd, for man kan ikke se forskæl. |
|
|
Synlighed af full-hd mener jeg ikke er relavant her da der ikke findes full-hd skærme til den pris. Men hvis det ikke kan MODTAGE 1080p signal risikerer man inkompatibilitet med f.eks. blu-ray.
At fjernsynet kan modtage 1080p er jo ikke det samme som at panelet kan gengive det. Jeg har selv en PX71, som fint modtager 1080p signal selvom opløsning på panelet er ret ringe (som alle billige plasmaer).
Noget helt andet er at det er super brugervenlighed at sætte alt input til skærmen til 1080p og så lade skærmen ordne resten. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
kfd1602 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Maximusoptimus skrev:
| "For at fjernsynet er fremtidssikret skal det have HDMI indgang og kunne modtage 1080p (full-hd) signal (ufravigelige krav"
Tv under 37" kommer ikke til at køre full hd, for man kan ikke se forskæl. |
|
|
Synlighed af full-hd mener jeg ikke er relavant her da der ikke findes full-hd skærme til den pris. Men hvis det ikke kan MODTAGE 1080p signal risikerer man inkompatibilitet med f.eks. blu-ray.
At fjernsynet kan modtage 1080p er jo ikke det samme som at panelet kan gengive det. Jeg har selv en PX71, som fint modtager 1080p signal selvom opløsning på panelet er ret ringe (som alle billige plasmaer).
Noget helt andet er at det er super brugervenlighed at sætte alt input til skærmen til 1080p og så lade skærmen ordne resten.
|
|
|
Nu er der bestemt ikke nogen mening i at lade en dyr afspiller opskalere til 1080P, for derfor at lade skærmen nedskalere til 768P... Det får du rent faktisk et RINGERE billede af, end at lade afspillere skalere til 720P i langt de fleste tilfælde, da der ikke sidder særlig gode scalere i fladskærme...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal klart vælge Panasonic'en... Det er et meget bedre tv...
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kfd1602 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ovenstående Phillips tv et ok køb eller er det noget man skal gå udenom.
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok gå uden om det phillips på trods af det flotte design, der er en grund til at det er sjældent vi ser rigtige anbefallinger på phillips og mange på Panasonic.
Det er simpelthen fordi at det er det de fleste herinde har gode erfaringer med, og man vil jo gerne havde at andre der har købt det samen tv, som man selv vil købe, er glade for!
|
| Til top |
|
| |