Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 11:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE40M87BD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brohus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 September 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har bestemt at tiden er inde til at skifte over til LCD tv. Jeg har kig på dette tv:

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/LE40M87BD_(Wupti). html

Er der nogen der har noget dårligt/positivt og sige dette. Eller er der nogen der har et bedre forslag i samme prisklasse (det skal være sort, full HD og 40")

På forhånd tak for hjælpen

mvh

Henrik

Til top Vis brohus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brohus

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Er det et krav at det skal være LCD?
Er skal de være præcis 40"?

Ellers ville jeg kigge på et Panasonic 42" plasma.

brohus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
Er det et krav at det skal være LCD?
Er skal de være præcis 40"?

Ellers ville jeg kigge på et Panasonic 42" plasma.

Jeg syntes 40" er max i forhold til aftstanden fra sofaen. Men har du evt et link til en bestemt panasonic model som du havde i tankerne? Nu kender jeg ikke lige fordele/ulemper ved lcd kontra Plasma.

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Fordele/ulemper er en religionskrig herinde...! Men plasma giver et bedre billede med mere farvedybde og kontrast.
Du kan eventuelt kigge på det her
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ;emne=visprodukt&Gruppenr=60&ID_infoside=5060012

Jeg kender ikke den model du har kigget på, men Panasonic skulle give det klart bedste billede til prisen.

johnnyvibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2006
Sendt: 11 September 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke har noget imod at købe over nettet og i Tyskland, kan du kigge efter den nye Samsung F8 serie på www.idealo.de - synes at have set denne model til 1600 euro, hvilket rundt regnet er omkring 12500,-.

Modellen har en del nye features - tjek www.samsung.de for detaljer.

Til top Vis johnnyvibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnnyvibe

brohus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget lidt på et Panasonic TH 42 PX 71 hos tapeconnection. Det er dog ikke full HD men tror måske godt jeg kan leve med det. Tilgengæld kan jeg se at det kan køre 100hz, er det ikke en fordel til analog tv? For der går jo lige et stykke tid inden alt bliver sendt digitalt så vidt jeg har forstået.

Jeg må indrømme at jeg bliver mere og mere i tvivl jo mere man kommer til at læse. Jeg var egentlig næsten helt sikker på at jeg vil købe det samsung men nu bliver jeg lidt lun på panasonic.

Men jeg syntes dog jeg kan fornemme herinde at de fleste vil vælge et panasonic. Er der evt nogen der kender til en panasonic model de kan anbefale?

Med hensyn til tyskland, må jeg sige at det er jeg ikke så vild med. Hvad nu hvis der går noget i stykker under garantien, skal man så ikke til at sende det til tyskland eller er der nogen der har andre erfaringer med www.idealo.de

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 11 September 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

MaXer giver gode og præcise begrundelser for plasmaens kompetencer vs LCD teknologien.Og vil du vide lidt om fuld udnyttelse af full-Hd,så læs den rigtig gode blog, om emnet ovre på recordere.dk.

Den Danske udgave af Panasonics ovennævnte model hedder PX 70, og der findes kilometer lange tråde om den.Jeg nægter også at tro på at du får bedre billede til prisen, - hvis vi snakker analog/digital TV samt DVD og BR.

Der hvor skiftet til LCD afgjort kunne have relevans er i forbindelse m PC,HTPC, konsolspil. Også hvis man har mange generende lyskilder i rummet,som viduespartier o.l vil LCD sandsynligvis være et bedre valg.

2.5 meter i se afstand kan sagtens bære 42"

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

brohus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

MaXer giver gode og præcise begrundelser for plasmaens kompetencer vs LCD teknologien.Og vil du vide lidt om fuld udnyttelse af full-Hd,så læs den rigtig gode blog, om emnet ovre på recordere.dk.

Den Danske udgave af Panasonics ovennævnte model hedder PX 70, og der findes kilometer lange tråde om den.Jeg nægter også at tro på at du får bedre billede til prisen, - hvis vi snakker analog/digital TV samt DVD og BR.

Der hvor skiftet til LCD afgjort kunne have relevans er i forbindelse m PC,HTPC, konsolspil. Også hvis man har mange generende lyskilder i rummet,som viduespartier o.l vil LCD sandsynligvis være et bedre valg.

Mange tak for svaret. Nu er jeg fast besluttet på at det skal være et PX70 (jeg går ud fra at det er det samme som PX71)

Det med lys er ikke noget problem. Jeg har selv bygget vores hus og da jeg tegnede det var tv-stuen et meget vigtigt emne, så der blev også gjort nogle tanker omkring lysindfald på tv:)

Jeg syntes godt nok stadig at 42" er stort. Vores sofa står godt nok ca 3,5 meter fra tv'et men min kone sider tit i en stol som står ca 2 meter væk(lidt ude i den ene side). Og ja så er der nogen der vil sige det må hun leve med.... men i kender kvinder.

Forresten. Med hensyn til tilkopling af pc. Vi ser engang imellem sputnik på tv via min laptop. Vil det være et dårligt billede på et plastma?

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

De ekstra 2 tommer burde ikke gøre det store udslag. En ny tv-størrelse er noget man hurtigt vænner sig til, specielt ved dagligt brug.
Angående afstanden tror jeg heller ikke i bliver irriteret over det. Jo bedre billedet er, jo tættere kan man sidde på uden at opleve pixellering eller andet. Og Panasonic leverer et godt billede

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

brohus skrev:
lennon skrev:

Mange tak for svaret. Nu er jeg fast besluttet på at det skal være et PX70 (jeg går ud fra at det er det samme som PX71)

Det med lys er ikke noget problem. Jeg har selv bygget vores hus og da jeg tegnede det var tv-stuen et meget vigtigt emne, så der blev også gjort nogle tanker omkring lysindfald på tv:)

Jeg syntes godt nok stadig at 42" er stort. Vores sofa står godt nok ca 3,5 meter fra tv'et men min kone sider tit i en stol som står ca 2 meter væk(lidt ude i den ene side). Og ja så er der nogen der vil sige det må hun leve med.... men i kender kvinder.

Forresten. Med hensyn til tilkopling af pc. Vi ser engang imellem sputnik på tv via min laptop. Vil det være et dårligt billede på et plastma?

Den førse uge virker 42" som sagt overvældende, men så krymper tommerne ligeså stille  Tro mig, vi er rigtig mange der har fortrudt at vi ikke købte større, - men når man nu er vant til 32". . .osv !

Et par fordele mere i plasmateknologiens favør - vs LCD, er netop, at den overhovedet ikke er sårbar overfor en skæv "betragtnings-vinkel".LCD er godt nok blevet væsentlig bedre her,men stadig ikke 100%. Ligeledes er plasma ikke nær så signalafhængig som LCD,der bla kræver et forbandet godt antennesignal for at yde.Under alle omstændigheder bør du anskaffe dig enten parabol, eller en digital box til kabel ? 

Du kan sagtens køre Pc´en indover, - og Sputnik vil sikkert være ligeså god som på LCD. Problemet m plasma er,at de ikke har godt af et stationært billede i flere timer i træk ( feks windows skrivebord).Men v almen fornuftig brug, ingen problemer overhovedet.Har selv ofte pc´en inde over m bla Google Earth , - og det er fedt ! !

Husk ! ! - at de fabriksindstillinger af farver osv,som du ser TV´et præsenteret med i langt de fleste butikker, - og som du får den leveret med ,er meeeget langt fra det optimale! ! Men Pana70 er meget nem at gå til, og der er masser af bruger erfaringer på nettet . 

brohus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2007 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

OK nu har i fået mig overbevist. Valget bliver et PX70(71) 42" + 1 stk B-tech BT8422 og en Digital Video Essentials dvd.

I skal alle sammen ha mange tak for den gode vejledning. Jeg glæder mig som et lille barn til at se filmen "300" på mit nye setup.

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det! Det skal du nok blive glad for!

Har du overvejet at få det kalibreret?

brohus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:

Kan man selv gøre det?

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

brohus skrev:

MaXer skrev:

Kan man selv gøre det?

Nej, ISF kalibrering er en prof ting ! Men det er nu heller ikke et absolut must på Pana70/71 .Efter sigende er det et af de TV der "out of the box" er tætest på det optimale.Men det er da en mulighed man altid senerer kan overveje,da det som regel presser de sidste marginaler ud  - af en i forvejen - god skærm .   

brohus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
brohus skrev:

MaXer skrev:

Kan man selv gøre det?

Nej, ISF kalibrering er en prof ting ! Men det er nu heller ikke et absolut must på Pana70/71 .Efter sigende er det et af de TV der "out of the box" er tætest på det optimale.Men det er da en mulighed man altid senerer kan overveje,da det som regel presser de sidste marginaler ud  - af en i forvejen - god skærm .   

Ok tak for svaret. Jeg tror jeg venter og ser om jeg syntes det er nødvendigt.

Men endnu engang tak til alle for hjælpen

mvh

Henrik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes