Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 21:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Spørgsmål ang digital tuner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brohus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 September 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har med hjælp fra nogle flinke mensker på dette forum fundet frem til at jeg skal ha købt mig et Panasonic PV70 Eller PX70.

Jeg er klar over at forskellen er om der digital tuner indbygget eller ej. Men mit spørgsmål er nu om jeg i det hele taget kan bruge den digitale tuner der er indbygget.

Vi er medlem af en antennaforening og jeg kan ikke finde ud af om det er det samme som kabeltv eller om jeg kan se antage at det er det samme som hvis jeg havde en antenna til at side på vores eget hus. 

Jeg har forsøgt og læse mig frem til det på div hjemmesider, men uden held.

Og lige et tillægsspørgsmål.. kan man tilslutte en anden digital tuner til et tv der har indbygget digital tuner?

På forhånd tak for hjælpen

mvh

Henrik

Til top Vis brohus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brohus

centric
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 14 September 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

brohus skrev:

Hejsa

Jeg har med hjælp fra nogle flinke mensker på dette forum fundet frem til at jeg skal ha købt mig et Panasonic PV70 Eller PX70.

Jeg er klar over at forskellen er om der digital tuner indbygget eller ej. Men mit spørgsmål er nu om jeg i det hele taget kan bruge den digitale tuner der er indbygget.

Vi er medlem af en antennaforening og jeg kan ikke finde ud af om det er det samme som kabeltv eller om jeg kan se antage at det er det samme som hvis jeg havde en antenna til at side på vores eget hus. 

Jeg har forsøgt og læse mig frem til det på div hjemmesider, men uden held.

Og lige et tillægsspørgsmål.. kan man tilslutte en anden digital tuner til et tv der har indbygget digital tuner?

På forhånd tak for hjælpen

mvh

Henrik

Det er ingen problem i at tilslutte en digital modtager til dit tv uanset hvilke tunere der er inden i. Så skrifter man blot kanal på den eksterne tuner og ikke via fjernbetjeningen til tv'et. (Som man kender det fra 'selector' eller videoen.
I fremtiden (om ca. 5 år) skal du tilslutte en HDtuner for at kunne se tv i HD, da der ikke sidder en HDtuner i dit tv. (Det kan du også den dag i dag med Canal Digitals modtager, som man ser i reklamerne.)

Der er ingen der kan svare på dit første spørgsmål udover din antenneforening. Det afhænger nemlig af deres opsætning.
Der er lige præcis i dag kommet en offentlig side der beskriver hvad digitalt tv er, hvordan man modtager det og hvad fordelene er. Siden er lavet så alle kan følge med og du kan se den her: http://www.digitaliseringen.dk/ 
På siden er det også udførligt beskrevet hvad du skal gøre når du er medlem af en antenneforening.

Til top Vis centric's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af centric

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes