Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LCD 40" vs Panasonic Plasma 42" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Leerberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 22 September 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Hey Allesammen

Jeg har været på jagt efter et godt fladskærms-tv i lang tid nu, og jeg synes at fået begrænset mine favoriter ned til 2 stks.

Det svære nu er at jeg ikke aner et levende råd om hvilket af de to TV jeg skal vælge. De har hver deres ulemper og fordele, så derfor tænkte jeg det kunne være super, hvis jeg fik lidt expert hjælp.

Her er det 2 tv'er:

Samsung:
http://www.danskitlager.dk/lcd_plasma_tv/lcd_tv/40/samsung/s amsung_le40m87bd_856_da.html

Panasonic:
http://www.danskitlager.dk/lcd_plasma_tv/plasma_tv/42/panaso nic/panasonic_th_42px71_956_da.html

Jeg har læst alt hvad man kan finder af guider på nettet om dynamisk kontrast, opløsning, hd-ready osv. Men jeg har lidt svært at sætte det op mod hinanden

Det skal siges at prisforskellen, og designforskellen, mellem de 2 TV er underordnet, og jeg sørger efter det TV der kan give mig den bedste billed kvalitet.

Mit primære behov er at jeg kan se Fodboldkampe,actionfilm etc. med et superskarpt billed, uden at billedet slører ved hurtige bevægelser.

Har snakket med en salgskonsulent fra wupti.com,  der sagde at der godt kunne være lidt problemer med Samsung-modellen ang. hurtige bevægelser. Da jeg har læst at plasma ikke har de samme problemer med hurtige bevægelser. Er dette korrekt?

Her til sidst vil jeg lige spørge om jeg kan mærke forskell mellem den forskillge opløsning der er på de 2 skærme?

På forhånds tak!

Jeres rådgivning er uvurderlig

God Weekend

Mvh. Leerberg
Til top Vis Leerberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leerberg

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 September 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

med de præferencer skal du vælge panasonicen tror jeg. jeg er selv til samsung og mine behov ville samsungen dække bedst. men til fodbold og det ypperste billede er panasonicen bedst.

lcd har stadig nogle svagheder IFT plasma.

grunden til at jeg ville tage samsung er at jeg bruger medie center til mit tv og derfor vil jeg har opløsningen og fjerne faren for burn in.

wolverine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 September 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Samsung laver osse plama skærme, som laver gode billeder og til overkommelige priser

Til top Vis wolverine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wolverine

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 25 September 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

wolverine skrev:

Samsung laver osse plama skærme, som laver gode billeder og til overkommelige priser

det har du delvis ret i. den nyeste model plasma fra samsung er ganske udemærkede. alle de tidliger emodeller har haft problemer med for ringe farveopløsning, der giver skygger især i hudfarver. jeg kan ikke holde ud at se på dem.. og jeg er endda stor samsung tilhænger. bare IKKE deres plasmaer før nu..

Dylmer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 September 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hej...

Hvis du vil have det absolutte bedste billede bør du prøve at kigge på de nye Pioneer (8. generation).. De siges at vise sort som RIGTIG SORT samt at billedet er i top.. Har dog ikke selv set de nye, men de gamle klarer det utrolig godt...

Mit personlige valg er nok faldet på Panasonics 42PZ70 som minder meget om Px70'eren men har bl.a FullHD.. Skal bare lige være færdig med stuen derhjemme inden jeg køber...

Ville egentlig gerne vælge LCD så man ikke skal tænke på "burn-in" samt få 1:1 pixelmapping (ved ikk lige om det er på M87'eren), men efter min mening er billedet bare bedre på Pana's plasma..

Til top Vis Dylmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dylmer

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 26 September 2007 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Dylmer skrev:

Hej...

Hvis du vil have det absolutte bedste billede bør du prøve at kigge på de nye Pioneer (8. generation).. De siges at vise sort som RIGTIG SORT samt at billedet er i top.. Har dog ikke selv set de nye, men de gamle klarer det utrolig godt...

Mit personlige valg er nok faldet på Panasonics 42PZ70 som minder meget om Px70'eren men har bl.a FullHD.. Skal bare lige være færdig med stuen derhjemme inden jeg køber...

Ville egentlig gerne vælge LCD så man ikke skal tænke på "burn-in" samt få 1:1 pixelmapping (ved ikk lige om det er på M87'eren), men efter min mening er billedet bare bedre på Pana's plasma..

der er 1:1 pixel mapping på VGA og HDMI1 dog ikke på HDMI2 og 3

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes