Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 23:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af fladskærm - hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 September 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Weeeee! Så blev det endelig min tur

Jeg har erfaret at jeg ikke er den første herinde på HF4A der leder efter nyt TV. Men har kigget mange af de andre tråde igennem, men synes det er rigtig svært.

Størrelse: Min. 42" og i sort

Første spørgsmål: Hvori ligger forskellen på plasma og "ikke"-plasma? Fordele/ulemper?

Prisklasse: Ca. 10,000 ,-

Hvad skal det så kunne bruges til?

Til at se alm. TV (nyhederne, fodbold og hvad man nu ellers ser i dagligdagen).

Til at se film med. Og her taler vi alle slags genre. Alt lige fra koncert-dvd'er til gyserfilm. Så det skal kunne "følge" med i de hurtige scener.

Og så skal der spilles Playstation 2 på det.

Afspille HD-film

Gerne min. 2 SCART-stik

Og så skal billedet jo gerne være så dejlig klart som muligt

- - - - - - - - - - - - - -

Og så er det at alle de her små krav dukker op. Min "drøm" er at købe en HD-afspiller, så man kan få det maximale ud af TV'et. Så det skal kunne trække HD (hvilket de nok efterhånden alle kan).

Men hvad er nu det her FullHD for noget?? Og kan det fåes for ca 10k?

Læste et sted her på siden, noget med at nogle TV laver "spor" når man f.eks ser fodbold. Og det vil jeg selvfølgelig rigtig gerne ungå!

Mht. lyden, så er det ikke det store krav. Jeg ser altid film via mit surround-system.

Det kan nok virke som et lidt rodet indlæg, men skrev ned imens jeg kom på spørgsmålene.

Og som I nok kan se, så spørger jeg fordi jeg ikke ved noget om det. Og har ikke lyst til at blive taget i r*ven af en eller anden lusket sælger! Så søger hjælp herinde.

Skulle jeg have glemt noget vigtigt i forbindelse med mine krav/spørgsmål, så spørg endelig!

På forhånd 1000 mange tak

Til top Vis Mikkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel

Mikkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Nevermind....

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 September 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

super du har elvis på,men gå ud og se på fladskærmene,

snart træt af alle de "flade" indlæg....

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 September 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Køb et Panasonic PV70 eller PX70 i 42 tommer... Intet slår dem i den prisklasse...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Mikkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:

Jeg skal sgu ikke ud og tages i røven af en eller anden sælger. Derfor henvender jeg mig herinde, fordi jeg før har fået super hjælp af folk som ved hvad de taler om. Men hvis du ikke kan komme med et konstruktivt indlæg i denne tråd, så hold dig venligst væk.

Og det kan godt være at jeg ikke er professor og lige så forbandet klog som du er, men derfor prøver jeg så godt jeg kan at beskrive det jeg skal bruge. Så forstår ikke hvorfor du skal bruge ordet "fladt indlæg". Det kan godt være der findes mange af denne slags indlæg, men vi har ikke alle sammen de samme behov.

Og kan iøvrigt ikke se hvad Elvis har med mit indlæg at gøre. Men hvad gør man ikke for at "score" mange indlæg. Jeg blander mig ikke i andres indlæg med mindre jeg har noget KONSTRUKTIVT at fortælle eller at spørge om.

Jesus christ...

Tak til dig, Exxtreme for dit bud ( og iøvrigt seriøse indlæg).

Har nu allerede bestilt et Sony KDL 40D3000

Go' weekend

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 September 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Mikkel skrev:
lexus skrev:

Jeg skal sgu ikke ud og tages i røven af en eller anden sælger. Derfor henvender jeg mig herinde, fordi jeg før har fået super hjælp af folk som ved hvad de taler om. Men hvis du ikke kan komme med et konstruktivt indlæg i denne tråd, så hold dig venligst væk.

Og det kan godt være at jeg ikke er professor og lige så forbandet klog som du er, men derfor prøver jeg så godt jeg kan at beskrive det jeg skal bruge. Så forstår ikke hvorfor du skal bruge ordet "fladt indlæg". Det kan godt være der findes mange af denne slags indlæg, men vi har ikke alle sammen de samme behov.

Og kan iøvrigt ikke se hvad Elvis har med mit indlæg at gøre. Men hvad gør man ikke for at "score" mange indlæg. Jeg blander mig ikke i andres indlæg med mindre jeg har noget KONSTRUKTIVT at fortælle eller at spørge om.

Jesus christ...

Tak til dig, Exxtreme for dit bud ( og iøvrigt seriøse indlæg).

Har nu allerede bestilt et Sony KDL 40D3000

Go' weekend

Selv tak da, altid rart at kunne hjælpe...

Må man spørge hvorfor valget faldt på lige netop det tv... Nu skal jeg nok lade være med at begynde på noget plasma forhelligelse som alle vel nok ved er mit foretrukne valg, jeg er bare nysgerrig over hvad der gjorde at du valgte det lcd fremfor et andet...

Altså hvis jeg skulle have et LCD blev det også et Sony, da de efter min mening laver de bedste LCD tv, men jeg er klart mest til Plasma...

Så hvad gjorde at du faldt for det Sony?

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Mikkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Selv tak da, altid rart at kunne hjælpe...

Må man spørge hvorfor valget faldt på lige netop det tv... Nu skal jeg nok lade være med at begynde på noget plasma forhelligelse som alle vel nok ved er mit foretrukne valg, jeg er bare nysgerrig over hvad der gjorde at du valgte det lcd fremfor et andet...

Altså hvis jeg skulle have et LCD blev det også et Sony, da de efter min mening laver de bedste LCD tv, men jeg er klart mest til Plasma...

Så hvad gjorde at du faldt for det Sony?

Jammen, det må du da ihvertfald.

Først og fremmest fordi en rigtig god kollega har købt det. Og han har god forstand på dette område. Og nogle af de ting som jeg "kræver", kunne han sige klart ja til. Han er virkelig glad for sit og ville ikke bytte det ud med noget andet.

Dernæst brugte jeg en masse tid på at læse review's igennem på nettet, og det var ren og skær positive input. Især testen på pcworld.dk. Så jeg kan ikke rigtig komme med en masse lækre tekniske detaljer om hvorfor, desværre.

Håber det var svar nok, ellers er du velkommen til at spørge (men garantere ikke jeg kan svare på det hvis det bliver FOR teknisk)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes