Weeeee! Så blev det endelig min tur
Jeg har erfaret at jeg ikke er den første herinde på HF4A der leder efter nyt TV. Men har kigget mange af de andre tråde igennem, men synes det er rigtig svært.
Størrelse: Min. 42" og i sort
Første spørgsmål: Hvori ligger forskellen på plasma og "ikke"-plasma? Fordele/ulemper?
Prisklasse: Ca. 10,000 ,-
Hvad skal det så kunne bruges til?
Til at se alm. TV (nyhederne, fodbold og hvad man nu ellers ser i dagligdagen).
Til at se film med. Og her taler vi alle slags genre. Alt lige fra koncert-dvd'er til gyserfilm. Så det skal kunne "følge" med i de hurtige scener.
Og så skal der spilles Playstation 2 på det.
Afspille HD-film
Gerne min. 2 SCART-stik
Og så skal billedet jo gerne være så dejlig klart som muligt
- - - - - - - - - - - - - -
Og så er det at alle de her små krav dukker op. Min "drøm" er at købe en HD-afspiller, så man kan få det maximale ud af TV'et. Så det skal kunne trække HD (hvilket de nok efterhånden alle kan).
Men hvad er nu det her FullHD for noget?? Og kan det fåes for ca 10k?
Læste et sted her på siden, noget med at nogle TV laver "spor" når man f.eks ser fodbold. Og det vil jeg selvfølgelig rigtig gerne ungå!
Mht. lyden, så er det ikke det store krav. Jeg ser altid film via mit surround-system.
Det kan nok virke som et lidt rodet indlæg, men skrev ned imens jeg kom på spørgsmålene.
Og som I nok kan se, så spørger jeg fordi jeg ikke ved noget om det. Og har ikke lyst til at blive taget i r*ven af en eller anden lusket sælger! Så søger hjælp herinde.
Skulle jeg have glemt noget vigtigt i forbindelse med mine krav/spørgsmål, så spørg endelig!
På forhånd 1000 mange tak