| Forfatter |
|
KaffeGoblen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa 
Jeg skal til at købe mig sådan en dejlig samsung LE40M71B skærm. - Dog har jeg læst at der har været problemer med den firmware som der er i disse skærme. - Dog er de anmeldelser - som fortæller dette - tilbage fra 2006.
Ved I om jeg roligt kan købe en skærm nu - og være sikker på at den er opdateret med sidste nye firmware?
Jeg skrev nemlig til netbutikken hvor jeg ville bestille fra, men de kunne ikke oplyse mig dette :(
Jeg håber at I kan hjælpe mig! På forhånd tak! :-)

|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes lige du skal analysere brugeranmeldelserne lidt mere inden du hopper på. . .! Lige nu kører der en tråd - ovre på Reordere.dk - om samarbedsaftalen mellem Pioneer og Sharp. Her har en af redaktørerne(Kandersen) i et indlæg bla ytret dette :
". . .Jeg havde for et stykke tid siden et 22" Viewpia tv til test i mit hjem. Tvét havde ikke været tændt længe før min hustru siger, "hvorfor skal vi ikke have sådan et. Det ser meget bedre ud end vores eget". Hertil skal siges, at vores eget tv er et Samsung 40" model M71. Det er bestemt ikke verdens bedste tv, men det er på mange områder betydlig bedre end Viewpia tvét. Vores Samsung Tv er kalibreret af Otto efter bedst mulig evne og ikke mindst de muligheder der er i tvét.. . ."
|
| Til top |
|
| |
KaffeGoblen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennon :-) - Tak for dit indlæg :)
Dog er jeg lidt i tvivl om hvad du hentyder?  
Jeg kendte ikke til Recorder.dk - dog fandt jeg den anmeldelse af Viewpia som jeg tror du hentyder til? - men her er konklusionen vel at han er glad for sit Samsung-fjernsyn?
"Det kan godt nok ikke hamle op med mit 40” Samsung, og det kræver også man lige piller lidt ved billedindstillingerne. " - øhmm - egentlig lidt indviklet formuleret :S
Men men men: det mit spørgsmål mest gik på her i tråden var om jeg kunne være uheldig at få en M71 med gammel firmware hvis jeg bestilte et på nettet :)
På forhånd tak 
|
| Til top |
|
| |
Piphans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist et stykke tid siden at 40M71 ud gik i DK, og der er kommet en afløser M86/87 som er Full HD. Hvis du skal købe en M71 skal den dælme være billige altså seriøs billig..... da bla. LCD 100 HZ fungere ikke så godt på den model, og der er ikke DVB-T.
Du burde kigge på de nye modeller fra Samsung. Eller som alternativ nogle at de nye LCD fra Sony, som har DVB C /T og Full HD. __________________ Hilsen
Piphans
|
| Til top |
|
| |
KaffeGoblen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Piphans! 
Tak for din kommentar! - Hvor billigt er seriøst billigt? Prisen på 40M71 er 8.999 kroner. - og prisen for M87 er ca. 2000 oveni! Men er M87 så meget bedre? - Jeg har ikke noget at bruge DVB til så det skal kun være hvis der er så mange andre fordele ved billede mm 
Dog er jeg ikke ude på at bruge alt for mange penge på fjernsynet da det jo hurtigt bliver forældet - og mit budget er ikke så stort da jeg bruger 17.000 på lyden.
Glæder mig til at høre fra dig igen!
Hilsen KaffeGoblen
|
| Til top |
|
| |
Piphans Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
8.999.- er bestemt ok. __________________ Hilsen
Piphans
|
| Til top |
|
| |
Piphans Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men tjek billede kvaliteten på M87. 15.000:1 og Full HD er bestemt noget der gør en forskel.
__________________ Hilsen
Piphans
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
KaffeGoblen skrev:
Hej Piphans! 
Tak for din kommentar! - Hvor billigt er seriøst billigt? Prisen på 40M71 er 8.999 kroner. - og prisen for M87 er ca. 2000 oveni! Men er M87 så meget bedre? - Jeg har ikke noget at bruge DVB til så det skal kun være hvis der er så mange andre fordele ved billede mm 
Dog er jeg ikke ude på at bruge alt for mange penge på fjernsynet da det jo hurtigt bliver forældet - og mit budget er ikke så stort da jeg bruger 17.000 på lyden.
Glæder mig til at høre fra dig igen!
Hilsen KaffeGoblen |
|
|
9000 er ganske billigt. MEN jeg ville i den grad købe M8 i stedet. og også gerne for mere en 2000 oveni. det er et lækkert TV og M7 har jeg altid haft det meget svært med. billedet er fint, men 100 Hz delen i tv'et er bare første generation, og det virker kort sagt af helvede til og bør være slået fra. så hvorfor ikke bare købe 40N71. det kan alt M versionen kan, bare uden 100 Hz  men kort sagt M8 = nam nam  __________________
|
| Til top |
|
| |
KaffeGoblen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Andersena!
Tak for din kommentar  Det er da vist godt nok lidt af en jungel at købe sådan et lille fjernsyn!
Men du anbefaler jo M87? - Er det så det bedste - hvis man kigger lidt på pris/ydelse?
Og er det der der hedder LE40M87BD?
Jeg har også fundet et LE40M86BD - men det koster 5 kroner ekstra - selvom det er en ældre model?
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
KaffeGoblen skrev:
|
Jeg har ikke noget at bruge DVB til så det skal kun være hvis der er så mange andre fordele ved billede mm 
|
|
|
Bare så du ved det bliver der slukket for det analoge sendenet i 2009, så et tv uden DVB-t tuner har en begrænset levetid, hvis ikke du vil have en turnerbox til at stå ved siden af. __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
KaffeGoblen skrev:
Hej Andersena!
Tak for din kommentar  Det er da vist godt nok lidt af en jungel at købe sådan et lille fjernsyn!
Men du anbefaler jo M87? - Er det så det bedste - hvis man kigger lidt på pris/ydelse?
Og er det der der hedder LE40M87BD?
Jeg har også fundet et LE40M86BD - men det koster 5 kroner ekstra - selvom det er en ældre model? |
|
|
det er samme tv. det sidste tal representerer design forskelle. i det tilfælde om den nederste skinne skal være i sølv eller klar.. grunden til at jeg ville vælge den er at jeg kan godt lide dens billede og jeg kan generelt godt lide samsung. andre vil ikke bryde sig om det.. du skal ikke købe det fordi jeg synes om det, men fordi DU synes om det  men tag et kig i de nærmeste butikker. se hvad du bedst kan lide  __________________
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
KaffeGoblen skrev:
|
Hej Lennon :-) - Tak for dit indlæg :)
Dog er jeg lidt i tvivl om hvad du hentyder?  
Jeg kendte ikke til Recorder.dk - dog fandt jeg den anmeldelse af Viewpia som jeg tror du hentyder til? - men her er konklusionen vel at han er glad for sit Samsung-fjernsyn?
"Det kan godt nok ikke hamle op med mit 40” Samsung, og det kræver også man lige piller lidt ved billedindstillingerne. " - øhmm - egentlig lidt indviklet formuleret :S
Men men men: det mit spørgsmål mest gik på her i tråden var om jeg kunne være uheldig at få en M71 med gammel firmware hvis jeg bestilte et på nettet :)
På forhånd tak 
|
|
|
Det var nu i en anden tråd og en hel anden sammenhæng,at Kandersen udtalte det citerede om Samsung TV´et. Men jeg skimmede i samme ombæring,at der kører en K/S tråd på et 37" Pana70 - hvor der sgu er en SamsungM71 ejer der byder ( stadig ovre på Recordere.dk). Du er helt sikker på dit valg ? ?
|
| Til top |
|
| |
KaffeGoblen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennon! Puha - det er da heller ikke til at finde ud af med alle de åbne tråde... - Jamen nu er jeg jo blevet lidt lun på M87 som Andersena snakker om :-)
- og til Andersena. Er M87'eren nyer end M86'eren? - Jeg spørger fordi at 86'eren nemlig er dyrer 
Tak til jer alle 
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb dog et Panasonic Plasma istedet for... Der for du meget mere for prisen... Det giver dig bedre billede end både M71 og M86/87...
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med eller uden DVB-T Tuner, lyder OK, men når man forventer en kommende udskiftning af STB hver 3. år hvad så? Eller hvad er det som gør indbyggede DVB-T Tunere skulle holde længere, kodningsmæssigt mener jeg.
__________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke råde mht. M7/M8 - men jeg morer mig over, hvor meget "plasmafiaen" gør for at hverve nye medlemmer - trods at du har meldt ud, at du vil have et Samsung LCD 
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret Kaso. Jeg er plasma-farvet. Men når nu manden ikke har hørt om Recordere.DK er det jo heller ikke sikkert,at han har hørt om plasma
Uanset - er det i hvert fald anstrengende at returnere et fejlkøb . Har selv prøvet ! ! 
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
|
Jeg skal ikke råde mht. M7/M8 - men jeg morer mig over, hvor meget "plasmafiaen" gør for at hverve nye medlemmer - trods at du har meldt ud, at du vil have et Samsung LCD  |
|
|
Det er også ret morsomt at det altid er dig der blander dig, når nu den slemme slemme plasmamafia som du kalder os, prøver at åbne øjnene på en person der åbenlyst er ved at gøre et fejlkøb...
8999,- for et Samsung M71 er helt sikkert et dårligt køb når man kan få et virkelig godt Plasma fra Panasonic til samme pris eller mindre...
Så det er da godt vi kan more os over hinanden 
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
KaffeGoblen skrev:
Hej Lennon! Puha - det er da heller ikke til at finde ud af med alle de åbne tråde... - Jamen nu er jeg jo blevet lidt lun på M87 som Andersena snakker om :-)
- og til Andersena. Er M87'eren nyer end M86'eren? - Jeg spørger fordi at 86'eren nemlig er dyrer 
Tak til jer alle  |
|
|
nej det er lige nye. og de kan nøjagtig det samme. den ENESTE forskel
er at den ene af dem har enforkromet plastic kant i bunden og den anden
har en gennemsigtig plastic kant i bunden Exxtreme: at kalde det et fejlkøb at købe et LCD beviser jo bare din holdning er fundementalistisk manden vil gerne have et samsung LCD.  __________________
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
KaffeGoblen skrev:
|
Tak til jer alle 
|
|
|
Exxtreme: at kalde det et fejlkøb at købe et LCD beviser jo bare din holdning er fundementalistisk manden vil gerne have et samsung LCD.
|
|
|
Fair nok,at manden vil have et Samsung LCD. Bare han er klar over,at han får et væsentligt bedre TV, ved at købe feks Pana70. Men er behovet primæret HTPC og konsolspil, - eller hvis han har et håbløst TV rum m masser af vinduespartier, - så er LCD et klogt valg.Nu tar vi jo nok automatisk udgangspunkt i,at man jagter den bedste billedgengivelse på signaler som digital sd,analog,dvd,og hdtv , - og der har plasmateknologien førertrøjen i form af Pioneer og Panasonic 
|
| Til top |
|
| |