| Forfatter |
|
JJservice Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skete det pæren sprang efter 850 timer i min Sony HS50. Pæren er en LMP H130
Jeg har kigget på nettet, en ny i USA koster ca. 1800kr. men stort problem med betaling og forsendelse.
I EU koster den ca 2500kr. med forsendelse.
Og i Danmark ca. 3200kr.
Er der nogle der har et godt forslag til hvor man får en pære til en fornuftig pris?
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJservice skrev:
|
Er der nogle der har et godt forslag til hvor man får en pære til en fornuftig pris?
|
|
|
Det synes jeg det lyder som om du allerede har styr på. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
JJservice Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet en pære hos Price of Japan http://www.pricejapan.com. til ca 1700kr. med forsendelse.
Er der nogle der har erfaring med at handle med dem?
Ud over moms, hvad skal man ca. regne med der kommer på i told?
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes det er lidt humor, nu når du har købt en projektor for tusindvis af kroner, at du så piver over prisen på lampen. Dét skulle du have tænkt på, da du købte projektoren...
Man kan lidt sammenligne projektorer med popsmarte farve-inkjet printere. Flot resultat og hammer-dyre i drift 
Jeg vil aldrig eje sådan noget l**t 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nogle gange kan det betale sig at købe en ny projektor end ny pære, det samme med en inkjet her koste det samme at få fyldt den op som at
køben en ny modelle, selv laserprinte koste toner meget mere end en ny printer.
Så når en projektor´s pære gå, går man ud og køber en ny projektor.
|
| Til top |
|
| |
Digger Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig lyder det som om, at han er prisbevidst og ikke bare betaler det første det bedste sted som så mange andre......
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti skrev:
Jeg syntes det er lidt humor, nu når du har købt en projektor for tusindvis af kroner, at du så piver over prisen på lampen. Dét skulle du have tænkt på, da du købte projektoren...
Man kan lidt sammenligne projektorer med popsmarte farve-inkjet printere. Flot resultat og hammer-dyre i drift 
Jeg vil aldrig eje sådan noget l**t  |
|
|
Hvor piver han over prisen? Man kan da ligeså godt købe pæren det billigste sted selvom man har købt en dyr projektor..? Desuden holder en pære jo generelt ganske længe, så det er da en lidt søgt sammenligning du kommer med ?
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke dog en negativ Køvenhavner - hvad med at hjælpe manden i stedet for at kritisere hans ting. Til gengæld så får du mere billede end noget andet med en projektor, selv i den prisklasse. Jeg ville hellere kigge på den projektor end jeg ville kigge på Pioneers plasmaer.
Prøv at kontakte TC om info, for der er efterhånden ikke mange distributører tilbage af Sony projektorer, om ik osse TC er ved at gå væk fra dem. Synes jeg jeg har hørt.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville hele ikke tro der er meget salg i Sony projektorer her til landes, vel på grund af den dårlig kritik de har fået, så er der ingen forhandler
der ville føre dem.
Man må sige at Sony ikke kan lave projektorer, og andre mærker har overgået Sony med mange længter til samme pris
|
| Til top |
|
| |
JJservice Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Ja Lars Cetti misundelse er en grim ting. Jeg vil selvfølgelig gerne have så meget så muligt for mine surt tjente penge. Og hvorfor skal den samme pære koste 3 gange så meget i Danmark som i Japan.
Jeg har prøvet at skrive og ringe til TC 2 gange. Men jeg har ikke fået noget svar i nu, men jeg håber snart der sker noget, for jeg kan ikke vente flere dage på et svar. Jeg fik en hurtig pris uden han undersøgte det på 2500Kr men jeg skulle skrive og få en nøjagtig pris, men har ikke hørt noget.
Med hensyn til projektor kontra plasma, kontra pære forbrug og kvaliteten af en Sony projektor.
Det sidste først. Da jeg købte projektor for 1½ år siden var Sony HS50 den fedeste projektor man kunne få i den prisklasse. Den er stadig fed og der går nogle år og pære skift, før det bliver nødvendig at skifte den. Jeg har aldrig haft problemer med Sony'en af nogen art ud over der er sprunget en pære efter 850 timer. Har hverken farver der er falmet, støv på skærmen eller pixel fejl, ingen blæser støj. For MIG er det en super projektor. Jeg ved godt der er kommet nye projektor med et bedre billede. Men så længe der ikke er kommet rigtig gang i salget af Blue-Ray, får man ikke den store glæde af det de nye de kan mere. Men selvfølgelig skal den skiftes engang, og det bliver helt sikkert en projektor igen. Og med Sony VW50 syntes jeg stadig Sony var en mulighed når den kommer lidt ned i pris om et års tid.
Projektor kontra plasma skærm. At sidde i sin stue med et 100" lærred, fuld knald på surrround anlæget, kan sætte filmen på pause når man skal ud efter flere popcorn og ligge i sin sofa og se film i Biograf størrelse, det sparker R**. Og så til et pæreforbrug 7kr. pr film. Det rykker. Jeg faldt sku død om hvis jeg skulle sidde og se film på min Panasonic 42" skærm. Den er da udemærke til TV-Avisen, men til en rigtig film oplevelse dur det ikke. Jeg vil helt sikkert have en eller anden form for storskærm mange år i nu.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har sørme ret, at film især HD film skal se med en god projektor og et lærred på min 100" og et god surrund anlæge, så er der dømt ægte
biografe stemining (plus cola og popkorn), et TV på 42" er nemlig til at se TV avisen på, det ser nemlige ikke god nu på 100".
Den ny 1080/24p projektor fra Sony, nemlig VW60 skulle værre billige end hvad VW50 koste for ny af.
|
| Til top |
|
| |