Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung M86 vs F86 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 30 September 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Hvor er det bare typisk. Nu har jeg siden lanceringen af M86 levet af pasta for at få råd til 40" modelen. Og nu hvor der endelig står penge nok på kontoen til at kunne købe den, så er Samsung frække nok til at lancere en ny bedre model. Nemlig F86, så nu er spørgsmålet så, skal jeg spare et par tusinde mere sammen, eller skal jeg købe min planlagte model.
Altså er F86 de ca 2500kr mere værd i forhold til M86.
Og venligst ikke gøre noget ud af at anbefale mig en Panasonic eller Pioneer plasma, jeg er fast besluttet på en af disse to.

På forhånd tak.

penoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 September 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Nagash skrev:
Hvor er det bare typisk. Nu har jeg siden lanceringen af M86 levet af pasta for at få råd til 40" modelen. Og nu hvor der endelig står penge nok på kontoen til at kunne købe den, så er Samsung frække nok til at lancere en ny bedre model. Nemlig F86, så nu er spørgsmålet så, skal jeg spare et par tusinde mere sammen, eller skal jeg købe min planlagte model.
Altså er F86 de ca 2500kr mere værd i forhold til M86.
Og venligst ikke gøre noget ud af at anbefale mig en Panasonic eller Pioneer plasma, jeg er fast besluttet på en af disse to.

På forhånd tak.

Jeg har kigget meget på Pioneers DPD-508 samt netop samsung F86 og F96. Hvis du er fast besluttet på M86 ville jeg hvis prisen ikke er "mere" end 2500 kr. klart vælge F86.

Til top Vis penoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af penoch

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

jeg har ikke set F8 live endnu, men jeg har set billeder af dens sortniveau IFT en M8. og nøøøj hvor jeg glæder mig. og nøøøj hvor ville jeg gerne have sådan en.. 

jeg ville i den grad købe mig en F8, også selvom jeg ikek har set den endnu

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
jeg har ikke set F8 live endnu, men jeg har set billeder af dens sortniveau IFT en M8. og nøøøj hvor jeg glæder mig. og nøøøj hvor ville jeg gerne have sådan en.. 

jeg ville i den grad købe mig en F8, også selvom jeg ikek har set den endnu

Næ kan kun give dig ret egentlig. Var ellers nede at få en demo af M86 her i lørdags, og kunne se sortniveauet på den var MEGET bedre end de andre lcd'er fra Samsung, Sony, Philips og des lige. Der var seriøst en verden til forskel, og havde besluttet mig at jeg ville gå hjem og bestille den med det samme, men så falder man lige over en ny model, og slår bremserne i. Så det bliver sq til den F86 så.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Lyder rigtig spændende. Formoder at man får mulighed for at se hele Samsungs line-up, på den forestående KT-messe i Odense. Det ville være et godt tiltag, hvis der endelig kommer lidt af et gennembrud mht sort-niveauet.Specielt her har LCD teknologien haltet håbløst efter plasma.Som jeg nævnte i en anden tråd skrev http://reviews.cnet.co.uk  i anmeldelsen af Pio508 bla dette :

". . . Performance
Pioneer plasmas are always strong when it comes to picture quality, but this screen really moves things up a notch from previous efforts. Serenity on Sky HD looks absolutely stunning here: the black levels are in a different league to those seen on most plasmas, and about four leagues up from the average LCD TV. . ."

Men måske LCD via Samsung endelig "can close the gap " Lyder forøvrigt også til at den nye Sony3500 har fat i noget af det rigtige

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Samsung F96 har 100% sortniveau.. dvs bedre sortniveau end Pioneer G8. De skriver de ihvertfald på hdtvtest.co.uk. Jeg vil helt klart gå efter F8 istedet for M8'eren, hvis du står og skal ud og købe et nyt tv i dag.

I kan se test af både F8 og F9 på http://www.hdtvtest.co.uk/

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

God test. Et stort skridt i den rigtige retning mht sort. Det kniber dog åbenbart lidt m gamma.

Kan se at de stadig beholder Pio508 som referencemodel, - men den er altså også helt enestående. 

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Synes bare testen viser at forskellen mellem lcd og plasma er ved at være så lille nu. Det kan godt være han bruger Pio508 som reference, men den ligger nu også i en noget højere prisklasse.
Den får du altså ikke til ca. 13k. Og de ting han nævner som den halter bag Pio'en indrømmer han jo netop også at det ikke er noget specielt, og hans Pio hænger jo også lige ved siden af til direkte sammenligning.
Så alt taget i betragtning, så vælger jeg en F86 + en Blu-Ray, frem for kun en Pio508.
Synes dog det er sjovt at en af Samsungs helt store salgsmetoder for F86 bliver pillet fuldstændig i stykker, men er det ikke også godt alm. kendt at 100hz er fy-fy på fladskærme?

Og for nu ikke lige at I skal tro at jeg flamer plasma nu, så indrømmer jeg gerne at billedet er flottere på en Pio508, men jeg har gangske simpelt ikke råd. Jeg samlignede derimod billedet på Pana70 og må sige at der ikke var noget der gjorde Pana'en bedre end M86, og så tilmed så har plasmaer under 50" jo ikke engang en ægte HD-opløsning. Så kan kun forestille mig at F86 ligefrem vil overgå Pana70.

Egentlig en opfordring til alle fanboys. Uanset om du haqr bildt dig selv ind at enten plasma eller lcd er bedst, så gå nu for guds skyld ud og tjek det, inden du køber i blinde.
Jeg fik et tjek på Pana70 vs. SamsungM86 vs. Pio508 Pio'en overgår de to andre med flere længder, hvorimod billedet var rimelig lige på Pana og Samsung. Det samme er prisen på de to sidste, så hvorfor ikke få 1080p for samme pris, når billedet er lige flot?

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Nagash skrev:

Det samme er prisen på de to sidste, så hvorfor ikke få 1080p for samme pris, når billedet er lige flot?

God pointe.

Man skal åbenbart op i nogle anseelige størrelser (ca 60" ! ) for at udnytte full HD optimalt. Men hvis billedkvaliteten ellers er den samme , - tar man selvfølgelig 1080p . . uanset størrelse !

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hehe.. Jeg vil give dig til dels ret med størrelsen. Altså man udnytter klart bedre 1080p ved et kæmpe display, men det kommer jo også lidt an på afstand og hvor krasne øjne man har. Nu er min stue fx ikke mere end 3 meter bred, og når man sidder i sofaen sidder man ca 2½ meter fra væggen hvorpå tv'et skal hænge, og så er vi ved 40" ved at nå derhen hvor man faktisk kan se forskel.
Og skulle det end være at man ikke kan se forskel, vil der stadig være noget psykisk hos mig der siger mig at jeg bør vælge 1080p, når jeg nu får ca samme billedkvali, :D

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes