| Forfatter |
|
Kenneth Fuglsan Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften alle, Jeg sad netop og spekulerede på, om I nogensinde har set nogle der har udskiftet blæser(e) i deres projektorer, for at gøre dem mere lydløse? Jeg har en Sanyo Z3 som jo er en forholdsvis støjsvag projektor - men den er altså stadig meget tydelig, når den hænger lige over hovedet på en. Mvh Kenneth
__________________ Min hjemmebio
XboxFlash.dk
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ide'en kan jeg forstå, men ved skift af blæser er det meget vigtigt at den flytter samme mængde luft.
Ellers er det farvel til dine lcd paneler og pæren får et kort liv.
Hans
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart hvis man ved hvad man gør kan det godt betale sig da jeg ikke tror der sidder de allerbedste blæsere i projektorer så kan man skille den ad uden at ødelægge noget og så sætte feks. Papst blæsere i istedet for så har man gode og støjsvage blæsere ihvertfald.
Men pas på garantien og som Hans siger sørg for de levere mindst lige så meget luft som de originale i projektoren. __________________ Specifikationer er lige så nyttige som en skovl uden skaft.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal være meget sikker på at den nye blæser kan tåle den høje temperatur, og ikke tørrer ud i lejet. Mon ikke der er forsket meget i at gøre dem så støjsvage som muligt? Det tror jeg, at der er.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et andet problem er også, at det sidder noget elektronik i projektoren der registrere om blæseren køre, så hvis man skifter til en anden blæser er ikke sikkert det vil virke.
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Man skal være meget sikker på at den nye blæser kan tåle den høje temperatur, og ikke tørrer ud i lejet. Mon ikke der er forsket meget i at gøre dem så støjsvage som muligt? Det tror jeg, at der er.
|
|
|
På det område skal man ikke være nervøs da ihvertfald de gode Papst blæsere er specificeret til at køre ved højere temperaturer end der er i projektoren.
Dfms skrev:
Et andet problem er også, at det sidder noget elektronik i projektoren der registrere om blæseren køre, så hvis man skifter til en anden blæser er ikke sikkert det vil virke.
|
|
|
Det havde jeg lige glemt da jeg skrev mit tidligere indlæg. Jo der er højst sandsynligt noget i elektronikken som styrer blæseren og måske også tjekker blæseren. Og den eneste måde den kan tjekke blæseren på er ved at tjekke omdrejningshastigheden som en PC også gør det. Og en mere støjsvag blæser vil nok køre i lavere omdrejninger så der kunne der opstå et problem. __________________ Specifikationer er lige så nyttige som en skovl uden skaft.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Fuglsan Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
I har nok desværre ret i, at der er flere problemstillinger i det end først forventet. Jeg tror det sikreste vil være, at jeg stiller mig tilfreds med støjniveauet - nu har jeg trods alt kunne leve med det i to år :)
__________________ Min hjemmebio
XboxFlash.dk
|
| Til top |
|
| |