Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Udskiftning af blæser i projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Godaften alle,

Jeg sad netop og spekulerede på, om I nogensinde har set nogle der har udskiftet blæser(e) i deres projektorer, for at gøre dem mere lydløse?

Jeg har en Sanyo Z3 som jo er en forholdsvis støjsvag projektor - men den er altså stadig meget tydelig, når den hænger lige over hovedet på en.

Mvh
Kenneth


__________________
Min hjemmebio
XboxFlash.dk
Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Ide'en kan jeg forstå,  men ved skift af blæser er det meget vigtigt at den flytter samme mængde luft.

Ellers er det farvel til dine lcd paneler og pæren får et kort liv.

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
mad_max
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 123
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart hvis man ved hvad man gør kan det godt betale sig da jeg ikke tror der sidder de allerbedste blæsere i projektorer så kan man skille den ad uden at ødelægge noget og så sætte feks. Papst blæsere i istedet for så har man gode og støjsvage blæsere ihvertfald.

Men pas på garantien og som Hans siger sørg for de levere mindst lige så meget luft som de originale i projektoren.



__________________
Specifikationer er lige så nyttige som en skovl uden skaft.
Til top Vis mad_max's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mad_max
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Man skal være meget sikker på at den nye blæser kan tåle den høje temperatur, og ikke tørrer ud i lejet. Mon ikke der er forsket meget i at gøre dem så støjsvage som muligt?
Det tror jeg, at der er.


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Et andet problem er også, at det sidder noget elektronik i projektoren der registrere om blæseren køre, så hvis man skifter til en anden blæser er ikke sikkert det vil virke.
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
mad_max
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 123
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Man skal være meget sikker på at den nye blæser kan tåle den høje temperatur, og ikke tørrer ud i lejet. Mon ikke der er forsket meget i at gøre dem så støjsvage som muligt?
Det tror jeg, at der er.

På det område skal man ikke være nervøs da ihvertfald de gode Papst blæsere er specificeret til at køre ved højere temperaturer end der er i projektoren.

Dfms skrev:
Et andet problem er også, at det sidder noget elektronik i projektoren der registrere om blæseren køre, så hvis man skifter til en anden blæser er ikke sikkert det vil virke.

Det havde jeg lige glemt da jeg skrev mit tidligere indlæg. Jo der er højst sandsynligt noget i elektronikken som styrer blæseren og måske også tjekker blæseren. Og den eneste måde den kan tjekke blæseren på er ved at tjekke omdrejningshastigheden som en PC også gør det. Og en mere støjsvag blæser vil nok køre i lavere omdrejninger så der kunne der opstå et problem.



__________________
Specifikationer er lige så nyttige som en skovl uden skaft.
Til top Vis mad_max's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mad_max
 
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

I har nok desværre ret i, at der er flere problemstillinger i det end først forventet.

Jeg tror det sikreste vil være, at jeg stiller mig tilfreds med støjniveauet - nu har jeg trods alt kunne leve med det i to år :)


__________________
Min hjemmebio
XboxFlash.dk
Til top Vis Kenneth Fuglsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Fuglsan Besøg Kenneth Fuglsan's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes