| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nialch skrev:
Hej
Jeg er i tvivl om jeg skal v�lge Plasma eller LCD fladsk�rm, hvilket jeg h�ber i kan hj�lpe lidt med :) St�rrelsen p� sk�rmen skal v�re 37". Der skal tilsluttes min HTPC, hvilket jeg ikke bruger til internet s�gning, den bliver i stedet brugt prim�rt til film.
Jeg har kigget p� f�lgende to fladsk�rme: - Panasonic Viera TH-37PX70 TV - Samsung LE-37M87BD
Hvis der er andre modeller i mener der skal komme p� tale, s� skrive det gerne. Prism�ssigt vil jeg sige mit loft er 10K. De to modeller jeg kigger p� har jeg fundet til under 9K.
P� forh�nd tak.
|
|
|
Med fare for at brænde fingrene ved at sige det ville jeg til HTPC-brug nok vælge en LCD. Jeg har selv en plasma og synes de giver et bedre billede en LCD. Det betyder bare ikke at plasma er den bedste skærm til alle anvendelser.
Grunden til, at jeg ved HTPC-brug ville vælge en LCD er fortrinsvist at der ved htpc-brug er en del statiske billeder (eks. menustrukturer, ikoner, logoer) og mange statiske flader, hvor billedet ikke bevæger sig (baggrund på menuerne etc). På en plasma øger det risikoen for indbrænding af billeder - ift en LCD.
Læg venligst mærke til, at jeg ikke siger at indbrænding på en plasma er et problem generelt! Jeg har som sagt selv en og har ALDRIG oplevet problemet. Men jeg bruger den nu også mest til film, altså til ikke-statiske billeder uden nogle fixede logoer eller ikoner eller andet.
Og så skal det også siges, at man trods alt kan få nogle LCD-skærme med glimrende billedkvalitet! Sonys nye D, V & W-serier er nogle ganske udemærkede bud.
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|