Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: B&O - uden DVB-T - forklaring ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PeterZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

B&O's nyeste lanceringer - BEOVISION 8 og DVD2 - udmærker sig ved, at de ikke kan leveres med en integreret DVB-T tuner. Det virker besynderligt på et tidspunkt, hvor mange er i færd med at omlægge til digitalt terrestisk TV (43 % ser antenne-tv).

Af det seneste nyhedhedskatolog fra B&O fremgår, at man nu kan få "blikdåse", som kan monteres bag på BEOVISION for at skjule set-top-boksen. Ikke særligt smart og totalt ødelæggende for designet, hvis TV'et står frit i rummet. For slet ikke at tale om de ekstra ledninger, strømforsyning og to fjernbetjeninger.Confused

Er der nogen som kan give en fornuftig forklaring på hvorfor B&O i 2007 lancerer nye produkter med udelukkende analoge tunere, når det er helt slut med analogt TV meget snart ??

Til top Vis PeterZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterZ

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Er det ikke noget med at man er ved at gå væk fra DVB-T tuner, og der skulle inden for kort tid komme en ny type digitale tuner, det kunne værre
grunden, at man så sælger HD fladskærme unden HD tuner er en endnu større gåde.

Det analog signal skal lukkes helt ned i 2009, sverige har lige lukke ned for det analog signale, DR begynder at sende i HD fra 2012.

Og fremtide tilhøre IP HDTV og ikke DVB tuner, så inden år 2012 ville vi nok se TV med indbygge IP HDTV tuner som det helt normale.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Man er bestemt ikke ved at gå væk fra DVB-T, men på et tidspunkt skifter standarden så vidt jeg ved til MPEG4

Det er dog ikke nogen undskyldning for ikke at sætte en tuner i til det nuværende net. B&O er vel netop kendetegnet
ved at levere solide produkter til folk der ikke er superentusiaster og vil have det allernyeste. Desuden er deres produkter
vel nogen, hvor det ville give mening at opdatere DVB-T-tuneren når den nye standard kommer ligesom de tilbyder opgradering
med DAB.

Så ja, jeg vil bestemt mene, at det er en svipser set ift. deres målgruppe

StarTrek, synes du virkelig at det er en gåde hvorfor der sælges HDTV uden HD-tuner? Jeg synes da det er ret indlysende.
I dag og en del år frem vil HDTV-signaler være noget, som kun ret få kunder vil købe (sådan er det også i USA i dag), så
jeg synes det ville være ret overflødigt at sætte den tuner i alle TV.

2012 - præcis!

Vi er enige om, at der er 5 år til, at DR - måske - begynder nogle formentlig ret kedelige prøveudsendelser
i HDTV, ikke?

Hvorfor skulle nogen tv-købere bekymre sig om det i dag?

Derimod er der god mening i en DVB-T-Tuner, da det er public service-kanalernes primære net
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Måske Vanderlay, men det dog omkring 10 år før at B&O smide Dolby Digitale i deres udstyr og omkringe det samme for den først B&O DVD afspile,
så der kan let komme til at gå 10 år før at vi se en DVB-T tuner i et B&O tv, og til den tid kan der komme meget nyt som bl.a. IPTV (IPTV ville
værre fremtiden tv format).

B&O er i første række når det gælde designe, men noget bagefter i det de putte i det.

Det kan god værre at B&O kunder er ligeglad med DVD, DTS, Dolby-Digital og 5.1 lyd og andet digital pjat, når bare det se pænt ud, så en typisk
B&O bruge er en med VHS båndoptager og max. stereo lyd og som aldrig skifte sit B&O anlæg ud, B&O er hvis kendt for at gå i arv.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hej PeterZ

Der er en ting som du og StarTrek glemmer. Vælger man eks. BeoVision 7-40" MKIII får man 7.1 Dolby digital lyd DVD/CD, 4x HDMI, og kan få indbygget den/de DVB tuner man har behov for, minus DVB C fordi TDC / YouSee i Danmark stort set har ene ret på kabelnet dekoder.

Når man vælger BeoVision 8 vælger man også et kvaliteten produkt til "lavpris". For at holde prisen nede på BV. 8, og samtidigt ikke går på kompromis med kvaliteten, har Bang & Olufsen valgt ikke at indbygge de dele som ikke alle har brug for, for på den måde at holde omkostningerne nede på BV.8.

Det B&O dermed undgår er dårlig reklame, som mange producenter får, fordi mange tror at når de har givet 9.999 kr. for en 40" flad skærm, får de samme kvalitet som hvis de betalte 40.000 kr. Det er klart at der mangler kvalitets komponenter/tilslutninger i lavpris modellerne. Når så personen kommer hjem med sit 9.999 kr. TV, og læser eks. på dette forum, hvad andres TV kan uden at tænke over hvad andre har betalt for deres model af samme mærke, ja så er det pågælden apparat, og dermed  producent mærket generelt bare noget L##t, og det er dårlig reklame.

Derfor mener jeg at det er ok at B&O vil undgå dette med konceptet, producer et TV til en lavere pris, men stadig i god kvalitet, og så lade køber tilvælge det den enkelte har behov for, mod ekstra betaling for på den måde at holde omkostningerne nede. Er det ikke helt OK ?

Mvh     

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Et fakta er at B&O er var meget længe om at få DVD og Dolby Digital i deres prod. og hvis B&O holder den hastighed, ville gå lange tid før at vi
ser digital tuner i deres TV.

At man kan få mere for penge ved at købe en andet mærker end B&O´s fladskærm, et topklasse fladskærm kan få for omkring 20k med
indbygge digitale tuner, og man skal giver lange over 50k for et fladskærm fra B&O uden digitale tuner, at B&O så har en fin, fin service men det
komme man også til at betale rigtig meget for.

At B&O lever fint på deres design, er kun god for B&O. Men B&O´s udsende modsvare slet indholdet.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

StarTrek
Hvad er det lige du mangler her ? og fortæl så hvad for et andet TV der levere god lyd via indbygget forforstærker og digital surround dekoder, via HD eller den indbygget DVD, og hvor du med en og samme fjernbetjening kan styre det hele, samtidigt med at du klø dig på ryggen ?    DVB tuner indbygges eftre behov, minus DVB C.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

BeoVision 7-40 MK II, har da også værre mange år under vejs, for de penge kan man få et pioneer 1080p fladskærme plus en 100% surr.
anlæge med de nye lyd formater og Blu-ray/HD-DVD afspille.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

StarTrek

Syntes at det virker integreret, og kan du lide den plastik lyd det højttaler sæt giver, hvis ja skal du bare købe det, vi lever i et frit land sådan nogen lunde.

Der findes jo så meget at bruge sine penge på, her et råd hvis du vil spare.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

92.000,- for et B&O TV

Prøv lige at regne, brug 20.000,- kr. til et pioneer plasma TV med 1080p. så har du 72.000,- kr. til et topkalsse surrund anlæg med højtaler, som
med sikkehed spille beder en det der indbygget i TV, man skal stadig ud og købe B&O højtaler og sub, bas til TV og det komme let op i samme
priskalsse som TV og så er vi pludslig tæt på 200.000,- kr. og få den pris kan man få et surrond anlæge med højtaler fra Krell plus en TV

Det ville sige 180.00,- kr. til højtaler og surrund forærker i en meget højre lyd klasse end det der indbygge i B&O TVet.

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
92.000,- for et B&O TV

Prøv lige at regne, brug 20.000,- kr. til et pioneer plasma TV med 1080p. så har du 72.000,- kr. til et topkalsse surrund anlæg med højtaler, som
med sikkehed spille beder en det der indbygget i TV, man skal stadig ud og købe B&O højtaler og sub, bas til TV og det komme let op i samme
priskalsse som TV og så er vi pludslig tæt på 200.000,- kr. og få den pris kan man få et surrond anlæge med højtaler fra Krell plus en TV

Det ville sige 180.00,- kr. til højtaler og surrund forærker i en meget højre lyd klasse end det der indbygge i B&O TVet.

Jep man burde blive indlagt, men har man råd og først haft B&O med link i huset så er det sgu svært at gå andre veje.. Tro mig jeg har haft denne tanke inden dette tv kom ind i min stue, men efter min smag findes der ikke bedre/flottere tv hvor alt er smukt integreret og styres med en enkelt remote...

Til top Vis BeoFantast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFantast

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

He, he, BeoFantast du har hvis fået B&oFinittis, en sydom man burte gå i behandling for, da det smitte meget let, det er meget udbred i
nordsjælland, som burte sætte i karantæne

Men vel B&O er i klasse med Linn, dyrt men ringe, men ser pænt ud   

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Ja ja. Ingen hyler, når den sidste nye RIAA til 15.000 kr eller kabler til samme beløb vises frem her på forum. Men når man skyder dobbelt pris af på B&O, flipper StarTrek & co. ud.

Jeg købte B&O TV (AvantDVD+HDR2) og køkkenstereo (Century) fordi det er nemt at betjene,  det er pænt ossse i slukket tilstand, ydelsen er i top og servicen fra forhandleren ligeså. Og så har jeg råd. Hvis jeg havde kørt VW, kunne jeg for prisen på mit TV have fået installeret klimaanlæg - så er dether sq da sjovere.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Moralen er at man få de samme penge kan når meget, meget længer en med B&O og nej jeg flippe ikke ud, men syndes at mærker som Linn og
B&O er komme så højet op i pris klasse, kun fordi at man betale for navnet, der er folk der glad betale flere tusinde kr. kun for et lille navne skilt.

Ok der er dygtig salgs folk hos B&O, det må man tage hatte af for.

Man giver let 15.000,- kr. for en ny Riaa, for er gå man efter den beste lyd kvlittet, hvor mange køber en Riaa efter designe.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Du har ikke forstået det, vel, StarTrek? Jeg er da ligeglad med skiltet - det er ydelsen, betjeningsvenligheden og designet kombineret, jeg betaler for! Det er jo det, jeg skriver. Er det meget kompliceret?
Og prøv lige at fortæl mig, hvad de 10.000 kr oveni en fremragende RIAA til 5000 kr helt konkret giver. God fornøjelse.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ikke kunne forstå mærker som B&O og Linn, og folk der betale formure for det, og for ingen ting

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Jeg ville ikke kunne forstå mærker som B&O og Linn, og folk der betale formure for det, og for ingen ting

Nej, det er da en ærlig sag ikke at ku forstå det, og at kalde betjening, design og ydelse for "ingen ting"

FireBlade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Formuer for ingen ting???

Undskyld jeg lige blander mig, men har du/i lagt mærke til den kvalitet som B&O producere deres produkter?

Nej det lyder ikke sådan. Alt er perfekt, overflade finish på deres metalflader, hvordan plastiken overlever sollys, cigaretrøg rengøring i flere år. Alt dette kommer man ikke bare frem til ved en tilfældighed. Hvis man har lidt kendskab til hvordan man producere/fremstiller ting er det meget tydeligt hvordan deres produkter adskiller sig fra mængden. Jeg har ikke set andre producenter der bare kommer i nærheden af den kvalitet som B&O kan levere.      

Til top Vis FireBlade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FireBlade Besøg FireBlade's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Nu snarker vi om udsenet og kvalttent at denne, her er netop B&O en af verden føre, med den det invendige at det går galt for B&O.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Nu snarker vi om udsenet og kvalttent at denne, her er netop B&O en af verden føre, med den det invendige at det går galt for B&O.

Kunne du ikke være lidt mere præcis m.h.t. hvor det "går galt" og hvor det tidligere er gået samme sørgelige vej.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes