Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 14:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Valg af tv ? Og hvad er Wide Color Gemut? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
olesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Jeg står og skal have mig en fladskærm. Da pengepungen ikke tillader det vilde gejl har jeg prejlet mig ind på 3 modeller fra Samsung.

De er alle 32" og den eneste forskel (udover design) er at den ene model (LE32R87BD) har "Wide Color Gamut" mens de andre modeller
(LE32R86BD) og (LE32M87BD) ikke har. Det er i hvert fald den eneste forskel jeg kan finde på modellerne vha. samsung.com (hvis man holder
sig til 32") . Men det her "Wide Color Gamut" hvad er det ? Så vidt jeg kan finde ud af er det noget med at farverne på skæren er mere defineret
på modellen med "WCG".

Er der nogen der kan uddybe det lidt ? Er der f.eks. stor forskel på om tv'et har eller ikke har WCG. og hvad skal jeg evt. vælge ?

(LE32R87BD)        & nbsp;   pris 7500kr med "Wide Color Gamut"
(LE32R86BD)        & nbsp;   pris 6500kr
(LE32M86BD)        & nbsp;   pris 7300kr

I er også meget velkommen til at forslå andre modeller og mærker, men jeg har desværre "kun" 8000 bobs at gøre godt med!

Mvh. Olesen

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

olesen skrev:
Men det her "Wide Color Gamut" hvad er det ? Så vidt jeg kan finde ud af er det noget med at farverne på skæren er mere defineret
på modellen med "WCG".

Er der nogen der kan uddybe det lidt ? Er der f.eks. stor forskel på om tv'et har eller ikke har WCG. og hvad skal jeg evt. vælge ?

Wide Color Gamut betyder at tv'et gengiver farverne med en dybere farvemætning end TV-signalerne indeholder. Det betyder på godt dansk at farverne er meget kraftige, og det er efter min mening på ingen måde en god ting. På de fleste tv er det en fordel at slå dén funktion fra, da det eneste den gør reelt er at vise billedet endnu mere forkert. Men der er også andre forskelle på tv'ene i praksis, deriblandt ting som du ikke nødvendigvis kan læse af specifikationerne, f.eks. signalbehandlingen. Såvidt muligt bør du se tv'ene i praksis. Du skal tro på dine øjne, ikke specifikationerne.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes