Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Endelig råd til fladskærm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomnico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Så blev der skisme endelig råd til Fladskærm, og damen er med på den osv osv... det er helt vildt..

Jeg har så brugt jeg ved ikke hvor lang tid på a kigge efter det helt rette: og jeg har fundet frem til følgende: det SKAL være samsung LCD budgettet ligger på ca 7000k og jeg havde fundet frem til at det skulle være LE-32M86/87BD, men.. men... men... nu har jeg så fundet lidt ekstra gysser og står nu for valget mellem: de tidligere nævnte modeller og en LE37R87BD

så er 100.000$ spørgsmålet nu. Skal jeg holde mig til mit første valg? eller skal jeg lige hugge den op en tak til 37"??

hjælp..)

Til top Vis thomnico's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomnico

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Nu kender jeg ikke de nævnte skærme, men hvis kvaliteten er lige god ville jeg selv ikke være i tvivl om at gå efter den største af de to. 37" er ikke voldsomt og 32" kan hurtigt virke som en lille skærm.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Keler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Enig. Selv købte jeg en 32" for et års tid siden og den står til en udskiftning nu. 32 " bliver alt for småt i længden. Hvert fald for mig 
Til top Vis Keler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Keler

BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Jeg er også enig... køb den store.... jeg har selv et 42" pana og sidder ifølge "reglerne" / vejledende antal meter pr. tommer, selv for tæt på skærmen, og kan nogen gange godt synes lidt lille..... man vil jo altid gerne ha et lidt større, og tro mig, 32 bliver meget hurtigt meget lille....

Hvor langt sidder du fra skærmen?

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Jep, fladskærme kan kun være for små. Selv med kun 3 meter til min 42" ender jeg ofte på gulvet foran skærmen når spændingen stiger, og jeg ikke kan gå glip af noget

thomnico
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder vel en 3-3,5 meter fra skærmen.

Problemet er jo at M serien fra Samsung er deres top-model, (bortset fra F serien som findes i 40" og derover) og R modellen er en smule ringere om man vil. Det er i hvertfald modellen under. Endvidere har M modellerne 100Hz teknologi, hvilket jeg ikke er sikker på om det er et must eller ej. Men som sagt er 37" jo større....

Råd søges stadig..)

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Da mit gl. 28" CRT skærm døde, for små 6 mdr. siden. Købte jeg en Samsung LE32R86, tænkte jeg at 32" - det var en fin størelse, men nu efter 6 mdr. er jeg på udkik på en 37" - desværre er der ikke plads til mere.

Derfor mit råd er, køb ikke 32" det er alt for småt. Der imod kan du rolig købe LE37R87, det er et godt tv, som du helt sikker vil blive glad for.

Ang. 100 Hz på M86, så vælger de fleste det fra, da det åbenbart ødelægger mere end det gavner.

Til top Vis kskruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kskruger

Keler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Kskruger >> ang. 100 hz tænker du så på det med at det ligner noget hjemmefilm man selv sætter på? Jeg kender en der har et samsung 100 hz tv og hver gang griber jeg mig selv i at tænke, at det ligner l**t. Det ligner ikke rigtige film der kører på skærmen. Men jeg har også hørt at det ikke har noget med hz at gøre, men farveindstillinger og kontrast osv?
Til top Vis Keler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Keler

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Hvor meget ekstra har du fået at gøre med ?

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Til keler

Nu ved jeg jo ikke med sikkerhed, hvilken Samsung tv din ven har. Men det lyder som det er den forrige model serie (7) og de var ikke særlige gode, ikke i forhold til den nyere 8 serie.

Men du har ret, omkring div. farveindstillinger m.m - "out of the box" farveindstillinger, er som regel kke særlige gode, så der skal man bruge noget tid på, at finde det bedste resultat. Men det gælder de fleste LCD skærme, at de ikke justeret særligt godt fra fabrikken.

Til top Vis kskruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kskruger

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

37" er minimumskravet - jeg har 37" og er da for så vidt tilfreds, men jeg havde nok købt 42" i dag. Widescreen er jo ikke så stort, som det lyder: et 37" har kun samme højde på billedet, som et 28" 4:3 - ergo skal man have "hjemmebiograf" er 42" minimum - og det må gerne være større!
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

thomnico
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

til: MonoTovarisj

det er desværre ikke meget mere end jeg kan få råd til det nævnte 37" fjernsyn, så det er ikke helt vildt, man skal jo også have penge til vægbeslag osv osv...

Men sådan som det ser ud hælder jeg, efter overvejelser og læsning af jeres gode kommentarer, nok til at det bliver 37" LE-3787BD, og jeg kan se på hifipriser at det indtilvidere ligger i prisklassen 7.800kr.

Er stadig åben overfor kommentarer og evt bekræftende kommentarer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes