Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 14:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til køb af tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
donv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 November 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Nu skal det game 29" trinitron skiftes ud - da huset lige er blevet skiftet ud med et større. Så jeg vil gerne have nogle råd til køb af nyt tv.

Mit budget ligger omkring 10.000 kr. Jeg har bygget et mediecanter,som skal koblet til, som jeg anvender en gang imellem. Jeg vil minimum have et 42" tv. Jeg vil have et godt billede uden skygger og matte farver.

Jeg er i tvivl om hvilket type tv man skal vælge, plasma eller lcd. Jeg har også overvejet sonys bagprojektions tv, da jeg har pladsen.

Jeg har hørt at lcd er godt til htpc men har set flere venner med lcd tv, hvor jeg syntes farverne på lcd ser kedelige ud og så er der skygger.

Kan det passe at farverne i plasma er bedre?, og hvis ja kan man så bruge sit htpc på en plasma skærm uden at ikoner og tekst bliver grynet? Er der nogen der har erfaringer med bagprojektions tv og htpc samt kvaliteten?

Mange spørgsmål fra en som er en smugle fustreret efter at have læste en masse indlæg.

Til top Vis donv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donv Besøg donv's Websted

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2007 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

farverne er en af de ting plasma gør bedre, men jeg ville ikke begynde at bruge en plasma med en computer, der er i min verden stadig for stor risiko for burn in. og også selvom folk siger panasonic og pioneer næsten ikke kan få burn in. så vil det altid ligge i mit baghoved, og begrænse min brug af tv'et.

MHT bag projektion kan jeg kun sige NEEEEEEJ de er hæslige at se på ligegyldigt hvor dyre og moderne de måtte være.. bare lad være med at tænke den tanke.

desuden skal du op og betale mange penge før du kan få over 1024X768 på en plasma. og det er ikke nok til en 42" du skal bruge til pc skrivebord. til HD og media center er det dog fint nok

thomnico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2007 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Prøv at søg på forum her, der har været rigtigt mange tråde på det sidste om fjernsyn i din prisklasse.

Du kan også nøjes med at kigge de første 5 sider igennem med tråde....

Til top Vis thomnico's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomnico

donv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
farverne er en af de ting plasma gør bedre, men jeg ville ikke begynde at bruge en plasma med en computer, der er i min verden stadig for stor risiko for burn in. og også selvom folk siger panasonic og pioneer næsten ikke kan få burn in. så vil det altid ligge i mit baghoved, og begrænse min brug af tv'et.

MHT bag projektion kan jeg kun sige NEEEEEEJ de er hæslige at se på ligegyldigt hvor dyre og moderne de måtte være.. bare lad være med at tænke den tanke.

desuden skal du op og betale mange penge før du kan få over 1024X768 på en plasma. og det er ikke nok til en 42" du skal bruge til pc skrivebord. til HD og media center er det dog fint nok

Så jeg skal forstå det som om at LCD er den bedste udvej hvis man også vil bruge mediacenter

Til top Vis donv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donv Besøg donv's Websted

donv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

thomnico skrev:

Prøv at søg på forum her, der har været rigtigt mange tråde på det sidste om fjernsyn i din prisklasse.

Hej thomnico - hehe har læst noget mere en 5 sider. men kunne du ikke komme med din kommentar til hvilke erfaringer du har - på forhånd tak

thomnico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2007
Sendt: 10 November 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

donv skrev:
thomnico skrev:

Hej thomnico - hehe har læst noget mere en 5 sider. men kunne du ikke komme med din kommentar til hvilke erfaringer du har - på forhånd tak

Ja det kan jeg godt, gøre...

Jeg har lige købt et 37"  Samsung LCD for 2 dage siden, og var (er nu endnu gladere:)) skide glad for det, men så skulle damen jo selvfølgeig se vild med dans.. og jeg skal dælme love for at det røde lyste som om det var jul eller noget.... det blev jeg sgu lidt nedern over, for jeg havde jo godt læst at det var typisk LCD...

men efter en søgning på nettet under udsendelsen fandt jeg en anbefaling til opsætning af specs på fjernsynet, og det HJALP!!! MEGET!!! det blev et helt andet fjernsyn, og jeg kunne jo sammenligne da det var samme program vi så.

Her i dag havde jeg det så sat til min computer og blev endnu en gang meget positivt overrasket. Det er et skide godt billede til computerbrug imo.

Det fjernsyn jeg købte, var som sagt et 37" samsung LE37R87 til 7800kr, budgettet kunne ikke strækkes mere, men jeg havde kig på et M87 i samme størrelse, som jeg også var vildt forelsket i. Men hvis du har budget på de der 10 jern, så kig på en 42" i M86/M87 serien. og med en lille kalibrering bliver det med ganranti et p***e lækkert fjernsyn. Og farverne synes jeg ikke er grime på nogen måde, og sort er ret lækker også.

Til top Vis thomnico's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomnico

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 10 November 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Det kan godt blive svært at gå fra et Sony trinitron CRT TV, til en fladskærm, da du er blive vandt til en først klasse sort, som du kun få med et
plasm TV.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes