Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 04:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af brugt HD projektor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 12 November 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Der er efterhånden et stort udbud af projektorer på de dansk/tyske brugt markeder, og jeg har tænkt mig at stikke næsen i den retning, da jeg er fattig studerende.. Men der er så meget at vælge imellem, så jeg efterhånden er blevet en smule forvirret.. Har hørt meget godt om Sanyos Z modeller, men er der ikke alternativer? Eneste krav er at projektoren skal være HD kompatibel, dvs. i en opløsning på mindst 1280x720 :)

Nogle der kan give mig et forslag til hvad man skal gå efter?

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 November 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Hvis du køber brugt skal du være opmærksom på, hvor længe den har kørt, da pæren skal skiftes efter 2000-3000 timer, og en ny pære kan sagtens løbe op i 3000kr.

Jeg vil ikke komme med eksempler, men jeg har set annoncer, hvor projectoren er opgivet til at have kørt et urealistisk lavt antal timer. Der kunne man godt have dem mistænkt for bare, at have nulstillet tælleren uden at skifte lampe.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:
Hvis du køber brugt skal du være opmærksom på, hvor længe den har kørt, da pæren skal skiftes efter 2000-3000 timer, og en ny pære kan sagtens løbe op i 3000kr.

Jeg vil ikke komme med eksempler, men jeg har set annoncer, hvor projectoren er opgivet til at have kørt et urealistisk lavt antal timer. Der kunne man godt have dem mistænkt for bare, at have nulstillet tælleren uden at skifte lampe

Ja ok troede ikke lige man kunne nulstille en projektor så nemt, men hvis man nu ikke lige går ud fra det :) Har du ikke nogle gode bud på hvad man evt. kunne lede efter?

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 November 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Det kan man umiddelbart hellere ikke bare sådan lige. I hvert fald ikke på min Z3. Jeg har lige skiftet pære i min. Der står projektoren har kørt i 600 timer og den nye pære kun har kørt 30-40 timer. Da min første pære uheldigvis sprang efter kun 600 timer, købte jeg en ny og nulstillede. Dog var det kun pærens lampetid, man kunne nulstille. Man kunne altså stadig se hvor lang tid projektoren havde kørt.

En anden sag er, hvad du evt ville give for en Sanyo Z3 med 30-40 timer på pæren? Kan fremvise kvittering for den nye pære. PM mig evt.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 November 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Hvis du køber brugt skal du være opmærksom på, hvor længe den har kørt, da pæren skal skiftes efter 2000-3000 timer, og en
ny pære kan sagtens løbe op i 3000kr.

Jeg vil ikke komme med eksempler, men jeg har set annoncer, hvor projectoren er opgivet til at have kørt et urealistisk lavt antal timer. Der
kunne man godt have dem mistænkt for bare, at have nulstillet tælleren uden at skifte lampe.

Men hvordan kan du egentlig vide, hvad der er et urealistisk lavt antal timer?

Det er slet ikke unormalt, at folk køber en projektor og i praksis ikke får den brugt ret meget. Jeg har haft min projektor i 3 1/2 år og jeg tror kun
den har kørt måske 300 timer.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 November 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Hurin skrev:

Hvis du køber brugt skal du være opmærksom på, hvor længe den har kørt, da pæren skal skiftes efter 2000-3000 timer, og en
ny pære kan sagtens løbe op i 3000kr.

Jeg vil ikke komme med eksempler, men jeg har set annoncer, hvor projectoren er opgivet til at have kørt et urealistisk lavt antal timer. Der
kunne man godt have dem mistænkt for bare, at have nulstillet tælleren uden at skifte lampe.

Men hvordan kan du egentlig vide, hvad der er et urealistisk lavt antal timer?

Det er slet ikke unormalt, at folk køber en projektor og i praksis ikke får den brugt ret meget. Jeg har haft min projektor i 3 1/2 år og jeg tror kun
den har kørt måske 300 timer.

Jeg tror du har fat i noget her. Ofte er det meget spændende i starten, men hvis man ikke ser super meget film så tror jeg faktisk ikke jeg ville bruge sådan en fætter ret meget. Taget i betragtning af hvor lang en film er, så skal der alligevel en del film til at få tiden op. Jeg ser måske en om ugen i gennemsnit, det er 52 timer om året + lidt ekstra i starten. Så det burde da være muligt at finde en brugt der har kørt noget under 500 timer

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 12 November 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Jeg havde min Sony hs-60 i knap 1½ år. den kørte kun 150timer, pga det samme som brasch siger...

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Ok så er der vel ikke så meget at frygte, men kan i ikke komme med nogle bud

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes