| Forfatter |
|
Verdensmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Håber i kan hjælpe mig. Står for at skal købe mit første plasma tv.
Har kigger lidt på blandt andet B&O men er blevet fortalt at det er bedre at købe en af nedenstående modeller.
- Panasonic TH42PX71 - PIONEER PDP428XD
Kan nogen fortælle mig forskellen og om Pioneer er værd at bruge ekstra 8000DKK på da jeg kan se den sælges de fleste steder til lige omkring 20.000
På forhånd TAK __________________ Kim Andreasen
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer'eren er bedst, men Panasonic'en er det bedste køb pga den er så meget billigere.
For langt de fleste vil den billedmæssige forskel på de 2 være meget lille og dermed er Panasonic'en det bedste køb for de fleste. Er man derimod nørd(som mig selv) vælger man pioneer'eren fordi den er 5% bedre
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pio428 har bla en feature som hedder 24 fps. Denne feature er temmelig væsentlig for filmfanatikere, - men kræver samtidigt en kilde der understøtter det - feks Blu-Ray. Pana har IKKE 24fps. .
Du er med på at Pana71 er en importeret model fra Tyskland ? ? Den Danske/Nordiske udgave hedder Pana70 og fås til ca 10k hos enkelte Panacentre, - bla PPradio i Århus. Ellers kig på Geco.dk - ,som er en aldeles glimrende netbutik.
Alt andet lige - Pio ER bedst
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai18 skrev:
|
Pioneer'eren er bedst, men Panasonic'en er det bedste køb pga den er så meget billigere.
For langt de fleste vil den billedmæssige forskel på de 2 være meget lille og dermed er Panasonic'en det bedste køb for de fleste. Er man derimod nørd(som mig selv) vælger man pioneer'eren fordi den er 5% bedre
|
|
|
Hvis man lægger en kalibrering oveni, er jeg ikke enig i at det er et spørgsmål om 5% bedre... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
peterakastorm Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 373
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Nicolai18 skrev:
|
|
|
|
Hvis man lægger en kalibrering oveni, er jeg ikke enig i at det er et spørgsmål om 5% bedre... |
|
|
Til hvilken side? __________________ [Exposure Super 18] [Exposure 17] [Exposure 2010 CD] [Gamut Højtalere] [Rega Planar 3]
[TMC White/Yellow label] [TMC Gold Label Reference bi-wire]
Mit Setup!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener der er noget større forskel på Pioneer og Panasonic, end at jeg ville kalde det 5%. Men som altid med den slags beskrivelser, så er det jo ret subjektivt hvor meget man mener der skal være i forskel før det er "5%"...
EDIT: Hvis 100% er et Pioneer, 0% er ikke at have noget, 50% er et dårligt LCD og 80% er et godt LCD, så kan det da godt ske at forskellen er 5%...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
Jeg mener der er noget større forskel på Pioneer og Panasonic, end at jeg ville kalde det 5%. Men som altid med den slags beskrivelser, så er det jo ret subjektivt hvor meget man mener der skal være i forskel før det er "5%"...
EDIT: Hvis 100% er et Pioneer, 0% er ikke at have noget, 50% er et dårligt LCD og 80% er et godt LCD, så kan det da godt ske at forskellen er 5%... 
|
|
|
Enig det er svært at sige hvor mange procent forskellen er. Det var blot for at tydelig gøre at for hr. og fru. danmark vil forskelle højest sansunligt kun være synlig i en direkte test mod hinanden. Dermed er de ca 9.000 kr der er forskel sparede penge 
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
elmfelt Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer HIFI Trolde
Klart Pioneer med en kalibrering
H. Elmfelt __________________ I stuen: AV-P. kalibreret Pioneer PDP-428XD, Receiver Yamahe RX-V1800, Blue Ray Yamaha 1900, HDD Panasonic DMR-EH58
Højt. Yamaha 225 PMD Series
I køkken: NAD 325BEE, 525BEE & Dali Elegance.
|
| Til top |
|
| |
WC Fields Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke så sikker på, at du skal købe plasma - jeg er ved at droppe det.. De flest B&O er LCD med Samsung paneler.
Lige nu synes jeg at nogle af de bedste og nyeste LCD er lige så tæt på virkelighedens verden, hvis ikke tættere end plasma.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du i udgangspunktet har overvejet B&O er det nok fordi, du også tager designet alvorligt, og der har Pioneer 428XD også en del mere klasse
end Pana PX70 så vidt jeg kan se. Finishen lader til at være bedre, så vidt jeg lige kan se.
|
| Til top |
|
| |
O'Brian Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
EDIT: Hvis 100% er et Pioneer, 0% er ikke at have noget, 50% er et dårligt LCD og 80% er et godt LCD, så kan det da godt ske at forskellen er 5%... 
Ak ja, lidt reklame skader jo ikke... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
WC Fields skrev:
Jeg er ikke så sikker på, at du skal købe plasma - jeg er ved at droppe det.. De flest B&O er LCD med Samsung paneler.
Lige nu synes jeg at nogle af de bedste og nyeste LCD er lige så tæt på virkelighedens verden, hvis ikke tættere end plasma. |
|
|
Det er der så bare ingen test-hold der er nået frem til endnu.
Pudsigt at Samsung ikke selv formår,at producere et high-end LCD ? Hvis man læser HDTV.UK´s anmeldelser rangerer Samsungs frontlinieprodukter flere klasser under Pioneer, - som retfærdigvis er i særklkasse. Men Sony bliver også evalueret som bedre end varianterne i Samsungs F-serie.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
WC Fields skrev:
Lige nu synes jeg at nogle af de bedste og nyeste LCD er lige så tæt på virkelighedens verden, hvis ikke tættere end plasma. |
|
|
Det viser jo så bare at du IKKE har set et ordentlig indstillet Pioneer Plasma... Hvis du helt ærligt mener at et B&O LCD er bedre end et 8G Plasma så må du hellere skynde dig til øjenlægen...
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
WC Fields skrev:
|
|
Hvad i alverden baserer du dette udsagn på? Det er da helt ude i skoven....
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Verdensmanden skrev:
|
Hej alle,
Håber i kan hjælpe mig. Står for at skal købe mit første plasma tv.
Har kigger lidt på blandt andet B&O men er blevet fortalt at det er bedre at købe en af nedenstående modeller.
- Panasonic TH42PX71 - PIONEER PDP428XD
Kan nogen fortælle mig forskellen og om Pioneer er værd at bruge ekstra 8000DKK på da jeg kan se den sælges de fleste steder til lige omkring 20.000
På forhånd TAK
|
|
|
Pioneer er klart overlegent. Bedre sort niveau, bedre farveovergange, bedre deinterlacing, bedre lysstyrke. Et klart bedre produkt
|
| Til top |
|
| |