Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Er intern DVB-C at foretrække? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Skurre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 December 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har været i et par butikker i min søgen efter min første fladskærm. Men jeg får lidt forskellige informationer angående spørgsmålet om jeg skal have intern DVB-C tuner eller Selector box. Jeg har YouSee kabeltv! Det ville jo være dejligt om man kunne undvære den ekstra fjernbetjening, men udvalget er jo også noget mindre hvis man skal have intern tuner.

Kan nogen herinde give lidt gode råd og vejledning? Er en intern tuner fremtidssikret? (Altså indenfor de nærmeste år)

Til top Vis Skurre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skurre

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 02 December 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Gisningerne går på,at DVB-C stanarden alligevel ændres hen ad vejen, - så det du kan anvende idag måske er forældet næste år.

Køb TV udfra det bedste billede, - og lev med endnu en extra enhed.

Nu nævner du ikke behov,pris,størrelse. Men et godt trick kunne være at tage udgangspunkt i Panasonic70,som performer noget af det bedste lige pt. Fravælger du af den ene eller anden grund dette TV, så find et der kommer tæt på .

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 December 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Jeg tror næppe DVB-C standarten skifter indenfor det næste år. Som du selv er inde på, så er det gisninger.

Men ellers ja, en skærm bliver aldrig fremtidssikker, med den fart den teknologiske udvikling er inde i.

Udvalget blandt skærme med intern DVB-C tuner stiger lige så stille. Desuden vil du altid kunne koble en ekstern boks på hvilket som helst tv du vælger.

Jeg vil dog sige, at såfremt du skulle tage boksløsningen fra Yousee, så vent lige til de nye bokse kommer engang efter nytår. For den de har nu er ikke meget værd.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 December 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg ville selv klart foretrække at have tuneren inbygget i TV'et. Hader mange fjernbetjeninger!.

Jeg synes da heller ikke der er nogen ide i at købe et digitalt fladskærms tv uden en digtal tuner indbygget. Så slipper man også for at købe kabler (Som tit er i form af scart på de bokse...ikke godt).

Køb indbygget! det er mit forslag :-)

mvh  chubbz

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 December 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

chubbz skrev:
Jeg synes da heller ikke der er nogen ide i at købe et digitalt fladskærms tv uden en digtal tuner indbygget. Så slipper man også for at købe kabler (Som tit er i form af scart på de bokse...ikke godt).

Som Rysz også er inde på så er den nuværende selector fra yousee med scart, men de kommer med 2 nye bokse med hdmi og hd-understøttelse i løbet af første kvartal 08.. en med og en uden hdd..

da jeg for nylig købte fladskærm fokuserede jeg udelukkende på billedkvalitet da udvalget ellers ville blive for snævert efter min mening.. især når man tænker på at det nok er begrænset hvor længe man vil være sikret fremefter.. fx. er der kun 2 af sony's modeller med dvb-c indbygget der understøtter mpeg4 og hd, nemlig w- og x-3000.. de resterende modeller vil ikke kunne modtage hd-kanaler.. derudover tror jeg også vi kommer til at se meget mere til I.P.-TV inden alt for længe, og så skal man alligevel ha' en boks ekstra..

-Allan

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 03 December 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Som andre også har sagt 
Fokuser på det flotteste billede, det er det du skal se på mange år frem, så lev med lidt forskellige ad on bokse, og få dig en god multi programmerbar fjernbetjening der letter den daglige betjening.
For der er ikke ret meget der er fremtidssikret lige nu.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes