Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Indstilling af Pioneer PDP4280 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Jeg er den lykkelige ejer af en Pioneer PDP4280XA. Super tv!!

Jeg har flere steder læst, at en af de eneste svagheder der er ved pioneers skærme, er deres standard indstillinger, og at der er mulighed for endnu bedre billede, hvis man får rettet lidt på de her indstilliger.

Nu er min erfaring med finindstilling af ovennævnte noget begrænset, så tænkte på om der var nogen derude der kunne komme med noget input. Jeg er med på at lysforhold osv. spiller meget ind, men er der nogle steder hvor jeg bare SKAL ændre standardindstillingerne fordi det bare generelt forbedrer billeder?? Det skal siges at jeg har slået alt støjreduktion fra allerede.

På forhånd tak
-Allan

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Du får det bedste ud af at få det ISF Kalibreret.
Tjek evt. med Otto fra AV-Precission fra Horsens om han ikke kan komme forbi og kalibrerer det.
Han har sikkert den Datacolour software som man så via hans barbare kan bruge den som et software fjernbetjening og tislutte via et serielt stik på skærmen, der ved kan han komme i kontakt med dens indbyggede speciel menuer. Så tag kontakt med ham

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Ved godt man kan betale sig fra det.. synes bare det er mange penge at give for noget, som jeg med min skærm ikke får det optimale ud af.. har jo "kun" 4280 modellen, så kan ikke gemme indstillingerne på samme måde som på en 428... så vidt jeg har forstået får man både en dag og aften kalibrering hvis man betaler sig fra en isf-omgang, og det er der ikke mulighed for med 4280'eren..

jeg håbede mere på der var nogen der lige kunne komme med de væsentligste punkter man kunne rette på i forhold til fabriksindstillingerne..

-Allan

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:

Ved godt man kan betale sig fra det.. synes bare det er mange penge at give for noget, som jeg med min skærm ikke får det optimale ud af.. har jo "kun" 4280 modellen, så kan ikke gemme indstillingerne på samme måde som på en 428... så vidt jeg har forstået får man både en dag og aften kalibrering hvis man betaler sig fra en isf-omgang, og det er der ikke mulighed for med 4280'eren..

jeg håbede mere på der var nogen der lige kunne komme med de væsentligste punkter man kunne rette på i forhold til fabriksindstillingerne..

-Allan

Har du været ovre på "recordere.dk" ? - der har der været en del om indstillinger på Pio

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:

-Allan

Man kan vel sige at du bare kan lade være med at ændre på indstillingerne bagefter? Ellers mener jeg man får et print af indstillingerne, så man har det på papir

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Alland skrev:

-Allan

Har du været ovre på "recordere.dk" ? - der har der været en del om indstillinger på Pio

Jeg er faktisk faldet over nogle af de tråde efter jeg lavede dette indlæg, så er ved at være ok tilfreds med det hele nu..

Men tak for tippet..

-Allan 

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Alland skrev:

-Allan

Man kan vel sige at du bare kan lade være med at ændre på indstillingerne bagefter? Ellers mener jeg man får et print af indstillingerne, så man har det på papir

Det kunne godt ske man lige skulle prøve at kontakte otto når de økonomiske tømmermænd efter december har lagt sig.. hvis man, som du skriver, godt kan lave indstillingerne og får et print bagefter er det måske nok pengene værd..

-Allan 

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

på flatpanels er en guide til indstillinger på et 508XD, jeg går ud fra menuen er næsten det samme som på dit 4280.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc=search&subaction =showfull&id=1189752987

Jeg har brugt disse på mit 428XD og synes selv resultatet er blevet rigtig godt - markant bedre end standardindstillingerne.

Held og lykke med det - det er et super tv du har fået dig der

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes