Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD 32-40" med Harddisk og DVB-C? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
djkoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Hej. Så har jeg brug for jeres hjælp igen.

Jeg er aktuelt på udkig efter nyt tv, da mit "gamle" philips 32" 8506 (som jeg købte i samråd herinde fra) pludselig røg sig en tur her lige inden jul. Det er et tv jeg til dato har været super tilfreds med :D.

Nå, men det nye fjernsyn (LCD) Jeg har kun nogle enkelte krav, men det viser sig at det kan blive min død :) Tv'et skal stå i stuen, men regner med at skulle køre noget PC over den også.

Ting jeg gerne vil ha':
 - DVB-C (med kort, så jeg kan bruge det fra YouSee uden box)
 - Gerne Full-HD (På grund af opløsningen til evt. computer signal - ikke en nødvendighed)
 - Harddisk indbygget
 - God billed kvalitet.
 - HDMI indgang (det har de fleste vel i dag)
 - Design, design, design

Har kigget lidt omkring, men synes ikke der er mange tv der opfylder ovenstående. Prisrammen er fleksibel fra 5-15K alt efter kvalitet osv...

Loewe Individual ser spændende ud, og de har nogle modeller der opfylder ovenstående, men desværre ikke prisen.
NAD - 32A2 modellen fra Hifiklubben, opfylder også specs fraset opløsning, men det kunne være ok.

Er MEGET interesseret i erfaringer og forslag til hvad jeg skal vælge. Ved godt at jeg skal ned i butikkerne og se billedet selv, men vil meget gerne ha' snævret valget noget ind før jeg står dernede.

Har også overvejet at købe et brugt philips 32" crt igen, da jeg tvivler på jeg får et "bedre" billede på LCD...

På forhånd tusind for hjælpen, og Godt nytår til alle...

Til top Vis djkoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af djkoch Besøg djkoch's Websted

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

DVB-C tv findes der ikke særligt mange af og slet ikke med indbygget harddisk.

Der er dog kommet en ny skærm, der kan tage alt med alle typer tunere, der nu kun og vil være brug for. Fremtidssikret (i den grad det nu er muligt pt.) og en fantastisk skærm.

Den fåes dog kun fra 46" og koster fra 29k, hvilket er det dobbelte du vil give. Ikke desto mindre kan du se den her: (Sharp Aquos LC46HD1E)

http://www.geco.dk/product.asp?product=1080&sub=2&pa ge=1

Andre skærme med DVB-C er enkelte fra hifiklubben, der også er dyre, samt nogen få fra Sony, der også er dyre. Jeg tror dog kun Loewe og Sharp har nogen med indbygget HDD. Sharpen har desuden HD tuner, så det også er klaret når de nye HD kanaler kommer i år.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 06:34 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt er det kun NAD, Metz og Loewe der kan være med, når der både skal være DVB-C tuner og HDD indbygget i tv'et. Det begrænser dit valg ret kraftigt.

Loewe modellerne har jeg ikke rodet meget med. Hverken Metz'en eller NAD er Full HD (Metz'en er dog i 42" udgaven), da det er lidt utopi, at have Full HD under skærmstørrelser på 40-50". Så enten må du slække på kravene, eller også ryste læderet end smule mere.

Hvis du går så langt som til, at overveje et CRT tv igen, så kan dit Full HD krav til pc brug ikke være specielt seriøst.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes