Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 18:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 37PFL9632D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chilovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hej alle brugere

Jeg har i et stykke tid kigget lidt på fladskærme, og er blevet meget varm på Philips 37PFL9632D. Men jeg vil ikke bare købe fladskærmen før jeg ved om det er en god skærm. Jeg har været inde på TÆNK's hjemmeside for at købe deres test af fladskærme. I denne test klarer denne Philips skærm sig ikke særlig godt, men storebroderen ( Philips 37PFL9632D ) klarer sig en del bedre. Så er mit spørgsmål: Foskellen på disse to skærme er da kun at storebroderen har 3 x Ambilight, er det ikke?

Jeg er ikke 100% fast besluttet på denne skærm, så hvis I har nogle alternativer til denne skærm ville det være meget fint.

Jeg vil maks bruge 13.000kr. på en fladskærm og det skal helst være en LCD. Fra 37" og op efter

På forhånd tak for vejledningen.

Til top Vis Chilovic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chilovic

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Du spørger til 37PFL9632D men kalder storebroderen det samme

Storebroderen du tænker på hedder nok 37PFL9732D og mig bekendt er den eneste forskel på de 2 skærme ambilight funktionen. 9632'eren har 2-kanals (i siderne) hvor 9732'eren har 3-kanals (i siderne samt toppen) ellers er de ens.

Jeg tror ikke du skal ligge alt for meget i den test du har set hos TÆNK, for umiddelbart er det ikke så godt at læse test fra nogen som i næste uge tester barnestole eller dåsemad
Sagt med andre ord, de har ikke helt samme baggrund for at teste som dem der ikke tester andet.

Det jeg har hørt om 9632 er stort set kun godt og jeg er selv meget tæt på at købe den i 37".

Chilovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hej Wizard

Ja, det har du fuldstændig ret i, det var lige en lille tastefejl.

Jeg har også siddet og kigget på begge modeller og prøvet at sammenligne dem, og Ambilight funktionen var umiddelbart det eneste jeg kunne se, var forskellen..

Jeg kunne heller ikke forstå at den ikke har fået en bedre anmeldelse end den har. Jeg har været i flere butikker, for at se den "live" og da prøvede jeg at sammenligne med et par andre skærme fra andre producenter, og da synes jeg helt klart at det var Philips 37PFL9632D der havde det bedste billede..

Jeg tror heller der går alt for længe inden der står sådan en i min stue

Ok, det lyder da i hvert fald godt..

Kender du nogle der har denne skærm?

Tak for svaret!!

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Svinger også mellem de to modeller, men jeg har fundet et par mindre forskelle ud over ambilight forskellen:

1: Bedre fjernbetjening til 9732, som kan styre TV, DVD, HTS, STB - modsat 9632 betjeningen som kun styrer TV'et. Kæmpe fordel, hvis man har andre produkter fra Philips.

2: Mulighed for at indsætte hukommelseskort i 9732. 7-in-1 hukommelseslæser modsat kun USB hos 9632.

Så meget peger i retningen af 9732, som kun er kr. 1.500 dyrere hos eksempelvis DanDisount ved afhentning... Dog ser højttalerne på 9732 en smule "billige" ud på 9732 efter min mening (i gråt) hvor 9632 ser mere stilrent ud i ren sort.

Forresten, hvis man sammenligner de to på philips.dk, ser det ud til, at vægtforskellen ink. emballage er 19,3 kg (39,7(9732) - 59(9632) kg.!), hvilket har undret mig noget. Nogen der ved, hvorfor vægt forskellen er så stor på to 42" TV?

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

Chilovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Hej CosmoKramer

Ja, det er selvfølgelig en fordel med fjernbetjeningen, hvis man har andre produkter fra Philips.

Det er også et plus mere med hukommelseskortlæser

Man kan sige, så er prisforskellen ikke så stor, men har fuldstændig samme mening som dig, at 9732 ser meget billigere ud i og med at højttalerne er grå. Forstår heller ikke lige hvad de har haft gang i hos Philips, når 9732 er flagskibet. Jeg ville jo mene at det skulle være 9732 der skulle have haft sorte højttalere og 9632 skulle have grå.

Det virker godt nok meget underligt at vægtforskellen er så stor, man kunne godt forestille sig at det er en tastefejl.

Har du læst andre tests af denne skærm?

Tak for svaret!

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke kunne finde særlig mange tests af de to skærme, men der er linket i en anden tråd (tror nok det er i "fælleskøb af 9732") til en svensk ell. norsk sammenligning af 47PFL9732 og et 42" Pioneer.

Helt topmodellen er 9732 nu ikke, der er jo også det totalt spacey 9900 UFO-fjernsyn... Som dog, trods min store begejstring for ambilight-featuren, nok lige er i overkanten med tivoli lys i rammen og 26 integrerede højttalere. Det retfærdiggør i hvert fald ikke den markante prisforskel mellem 9732 og 9900-modellerne, da panelerne ser ud til at være samme slags.

I og med jeg har HTS8100 og planlægger at købe blu-ray og top-set-box fra Philips sammen med den nye fladskærm, falder mit valg på 9732. Så overlever jeg forhåbentlig, at højttaler-kanten ligner noget prosonic fra Bilka (no offence Prosonic ejere ). Det vejer tungt for mig, at der er ambilight surround og at der kan nøjes med en remote til hele balladen.

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Chilovic - hvis du kan hive lidt mere op af tegnedrengen og handler hos Fleggaard, koster 42PFL9732 kr. 16.499 afhentet og 42PFL9632 kr. 14.999 ligeledes afhentet... Men måske kender du, som bor i Sønderjylland, nogle billige og kvalificerede forhandlere syd for grænsen, som du har lyst at dele med os andre?

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Den umiddelbare billigste pris jeg har kunne finde er hos onlineprice.dk hvor den står til 12395,-

Men jeg kender ikke forhandleren, så ved ikke hvordan de er mht. levering?

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

CosmoKramer skrev:
Chilovic - hvis du kan hive lidt mere op af tegnedrengen og handler hos Fleggaard, koster 42PFL9732 kr. 16.499 afhentet og 42PFL9632 kr. 14.999 ligeledes afhentet... Men måske kender du, som bor i Sønderjylland, nogle billige og kvalificerede forhandlere syd for grænsen, som du har lyst at dele med os andre?

Det er min erfaring med Fleggaard, at der er mere rabat at hente når man står i butikken i Padborg, specielt hvis man skal have mere end 1 ting - bare spørg om en god pris og se hvad der sker... Husk også, at Fleggaard sælger flere varer end du kan finde i deres webshop - de har en del mere på lager og kan skaffe det meste, bare spørg...

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Jeg så forresten 47PFL9732 forleden dag og var ikke specielt begejstret. Specielt det at farverne ændrer sig markant når man bevæger sig bare en smule til siden eller op/ned i forhold til lige foran skærmen fik mig til at afskrive den (og den sølvfarvede "ramme" hjælper jo heller ikke just, som flere her også har påpeget...) - med en plasma er dette ikke et problem og jeg så det heller ikke umiddelbart så markant på andre LCD-slærme (f.eks. Samsung og Sharp top-modeller). Men hvis man sidder lige foran skærmen og ikke har en hel stue fuld af mennesker, der skal se på skærmen, så er den vel OK.

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun set på 32 og 37 tommer udgaverne af fjernsynet og i mine øjne ser det rigtig godt ud.

SHG.dk har den også til 12.395 kr. og der ville jeg nok hellere handle end hos onlineprice.dk

Chilovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

CosmoKramer skrev:

Kender desværre ikke flere kvalificerde forhandlere syd for grænsen, og havde jeg kendt nogle, ville jeg meget gerne have delt dem med jer..

Jeg synes bare at det er mange penge for en skærm, men hvis man nu venter en måned el. to endnu, så kan det jo være at den bliver lidt billigere 

Chilovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

greve skrev:
Jeg så forresten 47PFL9732 forleden dag og var ikke specielt begejstret. Specielt det at farverne ændrer sig markant når man bevæger sig bare en smule til siden eller op/ned i forhold til lige foran skærmen fik mig til at afskrive den (og den sølvfarvede "ramme" hjælper jo heller ikke just, som flere her også har påpeget...) - med en plasma er dette ikke et problem og jeg så det heller ikke umiddelbart så markant på andre LCD-slærme (f.eks. Samsung og Sharp top-modeller). Men hvis man sidder lige foran skærmen og ikke har en hel stue fuld af mennesker, der skal se på skærmen, så er den vel OK.

Jeg synes at den virker meget skarp i billedet i forhold til andre skærme i samme prisklasse, men har godt nok ikke prøvet hvor god den er at se på fra siderne..

WC Fields
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok være lidt betænkelig ved at købe dette tv - både 32" og 37" PFL9632 er plaget af fejl, som giver sig udtryk i kraftige pibe- og summetoner, også i Standby.

Se dette link - her kan læses om tyske brugeres erfaringer:

http://www.testeo.de/produkt_meinungen_2/philips-32pfl9632d- 540026.html

Til top Vis WC Fields's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WC Fields

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har godt hørt om problemerne og er en af grundende til at jeg ikke har købt.

Omvendt er det nogle af de første købere der har oplevet problemerne, så måske de er blevet rettet på nyere skærme?

Chilovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

WC Fields skrev:

Jeg ville nok være lidt betænkelig ved at købe dette tv - både 32" og 37" PFL9632 er plaget af fejl, som giver sig udtryk i kraftige pibe- og summetoner, også i Standby.

Se dette link - her kan læses om tyske brugeres erfaringer:

http://www.testeo.de/produkt_meinungen_2/philips-32pfl9632d- 540026.html

I det link du har givet os, er der også positive anmeldelser, hvor folk ikke har haft problemer med pibelyde/summetoner. Som Wizard også siger, kan det jo sagtens være at problemet er løst hos Philips og at der måske kun er problemer med skærme der er produceret for et stykke tid siden.

Det kunne da være at man kan få oplyst fra Philips, hvilke skærme det er galt med. De har vel et produktionsnummer/ serienummer på deres skærme, som så kan fortælle at fra et bestemt nummer og op efter der er fejlen rettet. Det var da i hvert fald forsøget værd.

WC Fields
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

God idé.  Skærmene får egentligt særdeles pæne anmeldelser.

Men jeg syntes lige jeg ville nævne det, når jeg nu sidder inde med den viden, for det er altså et problem, som der har været der længe, og jeg har set det omtalt i flere engelske og tyske fora. Men mon ikke de snart er ved at have styr på det...

Chilovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

WC Fields skrev:

God idé.  Skærmene får egentligt særdeles pæne anmeldelser.

Men jeg syntes lige jeg ville nævne det, når jeg nu sidder inde med den viden, for det er altså et problem, som der har været der længe, og jeg har set det omtalt i flere engelske og tyske fora. Men mon ikke de snart er ved at have styr på det...

Ja, de klarer sig OK.

Det er bare helt kanon at du lige nævner det, det kunne jo være at jeg ikke havde hørt om det før, og så går jeg måske bare ud og køber skærmen og er uheldig at få en af dem med fejl på..

Er også begyndt at kigge lidt på denne skærm: Samsung 40" LE-40F86BD

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Den skærm er også bare vildt fed.

Sort niveauet er godt og jeg tror at Samsung's teknologier er begyndt at ligne noget, jeg var i hvert fald meget imponeret over billedet på den skærm.

WC Fields
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hvis det skal være LCD - er Philips 9632D og Samsung LE-40F86D faktisk netop de to LCD skærme, der har gjort det bedste indtryk på mig hvad billedkvalitet angår... så jeg forstår godt din interesse.  Held og lykke med valget.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes